Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari si patentovalo vidlicový dvouválec. Postaví vlastní TwinAir? Či motocykl?
2.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Marchionnem ohlášený rozmach Ferrari by mohl znamenat i motorku - značka má patent na vidlicový dvouválec a na jméno Cavallino, tedy Poník.
Italská automobilka Ferrari možná pracuje na nesmyslu typu Fiat TwinAir. A nebo spíše na motocyklu. Napovídaly by to zprávy o novém patentu této značky, vidlicovém dvouválci. Ne však ledajakém - jeho kliková hřídel by měla být vyvážená takovým způsobem, že by nepotřebovala vyvažovací hřídele. Ty totiž mají své nevýhody - jsou složité, těžké a náročné na prostor.
Patentové snímky motoru byly doplněny motocyklem, cruiserem, tedy spíše jeho siluetou. To však mohlo sloužit jen pro účely lepší názornosti obrázků. Budoucí motocykl Ferrari je tedy více méně spekulací, ale k čemu jinému by této značce byl vidlicový dvouválec? Jeho existence jako náhrada za řadový TwinAir pod kapotu Fiatu 500 se nám přece jen nezdá být pravděpodobná.
Druhý patent, který si Ferrari nechalo registrovat, je na jméno Cavallino. To v italštině znamená poník. Není potvrzeno, že dvouválec a toto jméno jsou nějak spojeny, ale jsou-li auta „koně”, proč by rozměrově menší motorky nemohly být „poníci”? Nejen to nahrává spekulacím o jednostopém stroji. Hlavní konkurent Lamborghini má také docela blízko k Ducati; výroci motorek vlastněnému automobilkou Audi, stejně jako Lamborghini.
Plány Sergia Marchionneho na změny v nejslavnější italské automobilce zahrnují zvýšení produkce až o 43 % a s tím i snížení exkluzivity těchto aut. Jméno Ferrari má ale ohromný obchodní potenciál a jeho využití i pro motocykly také jistým způsobem ladí s plány nového šéfa značky.
Motorka Ferrari doposud existovala pouze jedna, ale nebyla vyrobena samotnou automobilkou, nýbrž inženýrem Davidem Kayem, úzce spojeným s dalším italským výrobcem motorek, firmou MV Agusta. Vznikla v první půli 90. let jako pocta památce Enza Ferrariho a měla řadový čtyřválec o objemu 900 ccm, postavený speciálně pro tuto motorku.
Jaká budoucnost tedy čeká vidlicový dvouválec Ferrari, je zatím ve hvězdách; na pařížském autosalonu se asi nedozvíme nic. Hvězdy však dost dobře mohou věštit právě jednostopý stroj. Anebo, popustíme-li uzdu fantazii, skutečně speciální verzi Fiatu 500 nazvanou Cavallino, kde by se odlišnost neomezovala jen na jinou barvu, čalounění a loga.
Jediná motorka s logem Ferrari se ukázala v roce 1995, byla to pocta Enzu Ferrarimu
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 2 hodinami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 3 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 12.26. 08:54 - Enochflyn
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien