Ferrari FXX K dostane ještě ostřejší verzi Evo, na její příchod si ale počkáme

Italové se aktuálně věnují dokončení výroby stávajícího modelu s 1 050 koňmi. Ihned poté však chtějí pracovat na ještě extrémnějším Evoluzione.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari FXX K dostane ještě ostřejší verzi Evo, na její příchod si ale počkáme

5.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari FXX K dostane ještě ostřejší verzi Evo, na její příchod si ale počkáme

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italové se aktuálně věnují dokončení výroby stávajícího modelu s 1 050 koňmi. Ihned poté však chtějí pracovat na ještě extrémnějším Evoluzione.

Ferrari FXX K momentálně již neplní stránky médií takovou měrou jako v loňském roce, kdy přišlo na svět. Na druhou stranu, stále jde o nejvýkonnější model italské automobilky. Pozornost tedy dokáže přitahovat více než plamen noční můry. V následujících měsících se mu navíc budeme věnovat více než v těch posledních, neboť Enrico Galliera, komerční ředitel značky a šéf programu XX, přisvědčil, že Ferrari má v plánu ještě extrémnější verzi.

„Filozofie automobilky je taková, že jakmile představíme nový produkt, okamžitě začínáme pracovat na tom, jak jej vylepšit. Takže i v případě FXX K přemýšlíme o potenciální evoluci, ale zatím jsme na ní ještě nezačali pracovat. Jakmile ovšem naše technické oddělení identifikuje cokoliv, co by znamenalo velký pokrok, pak vše vyhodnotíme. Ale aktuálně nic konkrétního nemáme... Momentálně finišujeme s dodávkami FXX K, takže jakmile ukončíme výrobu, začneme skutečně pracovat na tom, jak jej vylepšit.“

Z těchto slov lze vyčíst, že varianta Evoluzione bude, i když minimálně do konce příštího roku s jejím odhalením nepočítáme. Klienti tak mohou dále nabírat řidičské zkušenosti a budovat sebevědomí u stávajícího provedení, které tak jako silniční verze dostalo kombinaci 6,3litrového atmosférického dvanáctiválce a systému KERS. Výkon byl ovšem zvýšen na 1 050 koní, což ještě umocňuje nespecifikované snížení hmotnosti.

Na rozdíl od Astonu Martin a McLarenu, tedy značek, které okruhový program Ferrari zkopírovaly, ale maranellští nehodlají FXX K modifikovat na silniční provedení. „Tento vůz byl navržen pro okruhové využití. To znamená, že se nemusíme držet žádných regulí či homologačních pravidel - náš designový tým má naprostou svobodu, vzhled je tak zcela čistý. Vše, co děláme, je o maximalizaci výkonu. S tím přistupujeme ke každému vozu, který vyvíjíme - aby byl nejvíce vzrušující.“

„Pokud tedy v tomto principu vyvineme vůz a pak se jej pokusíme homologovat pro silniční využití, je to, jako kdybychom našim zákazníkům říkali: „Snažíme se adaptovat naše auto na něco, pro co nebylo nikdy navrženo.“ Tím nenaznačuji, že by naši konkurenti dělali něco špatně, jen říkám, že jsme se vydali jinou cestou. Kdokoliv si tedy koupí FXX K, zavazuje se k tomu, že ponechá vůz v továrně a dovolí nám, abychom jej brali na různé okruhové akce. Je to jiný přístup.“

Pokud bychom se ovšem bavili hypoteticky, pak by prý Ferrari FXX K muselo přijít zejména o čelní splitter a zadní křídlo. Jak ale Galliera zmínil, k tomu nedojde - alespoň ne v nejbližší budoucnosti. Stejně tak Ferrari podle slov komerčního ředitele netouží po rychlostních rekordech. Místo toho má v klientech nabudit zcela jiné pocity, které mimo jiné souvisí se zvukem dvanáctiválce připomínajícím staré monoposty F1.

„Naši zákazníci mají možnost řídit Ferrari na okruhu. Pokud se rozhodnou, že se jim to líbí, pak mohou začít trénovat v rámci Corsa Clienti a my je můžeme posunout až na úroveň závodní licence. Poté se možná rozhodnou, že budou závodit v 458 Challenge a následně si mohou vybrat, zda vstoupí do programu XX nebo budou pilotovat naše vozy F1.“

„Podstatné je, že s nikým nezávodí - pouze sami se sebou. Není na ně kladen tlak, nemusí předjíždět. Jsou tak mnohem uvolněnější, přestože mají k dispozici telemetrii, která je naučí, jak zlepšit svůj výkon.“ Ferrari tak dle Galliery spíše než na ony rekordy sází na vybudování exkluzivního klubu, který má značku obklopit věrnými a movitými příznivci.

S ohledem na omezené množství vozů v programu XX je tu ovšem zásadní problém v počtu klientů, kteří se do onoho klubu nakonec dostanou. Galliera dodává, že jakmile se stávající zákazníci dozví o novém voze, okamžitě po něm touží. Zároveň jej ovšem chce také nová klientela. Ferrari tak musí volit, koho uspokojí a ne vždy se trefí.

„Přednost dostávají naši existující zákazníky, které se snažíme přesvědčit, aby prodali svůj starý vůz dalšímu klientovi, se kterým můžeme naši rodinu rozšířit. FXX a 599XX jsou našimi vstupními modely. Od nich se ovšem můžete odrazit, vyrůst a pořídit si zcela nový vůz,“ dodává k exkluzivnímu programu jeho šéf.


Ferrari FXX K dostane ještě ostřejší verzi Evo, na její příchod si ale počkáme - 1 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 01Ferrari FXX K dostane ještě ostřejší verzi Evo, na její příchod si ale počkáme - 2 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 02Ferrari FXX K dostane ještě ostřejší verzi Evo, na její příchod si ale počkáme - 3 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 03Ferrari FXX K dostane ještě ostřejší verzi Evo, na její příchod si ale počkáme - 4 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 04Ferrari FXX K dostane ještě ostřejší verzi Evo, na její příchod si ale počkáme - 5 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 05Ferrari FXX K dostane ještě ostřejší verzi Evo, na její příchod si ale počkáme - 6 - Ferrari LaFerrari FXX prvni oficialni sada 06
Ferrari FXX K dostalo do vínku přepracovanou karoserii, vyšší výkon a nižší hmotnost než silniční LaFerrari. Italové ovšem již uvažují o jeho evoluci

Zdroj: Top Gear

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.