Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70 2013: projekt F150 podrobněji, čekejte spoustu řešení z F1
21.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Z trojice chystaných hybridních supersportů od McLarenu, Porsche a Ferrari máme zatím nejméně informací z Maranella. Zkusíme to trochu napravit.
Dosavadní shrnutí konkrétních oficiálních i neoficiálních faktů známých o nástupci Ferrari Enzo není zrovna příliš obsáhlé čtení. V Paříži jsme viděli karbonový monokok o hmotnosti 70 kg, proslýchá se, že stroj vyvíjený pod interním kódovým označením F150 by měl vážit pouze 1 100 kg a víme, že jde o hybrid kombinující atmosférický dvanáctiválec (patrně 6,3 l z modelu F12 Berlinetta) s elektromotorem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Následující řádky nás k zásadnímu odhalení asi neposunou, ale jako střípky do skládačky nám něco o celkovém obrazu stroje, pracovně nazvaného F70, přeci jen napoví. Poděkovat za ně můžeme nadstandardním vazbám mezi britským týdeníkem Autocar a lidmi buď přímo sedícími ve Ferrari anebo maranellské značce velmi blízkými. Pojďme se tedy podívat, co díky nim víme.
Nová špička Ferrari se zřejmě na lámání rychlostních rekordů a souboj s budoucím super Veyronem nezaměří, radikální konstrukce italského vozu a jeho aktivní aerodynamika však má přiblížit jízdní zážitky dosud nepoznaným způsobem blízko monopostům F1. To se pochopitelně musí odrazit v ceně, nicméně Britové uvádí výrazně nižší částku, než italští kolegové. Na domácí půdě se má za to, že F70 bude stát v přepočtu až 38 milionů, Autocar tvrdí 800 tisíc liber, cože je „jen“ něco málo přes 25 milionů korun.
Základní koncept auta má údajně kořeny ve starším konceptu Ferrari Millechili (v překladu tisíc kilogramů) z roku 2007, ale jinak je dalším evolučním stupněm experimentálních modelů FXX, postavených na základě původního Ferrari Enzo. V12 má skutečně objem 6,3 litru, jeho výkon ale bude mírně zvýšený ze 740 na „více než 760 koní“.
Elektromotor poháněný lithium-iontovými akumulátory vyprodukuje 100 koní a 270 newtonmetrů a bude integrovaný do systému vektorování točivého momentu. Šéf Ferrari Amedeo Felisa prozradil, že Hy-KERS „je schopen zkrátit čas potřebný k akceleraci z 0 na 200 km/h o deset procent“, a přestože F70 nebude moci jezdit čistě na elektřinu, „sníží emise oxidu uhličitého o čtyřicet procent ve srovnání se stejným vozem bez hybridní technologie“. Pochopitelně ty papírové.
Při prezentaci monokoku v Paříži nám bývalý technický ředitel Scuderie F1 Rory Byrne řekl, že je o dvacet procent lehčí a zároveň o sedmadvacet procent odolnější vůči torzním silám než identický základ Enza. Dveře novinky budou zavěšené podobným způsobem jako u předchůdce - něco mezi SLS AMG a Lamborghini, připomínající částečně rozevřená motýlí křídla.
Sedadlo řidiče každého vozu bude stavěné na zakázku majitele, což může docela zkomplikovat pozdější prodej novým vlastníkům s jinou fyziognomií. Za volantem obloženým tlačítky ve stylu F1 a posledních sériových Ferrari se bude sedět relativně vzpřímeně, nicméně kvůli minimální výšce auta a aerodynamice přídě budou nohy řidiče hodně vysoko, takže pozice bude připomínat závodní stroje. Příjemnější polohu však bude možné ve voze najít díky stavitelnému sloupku řízení i celé pedálové skupině.
Motor V12 našel své místo uprostřed a bude sedět výrazně před osou zadní nápravy a kousek pod ní, což pomohlo dále snížit celkové těžiště. Přídavné akumulátory pro elektromotor budou ze stejného důvodu uložené v prostoru za posádkou.
Pochopitelně i většinu tohoto výčtu, především pak některá konkrétní čísla, bude nutné brát bez záruky, čekání na nové Enzo však už dlouho asi nepotrvá. Také Autocar potvrzuje, že prezentace proběhne hned zjara, nejpravděpodobněji už na ženevském autosalonu.
Vzhled vozu je pořád velkou neznámou, přibližná silueta a proporce by mohly být z prototypů víceméně jasné, detaily jsou ale tím, co rozhodne
Zdroj: Autocar, Firm Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 10 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva