Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari Scuderia Spider 16M: dárek k 16. titulu v F1
9.11.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Letošní seriál Formule 1 byl pro Ferrari v podstatě velmi smolný. Oba jeho jezdci přicházeli o body kvůli technickým problémům, chybám při pit-stopech a když to náhodo jelo, přiřítil se odkudsi L. Hamilton a zkusil, jestli křídlo jeho Mercedesu náhodou nepasuje do zádě Ferrari. Přesto nakonec získalo Pohár konstruktéru. A jak jinak ho oslavit, než speciální edicí speciálního modelu.
Při příležitosti zisku již 16. Poháru konstruktérů seriálu Formule 1 se Ferrari rozhodlo odhalit podrobnosti o novém modelu Scuderia Spider 16M. Jedná se o otevřenou verzi kupé F430 Scuderia, což vlastně není nic jiného, než továrně vyladěnou verzi standardní F430. Nová Scuderia Spider 16M je prozatím nejrychlejším otevřeným vozem, který kdy byl v Maranellu postaven. Vznikne jich jen 499 a hlavní klientelou mají být zákazníci vyžadující nejen špičkové výkony, ale také vysokou dávku exkluzivity.
Že se jedná o speciální edici, naznačí dvě plakety. Ta na zádi bude připomínat 16. titul v Poháru konstruktérů, v interiéru, nad výdechy vzduchu nad středovou konzolí, bude umístěna stříbrná destička s pořadovým číslem auta v rámci omezené série. O zábavu řidiče se primárně bude starat auto samotné, ale když to okolnosti nedovolí, pomůže speciální audio systém, ve kterém je zakomponován upravený Ferrari iPod Touch 16 GB umístěný uprostřed středové konzole.
Celková hmotnost Scuderii Spider 16M (1340 kg, tedy o 80 kg méně než u F430 Spider) v kombinaci s 510 koňmi pod kapotou umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 s a maximální rychlost dosahuje 315 km/h.
Kompletní technické údaje
Motor
- atmosféricky plněný, uprostřed umístěný V8 90° s úhlem rozevření válců 90°
- objem válců 4308 cc
- maximální výkon 375.4 kW (510 hp) při 8500 rpm
- krouticí moment 470 Nm při 5250 rpm
- maximální otáčky 8640 rpm
(at limiter)
- kompresní poměr 11.9:1
- vrtání x zdvih 92 mm X 81 mm
- litrový výkon 118.4 hp/l
Převodovka
- šestirychlostní F1
- suchá dvojitá spojka
- elektronický diferenciál E-diff + F1-Trac
Výkony a spotřeba paliva
- zrychlení 0-100 km/h 3.7 s
- nejvyšší rychlost 315 kph
- poměr hmotnost/výkon 2.6 kg/hp
- průměrná spotřeba paliva 15.7 l/100 km
Rozměry, váhy
- délka 4512 mm
- šířka 1923 mm
- výška 1216 mm
- rozvor 2600 mm
- rozchod vepředu 1669 mm
- rozchod vzadu 1616 mm
- suchá hmotnost 1340 kg (-80 kg vs F430 Spider)
- provozní hmotnost 1440 kg
- rozložení hmotnosti 43% předek, 57% zadek
- objem nádrže 95 l
Podvozek
- na dvojitých hliníkových závěsech nezávisle zavěšená přední i zadní kola, titanové vynuté pružiny, duté stabilizátory a elektronicky kontrolované tlumiče.
- vepředu 398mm X 36mm uhlíko-keramické kotouče s hliníkovými 6ti pístkovými brzdiči.
- vzadu 350mm X 34mm uhlíko-keramické kotouče s hliníkovými 6ti pístkovými brzdiči
- 19" palcová dělená kola
- pneu 235/35 vepředu a 285/35 vzadu, Pirelli PZero Corsa
Elektronické systémy
- CST Stability and Traction Control System.
- na volantu umístěný ovladač manettino s pěti polohami, které odpovídají pěti různým kombinovaným nastavením převodovky F1, CST a F1-Trac systému a podvozku.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
dnes - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 8 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 9 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 11 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
dnes - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva