Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari F70 2013: detaily ze soukromé prezentace prozrazují skoro vše
31.1.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na odhalení vzhledu stále čekáme, v technických detailech a dynamických ambicích nástupce Ferrari Enzo ale už máme prakticky jasno.
Nedá se říci, že by nové informace přinášely nějaké závratné novinky, neboť Ferrari nás kusými specifikacemi vozu, který interně nazývá F150, „krmí” již nějaký ten pátek. Jestli se bude jmenovat F70, nebo v Maranellu znovu sáhnou po jmenném názvu, můžeme zatím jen spekulovat a podobné je to se vzhledem - více než upravené oficiální ilustrace vám stále ukázat nemůžeme. Z hlediska technických specifikací ale už víme kde co.
Vůz, který má být jediným skutečným konkurentem pro McLaren P1 se totiž oficiálně částečně představil již v prosinci a co nezaznělo tehdy, padlo později v rozhovoru se šéfem Ferrari. V tomto příběhu můžeme nyní pokročit o kapitolu dále, neboť automobilka uspořádala jednu z vícero prezentací pro vybrané zákazníky a její účastníci o tom, co slyšeli, nechtěli mlčet.
Že se taková prezentace opravdu odehrála dokládá i přiložený snímek, zajímavější jsou ale informace, které na ní zazněly. Pokud máme shrnout to nejdůležitější, co zaznělo přímo či zprostředkovaně na internetových fórech, pak vůz:
- bude vyroben v 499 exemplářích,
- bude k mání jen ve třech barvách (na rudou lze sázet s jistotou, další si můžete tipnout),
- přijde na 1,2 milionu Eur (přes 30 milionů Kč),
- motor 6,3 V12 nabídne výkon až 800 koní v 9 200 ot./min,
- elektromotor přidá dočasně dalších 150 koní,
- maximální točivý moment soustavy bude k dispozici od 1 000 ot./min (díky elektromotoru, pochopitelně),
- váží 1 270 kilogramů, hybridní část ukáže na váze 150 kg,
- dostane aktivní zadní přítlačné křídlo i difuzor,
- zrychlí na stovku za 3 a na dvoustovku za 7 sekund,
- maximální rychlost činí 370 km/h,
- deceleruje z 200 km/h na 0 během 115 metrů,
- chce pokořit Nordschleife v čase pod 7 minut, na Fioranu si s ním Ferando Alonso připsal čas 1:20,
- interiér bude ušitý na míru konkrétního zákazníka, s pevnými sedadly, ale nastavitelným volantem a pedály,
- má celou šaší vyrobenou z uhlíkových vláken, spodek je kompletně zakrytován kevlarem.
Jak vidíte, známo je opravdu mnohé a nejde jen o technické detaily. Informace o ceně již padla, vůz by měl být světu oficiálně předveden na autosalonu v Ženevě a první zákazníci se jej dočkají ještě letos v prosinci.
Jak bude F150, F70, Enzo II nebo zkrátka nový supersport Ferrari fungovat, uvidíme až časem, nejlépe zřejmě z oficiálních časů na okruzích. Severní smyčku německého Nürburgringu zatím žádný silniční vůz v čase pod sedm minut nezdolal a pokud Ferrari nepředběhne již zmíněný McLaren, mohlo by nové Ferrari být tím prvním...
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Přímo na prezentaci se pochopitelně fotit nesmělo, fyzické důkazy o tom, že se odehrála, ale přesto existují
Jak bude nové Ferrari vypadat můžeme zatím jen hádat. Nejblíže realitě budou zřejmě tyto upravené oficiální upoutávky
Kdybyste snad ony „teasery” chtěli shlédnout bez úprav...
Zdroje: Ferrari Chat, Teamspeed
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva