Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu

Ferrari možná opravdu představí duchovního nástupce někdejšího Dina. Jistě ale pracuje na motoru V6 odvozeném od 3,9 V8 z modelu 488 GTB.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu

18.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ferrari možná opravdu představí duchovního nástupce někdejšího Dina. Jistě ale pracuje na motoru V6 odvozeném od 3,9 V8 z modelu 488 GTB.

Automobilka Ferrari pracuje na šestiválcovém motoru. Uvedl to šéf značky Amedeo Felisa ve Frankfurtu. Zatím to však nevypadá, že by 488 GTB dostala (ještě) menší motor, novinka se má objevit v novém, menším a lehčím autě. Alespoň takový je předpoklad dle Felisova náznaku: „Neudělali byste větší auto s V6.” Nové Dino však nepotvrdil.

Jak příznivci Ferrari jistě vědí, Dino byla odnož Ferrari, která nabízela menší a levnější auta s technikou Ferrari, ale bez loga se vzpínajícím se koněm. Byla pojmenována po Alfredu „Dinu” Ferrarim, synovi Enza, který měl na starosti vývoj šestiválce. A právě vozy Dino, stavěné v 60. a 70. letech, byly poháněny šestiválcovými motory.

Moderní malé Ferrari se šestiválcem by tak mohlo být jejich duchovními nástupci, je ale více než pravděpodobné, že si zachovají jméno Ferrari - značka prodává. Nově vyvíjený šestiválec je odvozen od V8 v modelu 488 GTB, má tedy plochou klikovou hřídel, což je pro vidlicový šestiválec velmi neobvyklé. Údajně se Ferrari touhle cestou vydá a výsledek bude produkovat velmi zajímavý zvuk.

Práce na motoru nejsou hotovy, stále před inženýry stojí určité překážky. Chtějí se např. dostat na nějakých 200 koní litrového výkonu, což je ohromné číslo a znamená to velké nároky na všechny součástky motoru. Pokud by se to podařilo, tahle V6 by mohla nabídnout okolo 580 koní, je-li odhad na objem 2,9 litru správný. A ideálně by měla pohánět velmi lehké auto: „Myslíme na číslo 1 000 kg, ale tak nízko se nedostaneme,” uvádí jeden z inženýrů.

Jedním z důvodů pro takový krok je snížení průměrných emisí flotily. Ovšem, Ferrari jako malý výrobce má určité výjimky z nesmyslně přísných nařízení Unie: „Máme výjimky, protože si Unie uvědomuje, že jsme kapka v moři,” uvedl Felisa. přesto se automobilce daří emise snižovat, alespoň papírově, a hybridy prý nebude potřebovat ještě nejméně pět let. LaFerrari bylo spíš cvičení a bylo tak náročné a drahé, že se jen tak opakovat nebude.

Menší a levnější Ferrari však určitě také zlepší prodeje automobilky, protože přiláká i úplně nové zákazníky. To ale pro podnik jako Ferrari nemusí být až tak krásná vyhlídka, neboť kvantita ohrožuje exkluzivitu a ani výjimky Evropské unie nemusí být tak velkorysé, bude-li značka prodávat třeba desetitisíce aut. Tohle jsou ale jistě faktory, které Ferrari pečlivě zvažuje...

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.


Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu - 1 - ferrari dino 206 gt 01Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu - 2 - ferrari dino 206 gt 02Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu - 3 - ferrari dino 206 gt 03Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu - 4 - ferrari dino 206 gt 04Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu - 5 - ferrari dino 206 gt 05Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu - 6 - ferrari dino 206 gt 06Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu - 7 - ferrari dino 206 gt 07Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu - 8 - ferrari dino 206 gt 08Ferrari přiznalo, že v jeho budoucnosti je motor V6, asi i v novém malém modelu - 9 - ferrari dino 206 gt 09
Dino 206 GT ze 60. let bylo jedním z šestiválcových Ferrari, i když se tak nejmenovalo

Zdroj: Top Gear

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.