Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu
28.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První model italské značky s pohonem všech kol se dočkal zásadního přepracování, které eliminovalo zadní sedadla a přineslo karbonovou střechu.
Představte si, že peníze přehazujete vidlemi, a přitom patříte mezi zapřísáhlé fanoušky italské automobilky. Vypadalo by poté vaše Ferrari stejně jako projekt SP FFX? Asi ne, vkus je ovšem individuální záležitostí. A jelikož si bohatý zákazník z Japonska přál předělat model FF tímto způsobem, speciální oddělení Special Project jeho touhy splnilo do puntíku. Namísto siluety typu Shooting Brake tak zde máme mnohem slušivější kupé, čím si ovšem nejsme jisti, jsou karbonové a bíle lakované doplňky.
Snad nejpovedenější v této kombinaci je zadní difuzor, křídlo nad ním ovšem již působí jako pěst na oko. Obdobné je to pak se střechou, která byla přepracována nejvíce. Díky jejímu výraznějšímu sklonu navíc v kabině chybí zadní sedadla a kokpit se tak soustředí jen čistě na řidiče a spolujezdce. Zapomenout bychom pak neměli na příď, která je sice nově agresivnější, ale přesto taktéž rozpačitá.
Po stránce technické Ferrari prozatím nezveřejnilo jediný parametr, s ohledem na pravidla značky ale k nějakému zásadnímu přepracování dozajista nedošlo. Dvanáctiválcový motor by tak nadále měl produkovat 660 koní, které směřují na všechna kola. Díky většímu množství karbonu, absenci sedadel a zmenšené zádi by ovšem kila mohla jít dolů, díky čemuž by se zlepšila i jízdní dynamika.
Dokud ovšem Italové nepustí veškerá data oficiální cestou, můžeme o modelu SP FFX pouze spekulovat. Tak nějak ovšem máme pocit, že 3,5sekundový čas potřebný k akceleraci z klidu na stovku namísto standardních 3,7 s by nemusel být od věci.









Na zakázku stylizované Ferrari SP FFX není zrovna královnou krásy. Vkus je však ryze individuální záležitostí
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva