Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny

Italská automobilka Ferrari oficiálně poodhalila některé technické detaily nástupce supersportu Enzo. Základem bude opravdu 6,3 V12 z Berlinetty.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny

22.12.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Italská automobilka Ferrari oficiálně poodhalila některé technické detaily nástupce supersportu Enzo. Základem bude opravdu 6,3 V12 z Berlinetty.

Snad se na Italy ani nemůžeme zlobit, že nám místo skutečně hodnotných informací o nástupci modelu Enzo a následníkovi tradice „to nejlepší ze stáje“ hází pouze bezvýznamné drobky. Stejně po nich většinou skočíme jako pes po sucharu, protože... je to prostě Ferrari. Následující detaily o novince však můžeme vhledem k dříve uvedenému považovat téměř za vánoční dárek. Automobilka sice nic zásadně nového ve svém článku v oficiálním magazínu nezveřejnila, minimálně ale potvrdila spoustu tušeného.

Předně si můžeme z virtuálního seznamu očekávaného odškrtnout vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru z modelu F12 Berlinetta o výkonu 740 koní a točivém momentu 690 newtonmetrů. Vůz s předběžným pracovním označením F70 a interním kódem F150 jej podle Ferrari skutečně dostane, každopádně se má ale jednat o „jeho další evoluci s hybridní technologií Hy-Kers“, představené na ženevském autosalonu v roce 2010. Automobilka přiznává, že se nejedná pouze o technologii vedoucí ke zvýšení výkonu, ale také ke snížení emisí.

Ferrari odhaduje, že elektromotor s akumulátory zkrátí čas akcelerace z 0 na 200 km/h přibližně o deset procent a sníží emise oxidu uhličitého až o čtyřicet procent. Jestli jde o čísla srovnávaná s Enzem nebo stejným automobilem bez této technologie, tisková zpráva neuvádí. Hy-Kers je podle Ferrari plně integrován do pohonu a spolupracuje se systémem vektorování síly směrující na kola, trakční kontrolou a elektronický přerozdělováním brzdné síly.

Kapacita akumulátorů instalovaných ve voze známá není, Ferrari však tvrdí, že velikost a hmotnost byla s ohledem na zaměření auta fundamentální a první housle hrál výkon. Ten automobilka rovněž neprozradila, potvrdila ale dříve avizované - počet koní (nebo kW, podle toho, jak si vyložíte slovo „power“) dodaných elektromotorem bude rovný hmotnosti systému v kilogramech. Jinak řečeno, pokud bude hybridní jednotka vážit 100 kg, dodá sedmistupňové dvouspojkové převodovce 100 koní nebo kilowatt.

Něco málo prozradila italská stáj také ke zbytku konstrukce. Na její vývoj dohlížel Rory Byrne, který Ferrari přivedl k jedenácti titulům mistra světa v F1. Chloubou má být především karbonový monokok vyrobený ve vlastní režii a sestavený ze čtyř druhů tkaniny z uhlíkových vláken. Výsledkem je o 27 procent vyšší torzní tuhost karoserie ve srovnání s Enzem a o 22 procent vyšší odolnost vůči ohybu.

Akumulátory a palivová nádrž budou z důvodu koncentrace hmotnosti a snížení těžiště soustředěny v blízkosti středu auta, bezprostředně za kabinou. Z důvodu zachování integrity bude interiér kompletně stavěn na míru každému zákazníkovi. Pevné sedadlo bude přizpůsobeno řidiči, stavitelný bude sloupek volantu a pedálová skupina.

Tohle první majitel bezesporu ocení, poněkud komplikovanější to však bude mít člověk kupující F70 jako ojetinu, obzvlášť v případě, kdy jeho fyziognomie bude od prodávajícího diametrálně jiná. Také je ale možné, že Ferrari myslelo i na to a v případě opětovného prodeje každý vůz za patřičnou částku rádo upraví. Při světové premiéře nám tohle a spoustu dalšího jistě rádo sdělí.


Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 1 - ferrari F70 prvni foto koncerence Cina 01Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 2 - Ferrari F70 nastupce nove Ferrari magazin 01Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 3 - Ferrari F70 nastupce nove Ferrari magazin 02Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 4 - Ferrari F70 nastupce nove Ferrari magazin 03Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 5 - Ferrari F70 2013 vyvojove foto oficialne 01Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 6 - Ferrari F70 2013 vyvojove foto oficialne 02Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 7 - Ferrari Enzo F70 00Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 8 - Ferrari Enzo F70 01Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 9 - Ferrari Enzo F70 02Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 10 - Ferrari F70 2013 nove spy fotky 02Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 11 - Ferrari F70 2013 nove spy fotky 03Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 12 - Ferrari F70 2013 nove spy fotky 04Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 13 - Ferrari F70 2013 nove spy fotky 08Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 14 - Ferrari F70 2013 nove spy fotky 09Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 15 - Ferrari F70 2013 vyvojove foto oficialne 05Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 16 - Ferrari F70 2013 vyvojove foto oficialne 08Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 17 - Ferrari F70 sasi Pariz 01Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 18 - Ferrari F70 sasi Pariz 02Ferrari F70 2013: motor 6,3 V12 a další technické detaily oficiálně potvrzeny - 19 - Ferrari F70 sasi Pariz 03
Skutečnou podobu vozu se Ferrari zatím podařilo udržet v tajnosti, náznakem jsou pouze dvě fotografické upoutávky

Zdroj: WorldCarFans

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.