Ferrari F12 TRS: Berlinetta přišla o střechu, nově prý získala KERS

Nejnovější zakázkový projekt vypadá agresivněji a snad i lépe než dárcovský model. Jeho enormní cena naznačuje, že ke změnám došlo i pod kapotou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari F12 TRS: Berlinetta přišla o střechu, nově prý získala KERS

16.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari F12 TRS: Berlinetta přišla o střechu, nově prý získala KERS

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nejnovější zakázkový projekt vypadá agresivněji a snad i lépe než dárcovský model. Jeho enormní cena naznačuje, že ke změnám došlo i pod kapotou.

Vypadá to, že zakázková divize Special Projects italské automobilky má poslední dobou opravdu napilno. Letos jsme si totiž mohli posvítit již na dva extravagantní kousky (SP FFX a SP America). Nyní se Ferrari od série odklání potřetí, přičemž již z prvních fotek je jasné, že jde o dosud nejlepší dílo. Značka se navíc podle některých zdrojů neomezila jen na úpravu vzhledu, ale rovněž na změnu techniky. Kromě standardního 6,3litrového motoru V12 se totiž pod kapotou nachází také hybridní technika.

Než se ovšem modelu podíváme „pod sukni“, zaměřme se na karoserii. Ta zjevně se sériovou verzí nemá společný jediný panel, přepracováno bylo vše od kapoty motoru a předního nárazníku přes boční prahy až po záď, jíž dominují dva „větrolamy“ navazující na sedadla. Opomínat nemůžeme ani dvoubarevné lakování či absenci střechy. Pohled na odnímatelný panel bohužel chybí, při pohledu na vzhled sloupků a čelního rámu se ovšem dá vsadit na černé provedení.

Nyní již můžeme zamířit do motorového prostoru, kde by podle šeptandy v zákulisí nemělo pracovat pouze 740 sériových koní, ale o poznání početnější stádo. F12 TRS by totiž mělo adoptovat hybridní techniku inspirovanou systémem KERS ze světa Formule 1. Tuto technologii přitom Ferrari před pár lety ukázalo na autosalonu v Ženevě ve formě koncepčního kupé F12 Berlinetta, ten však do produkce nezamířil (tedy pokud nepočítáme LaFerrari, které část techniky převzalo).

Navzdory tomu, že oba vozy (jak koncept, tak i F12 TRS) mají stejný konstrukční základ, je samozřejmě možné, že na daném šprochu nebude ani trochu pravdy, stejně tak se ale tyto zkazky mohou časem potvrdit. To by sice příliš neladilo s prohlášeními, že divize Special Projects může sáhnout na cokoliv kromě techniky, která musí zůstat ve standardním stavu, ale peníze Ferrari jistě nesmrdí. Dohady se tedy momentálně nedají ani potvrdit, ani vyvrátit.

Je tu ovšem ještě jeden fakt, který by mohl přiklánět ručičky vah na stranu hybridního provedení. Verze F12 TRS by totiž podle všeho měla stát neuvěřitelných 3,1 milionu Eur (85,25 milionu korun). Tedy částku, vedle které i zmiňované LaFerrari vypadá jako chudý příbuzný. A to přesto, že se jedná o takřka tisícikoňový hybrid. Překoná jej zakázková novinka? Na to sice momentálně nesázíme, možné to ovšem je...


Ferrari F12 TRS: Berlinetta přišla o střechu, nově prý získala KERS - 1 - Ferrari F12 TRS prvni foto 01Ferrari F12 TRS: Berlinetta přišla o střechu, nově prý získala KERS - 2 - Ferrari F12 TRS prvni foto 02Ferrari F12 TRS: Berlinetta přišla o střechu, nově prý získala KERS - 3 - Ferrari F12 TRS prvni foto 03Ferrari F12 TRS: Berlinetta přišla o střechu, nově prý získala KERS - 4 - Ferrari F12 TRS prvni foto 05
Třetí letošní práce divize Special Projects vypadá setsakra agresivně. Zatímco přitom hybridní technika potvrzená nebyla, název F12 TRS byl již zaregistrován

Zdroj: WorldCarFans

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.