Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari prý postaví nový základní model, italskou 911 Turbo
7.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ferrari se již dlouhá léta brání čemukoli dostupnějšímu, čemukoli masovějšímu. Výměna ve vedení firmy ale má tento přístup změnit.
O možném příchodu Ferrari, které by navázalo na někdejší prostší model Dino, se v minulých dekádách hovořilo již mnohokrát. Podobné spekulace ale italská automobilka vždy rázně utnula a možná ani nemusela - s uměle limitovanou roční produkcí, která nestačí ani na pokrytí poptávky po drahých modelech, byl příchod čehokoli levnějšího jednoduše nesmyslem, který se nemohl stát. Jenže tohle všechno platilo Lucy di Montezemola, který u firmy loni skončil. A i když odešel jako král, šéf koncernu FCA s jeho vedením Ferrari spokojen rozhodně nebyl.
Tím šéfem není nikdo jiný než Sergio Marchionne. On sám převzal vedení Ferrari a i když slibuje neponičit jeho DNA, je nad slunce jasnější, že záměry má odlišné. Těžko říci, v čem ona odlišnost spočívá především - je možné, že mu jde jen o to zpeněžit vzpínajícího se koníka co nejlépe, a proto s ním vyráží na burzu způsobem, který se di Montezemolovi možná příčil. Bez ohledu na to se ale nebrání ani zvýšení produkce značky až o 43 procent. A v této souvislosti se nezdá být nemožné, že by rád zabrousil i do nižších sfér trhu.
Americký novinář Jonny Lieberman s odvoláním na zdroj v koncernu FCA alespoň konstatuje, že přesně to se stane. Podle něj se šéfovi Ferrari nelíbí, že automobilka nechává ladem trh už docela drahých, ale pořád ne špičkových sporťáků jako Audi R8 V10 Plus a dovoluje konkurentům jako McLarenu a jeho 570S prát se o zákazníky, kteří by mohli zamířit k Ferrari. Ti dnes mohou jako základní model zvolit leda Ferrari California, což je poněkud specifické auto, které lze těžko srovnávat s čistokrevnými řidičskými stroji.
S ohledem na relativně čerstvou výměnu ve vedení Ferrari nemá tento model přijít hned, ale až za několik let - v roce 2019. Pod kapotou by měl mít motor V6 biturbo a zařadit se tedy, alespoň cenově, ještě po Californii. Hlavní konkurence je zřejmá - Porsche 911 Turbo, McLaren 570S a Mercedes-AMG GT. A ona cena? Prý od 180 tisíc amerických dolarů, asi 4,5 milionu Kč.
Jen čas ukáže, zda je tato spekulace reálná, nebo si Marchionne vystačí pouze s navýšením produkce stávajících modelů. Možné je obojí, je totiž nepochybné, že jakýkoli levnější model Ferrari by byl velký prodejní hit. A přesně to si Marchionne může přát...










Zatím nejlevnějším Ferrari je model California T. Za pár let se to prý změní...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11