Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu

První model italské značky s pohonem všech kol se dočkal zásadního přepracování, které eliminovalo zadní sedadla a přineslo karbonovou střechu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu

28.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

První model italské značky s pohonem všech kol se dočkal zásadního přepracování, které eliminovalo zadní sedadla a přineslo karbonovou střechu.

Představte si, že peníze přehazujete vidlemi, a přitom patříte mezi zapřísáhlé fanoušky italské automobilky. Vypadalo by poté vaše Ferrari stejně jako projekt SP FFX? Asi ne, vkus je ovšem individuální záležitostí. A jelikož si bohatý zákazník z Japonska přál předělat model FF tímto způsobem, speciální oddělení Special Project jeho touhy splnilo do puntíku. Namísto siluety typu Shooting Brake tak zde máme mnohem slušivější kupé, čím si ovšem nejsme jisti, jsou karbonové a bíle lakované doplňky.

Snad nejpovedenější v této kombinaci je zadní difuzor, křídlo nad ním ovšem již působí jako pěst na oko. Obdobné je to pak se střechou, která byla přepracována nejvíce. Díky jejímu výraznějšímu sklonu navíc v kabině chybí zadní sedadla a kokpit se tak soustředí jen čistě na řidiče a spolujezdce. Zapomenout bychom pak neměli na příď, která je sice nově agresivnější, ale přesto taktéž rozpačitá.

Po stránce technické Ferrari prozatím nezveřejnilo jediný parametr, s ohledem na pravidla značky ale k nějakému zásadnímu přepracování dozajista nedošlo. Dvanáctiválcový motor by tak nadále měl produkovat 660 koní, které směřují na všechna kola. Díky většímu množství karbonu, absenci sedadel a zmenšené zádi by ovšem kila mohla jít dolů, díky čemuž by se zlepšila i jízdní dynamika.

Dokud ovšem Italové nepustí veškerá data oficiální cestou, můžeme o modelu SP FFX pouze spekulovat. Tak nějak ovšem máme pocit, že 3,5sekundový čas potřebný k akceleraci z klidu na stovku namísto standardních 3,7 s by nemusel být od věci.


Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu - 1 - Ferrari SP FXX nove foto 01Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu - 2 - Ferrari SP FXX nove foto 02Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu - 3 - Ferrari SP FXX nove foto 03Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu - 4 - Ferrari SP FXX nove foto 04Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu - 5 - Ferrari SP FXX nove foto 05Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu - 6 - Ferrari SP FXX nove foto 06Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu - 7 - Ferrari SP FXX nove foto 07Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu - 8 - Ferrari SP FXX nove foto 08Ferrari SP FFX ze všech stran. Zezadu vypadá stejně podivně jako zepředu - 9 - Ferrari SP FXX nove foto 09
Na zakázku stylizované Ferrari SP FFX není zrovna královnou krásy. Vkus je však ryze individuální záležitostí

Zdroj: Autoblog.nl

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.