Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari FF 2016: facelift ponechá vozu motor V12, přesto přijde překvapení
1.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jediné Ferrari s pohonem všech kol čeká jemná vizuální modernizace. Pod kapotou se ale odehrají změny, kdy nová převodovka je tou nejmenší.
Ferrari FF vstoupilo na trh již před čtyřmi léty, přičemž největšímu zájmu kupujících se těšilo v roce 2012. Od té doby však registrace klesají, což je stav platný i pro letošek. Není proto divu, že v Maranellu usilovně pracují na modernizaci. Faceliftovaný model se přitom poprvé povedlo nachytat již v lednu, na slavnostní odhalení si ovšem budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat. Značka totiž hodlá inovované kupé, či spíše Shooting Brake, odhalit až v březnu na autosalonu v Ženevě. Tedy na tomtéž místě, kde v roce 2011 debutoval originál.
V posledních měsících se přitom hojně spekulovalo především o pohonné jednotce Ferrari FF. To je sice aktuálně poháněné atmosférickým 6,3litrovým dvanáctiválcem, nicméně mnozí naznačovali, že s faceliftem by mohla dorazit 3,9litrová přeplňovaná osmiválcová jednotka. Veškeré dohady se však minimálně nyní jeví jako liché, neboť Enrico Galliera, výkonný viceprezident marketingu, uvedl, že „motor je naší třešinkou na dortu. A nadále jí bude atmosférický dvanáctiválec.“
Mimo to ovšem Galliera naznačil, že „zákazníky čeká překvapení“. A jelikož celou záležitost dále neupřesnil, otevřel tím nové kolo spekulací. Vrátit se tak můžeme opětovně k osmiválci, kterého bychom se nakonec skutečně mohli dočkat, a sice pod kapotou základní verze. Jelikož není jisté, jak by si tato pohonná jednotka rozuměla s unikátním systémem pohonu všech kol, jeví se tato možnost jako méně pravděpodobná.
Větší šanci na příchod má elektromotor, neboť s hybridními pohonnými jednotkami Ferrari koketuje již delší dobu. Pokud by se přitom tyto zvěsti ukázaly být pravdivými, pak lze s jistotou počítat s výkonem vyšším než stávajících 660 koní. Jelikož se navíc mluví o inovaci systému 4M a nahrazení sedmistupňové dvouspojkové převodovky mnohem lehčím osmistupňovým automatem, mohla by zrovna tato možnost být oním překvapením.
Ferrari by totiž využilo elektromotoru k pohonu předních kol, zatímco ta zadní by roztáčela pouze spalovací jednotka. Výraznou měrou by se přitom snížila spotřeba, zatímco jízdní dynamika by šla směrem nahoru. Extra kila spojená s dráty a cívkami by navíc negovala přítomnost karbonové střechy, která se má stát standardní výbavou. Stále jsme však na poli spekulací, pročež ani tato varianta nakonec nemusí být pravdivá.
Uvidíme tedy nejpozději za tři měsíce, čehož se od Ferrari dočkáme. Při pohledu na kamufláž testovacích prototypů je ale zřejmé, že inovovat se bude hlavně pod povrchem. V rámci samotné karoserie čekáme víceméně jen nové nárazníky, s nimiž dorazí přeprofilovaná maska a světlomety. Jiný bude nejspíše i design kol a obměny dozná i paleta barev. Tím ale nejspíše v Maranellu skončí.
Ferrari FF čeká jemný vizuální a nejspíše výrazný mechanický facelift. Atmosférický dvanáctiválec ovšem zůstane zachován
Zdroj: Indian Autos Blog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejčtenější články
- V Evropě nepochopitelně zaříznuté dostupné ostré Hyundai jinde jede dál, ukázalo se v novém
5.10.2024 - Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
5.10.2024 - Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
5.10.2024 - Nový vrcholný McLaren W1 kompletně odhalil únik, designově je to jeden velký chaos a bída
6.10.2024 - Lidé začali elektrickým Korejcům ve velkém ukazovat záda, tato ošklivka teď v Evropě padá o 73 procent
6.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva