Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl?
2.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Marchionnem ohlášený rozmach Ferrari by mohl znamenat i motorku - značka má patent na vidlicový dvouválec a na jméno Cavallino, tedy Poník.
Italská automobilka Ferrari možná pracuje na nesmyslu typu Fiat TwinAir. A nebo spíše na motocyklu. Napovídaly by to zprávy o novém patentu této značky, vidlicovém dvouválci. Ne však ledajakém - jeho kliková hřídel by měla být vyvážená takovým způsobem, že by nepotřebovala vyvažovací hřídele. Ty totiž mají své nevýhody - jsou složité, těžké a náročné na prostor.
Patentové snímky motoru byly doplněny motocyklem, cruiserem, tedy spíše jeho siluetou. To však mohlo sloužit jen pro účely lepší názornosti obrázků. Budoucí motocykl Ferrari je tedy více méně spekulací, ale k čemu jinému by této značce byl vidlicový dvouválec? Jeho existence jako náhrada za řadový TwinAir pod kapotu Fiatu 500 se nám přece jen nezdá být pravděpodobná.
Druhý patent, který si Ferrari nechalo registrovat, je na jméno Cavallino. To v italštině znamená poník. Není potvrzeno, že dvouválec a toto jméno jsou nějak spojeny, ale jsou-li auta „koně”, proč by rozměrově menší motorky nemohly být „poníci”? Nejen to nahrává spekulacím o jednostopém stroji. Hlavní konkurent Lamborghini má také docela blízko k Ducati; výroci motorek vlastněnému automobilkou Audi, stejně jako Lamborghini.
Plány Sergia Marchionneho na změny v nejslavnější italské automobilce zahrnují zvýšení produkce až o 43 % a s tím i snížení exkluzivity těchto aut. Jméno Ferrari má ale ohromný obchodní potenciál a jeho využití i pro motocykly také jistým způsobem ladí s plány nového šéfa značky.
Motorka Ferrari doposud existovala pouze jedna, ale nebyla vyrobena samotnou automobilkou, nýbrž inženýrem Davidem Kayem, úzce spojeným s dalším italským výrobcem motorek, firmou MV Agusta. Vznikla v první půli 90. let jako pocta památce Enza Ferrariho a měla řadový čtyřválec o objemu 900 ccm, postavený speciálně pro tuto motorku.
Jaká budoucnost tedy čeká vidlicový dvouválec Ferrari, je zatím ve hvězdách; na pařížském autosalonu se asi nedozvíme nic. Hvězdy však dost dobře mohou věštit právě jednostopý stroj. Anebo, popustíme-li uzdu fantazii, skutečně speciální verzi Fiatu 500 nazvanou Cavallino, kde by se odlišnost neomezovala jen na jinou barvu, čalounění a loga.
Jediná motorka s logem Ferrari se ukázala v roce 1995, byla to pocta Enzu Ferrarimu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejčtenější články
- Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus