Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo
19.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nástupce Ferrari California se možná objeví dříve, než se čekalo. Podle předběžných zjištění kupé-kabriolet radikálně změní svůj design i techniku.
Dva plus dva kupé-kabriolet s pevnou střechou jménem California může být v interních záznamech Ferrari považováno za úspěšný model. Dokonce velmi úspěšný. Za zhruba tři a půl roku co je na trhu, Maranello pro něj našlo přes osm tisíc zákazníků. Je to nejprodávanější model značky, přibližně sedmdesát procent jeho majitelů si koupilo vůz s koníkem na kapotě poprvé a California významně promluvila i do celkových prodejních čísel značky.
Přesto bylo a je tomuto vozu ze strany klientů vyčítáno, že to zkrátka není Ferrari. Že je vyměklý, těžký a kvůli skládací pevné střeše ne zrovna nejštíhlejší. O částečnou nápravu se měl postarat mezigenerační facelift, který snížil hmotnost auta o 30 kg, zvýšil výkon vidlicového osmiválce o objemu 4,3 litru ze 460 na 490 koní a přiostřil reakce magnetoreologických adaptivních tlumičů.
Kromě toho Ferrari vypustilo paket Handling Speciale s o deset procent rychlejším převodem řízení a o patnáct procent tužšími pružinami, což mělo ještě o kousek zlepšit ovladatelnost v zatáčkách. Nicméně to všechno byly pouze dílčí reformy předchozí kritizované konstrukce, jejíž základ zůstal a uvědomuje si to také Ferrari.
Podle amerického magazínu Car and Driver se možná dočkáme nástupce kupé-kabrioletu dříve, než se původně očekávalo. Pár dní dozadu jsme zveřejnili video z okruhu ve Fioranu, po kterém se prohání decentně maskovaná California za zvukového doprovodu, který bychom mohli popsat všelijak, ale určitě ne slovy osmiválcový a vysokootáčkový. Předpokládá se, že pod přední kapotou byl uložený přeplňovaný šestiválec, Car and Drive ovšem tvrdí, že nástupce Californie dostane přeplňovaný osmiválec a V6 je ve skutečnosti vyvíjený pro vozy značky Maserati.
Kolegové dále tvrdí, že jejich zdroj v automobilce potvrzuje dramatickou změnu designu. Californii je vytýkána nesourodost přídě, střední část a zádě, jakoby se jednalo o tři jiná, navzájem propojená auta. Tomu má být konec. O tvary novinky se postaralo oddělení Ferrari Centro Stile vedené Flaviem Manzonim ve spolupráci s tradičním partnerem - studiem Pininfarina.
Ve Ferrari jsou údajně mimořádně spokojeni s designem modelu F12 Berlinetta, který představuje návrat k tradicím založeným na formě sledující funkci a přirozené kráse, a něco obdobného by mělo být aplikováno také na budoucí Californii. Manzoni se podle informátorů nechal při návrhu inspirovat klasickým Ferrari 250 GTO z roku 1960 a příští vůz se zásadně vyhne optickému zdůraznění zadních blatníků, které dělá design současné Californie tolik těžkopádným. Střecha bude nicméně opět kovová a sklápěcí. Mechanismus má být ale významně rychlejší.
Car and Driver kromě jiného tvrdí, že nástupce Californie bude jedním z prvních Ferrari, které dostane hybridní pohonnou jednotku. Jak už jsme uvedli, neměla by to být V6 a přeplňovaná V8 o výkonu minimálně 500 koní a doplněná elektromotorem o výkonu 100 koní. Ačkoli finální hmotnost auta má být nižší než současných 1 705 kg, právě kvůli aplikaci akumulátorů nebude redukce hmotnosti natolik radikální, jak by si někdo možná představoval. Přesto bude vůz schopen akcelerovat na stovku za nějakých 3,5 až 3,6 sekundy a zvládne 320 km/h.
Veřejný debut je naplánován na léto 2013, Ferrari má ovšem ve zvyku představovat svá auta na ženevském autosalonu, takže ani dřívější termín by nebyl příliš překvapivý.
Současná California je podle kritiků vyměklá, těžká a designově nevyvážená a podle nich to nezměnil ani facelift
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva