Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari LaFerrari Aperta je venku. Spider si neříká, na videu z fabriky znovu ohromí
5.7.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Ferrari skalpovalo svůj vrcholný model, nezměnilo jeho techniku a rozprodalo jej svým zámožným klientům. To zní jako nuda, dokud ho neuslyšíte v akci.
Otevřená verze Ferrari LaFerrari byla v posledních měsících jakýmsi veřejným tajemstvím. Příchod vozu byl potvrzen oficiálními i neoficiálními cestami, mnohokrát jsme mohli vidět pravděpodobný vzhled a zjevné bylo také to, že Ferrari - věrno svým tradicím - vůz rozprodává ještě před premiérou za ceny v řádu milionů euro, aby svým zámožným klientům vyšlo vstříc.
To všechno je nyní fakt. Maranellská automobilka dnes poslala do světa první snímky vozu a ač je nedoprovodila mnoha informacemi, to klíčové je jasné. Vůz přišel o střechu, kterou i podle videa natočeného krátce před premiérou bude nahrazovat buď plátěná nebo karbonová náhrada. Výrobce dále dodává, že základy vozu prošly rozsáhlými modifikacemi, aby i otevřené provedení mělo pevnost a torzní tuhost kupé. Nedodává však, jak tyto úpravy - či zda vůbec - ovlivnily hmotnost vozu.
Co naopak říká, je, že pohonné ústrojí otevřeného LaFerrari nedoznalo oproti výchozí variantě žádných změn. Počítat tedy můžeme i u roadsteru s atmosféricky plněným motorem 6,3 V12 spojeným s elektromotorem. Toto duo dává dohromady až 963 koní výkonu, což u kupé znamená akceleraci na stovku za 2,9 sekundy a maximální rychlost přes 350 km/h.
Ferrari prozradilo i to, že nová varianta LaFerrari se nebude jmenovat Spider, jak bylo dříve souzeno. Jeho záměrem bylo utajit pravý název až do premiéry, jenže při uvolňování dnešních snímků udělal v továrně někdo chybu. Součástí názvu fotek bylo slovo „Aperta”. Že se opravdu jedná o plánovaný název, potvrzuje to, že nyní už jsou fotky na oficiálním serveru přejmenovány na „Serie Limitata”.
LaFerrari Aperta můžeme vidět i v krátké akci. Jde tedy spíše o audio než vizuální záznam, ale o to tu nakonec jde. Pusťte si již zmiňované video níže a asi rychle pochopíte, proč se zatím neupřesněné množství vozů (hovořilo se o stovce, ale může jich být více i méně) snadno rozprodalo ještě před premiérou.
Ta virtuální je tu dnes, skutečně veřejná bude následovat na autosalonu v Paříži na konci září. Tam - nebo kdykoli dříve - se jistě dozvíme i zbylá technická data. Ovšem, jen pro zajímavost, koupit už tady není co, alespoň ne přímo od výrobce...
Oficiální fotografie ukazují vůz pouze bez střechy, my vám jej můžeme ukázat i s ní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025 - Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus