Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo

Nástupce Ferrari California se možná objeví dříve, než se čekalo. Podle předběžných zjištění kupé-kabriolet radikálně změní svůj design i techniku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo

19.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo

/

Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

Nástupce Ferrari California se možná objeví dříve, než se čekalo. Podle předběžných zjištění kupé-kabriolet radikálně změní svůj design i techniku.

Dva plus dva kupé-kabriolet s pevnou střechou jménem California může být v interních záznamech Ferrari považováno za úspěšný model. Dokonce velmi úspěšný. Za zhruba tři a půl roku co je na trhu, Maranello pro něj našlo přes osm tisíc zákazníků. Je to nejprodávanější model značky, přibližně sedmdesát procent jeho majitelů si koupilo vůz s koníkem na kapotě poprvé a California významně promluvila i do celkových prodejních čísel značky.

Přesto bylo a je tomuto vozu ze strany klientů vyčítáno, že to zkrátka není Ferrari. Že je vyměklý, těžký a kvůli skládací pevné střeše ne zrovna nejštíhlejší. O částečnou nápravu se měl postarat mezigenerační facelift, který snížil hmotnost auta o 30 kg, zvýšil výkon vidlicového osmiválce o objemu 4,3 litru ze 460 na 490 koní a přiostřil reakce magnetoreologických adaptivních tlumičů.

Kromě toho Ferrari vypustilo paket Handling Speciale s o deset procent rychlejším převodem řízení a o patnáct procent tužšími pružinami, což mělo ještě o kousek zlepšit ovladatelnost v zatáčkách. Nicméně to všechno byly pouze dílčí reformy předchozí kritizované konstrukce, jejíž základ zůstal a uvědomuje si to také Ferrari.

Podle amerického magazínu Car and Driver se možná dočkáme nástupce kupé-kabrioletu dříve, než se původně očekávalo. Pár dní dozadu jsme zveřejnili video z okruhu ve Fioranu, po kterém se prohání decentně maskovaná California za zvukového doprovodu, který bychom mohli popsat všelijak, ale určitě ne slovy osmiválcový a vysokootáčkový. Předpokládá se, že pod přední kapotou byl uložený přeplňovaný šestiválec, Car and Drive ovšem tvrdí, že nástupce Californie dostane přeplňovaný osmiválec a V6 je ve skutečnosti vyvíjený pro vozy značky Maserati.

Kolegové dále tvrdí, že jejich zdroj v automobilce potvrzuje dramatickou změnu designu. Californii je vytýkána nesourodost přídě, střední část a zádě, jakoby se jednalo o tři jiná, navzájem propojená auta. Tomu má být konec. O tvary novinky se postaralo oddělení Ferrari Centro Stile vedené Flaviem Manzonim ve spolupráci s tradičním partnerem - studiem Pininfarina.

Ve Ferrari jsou údajně mimořádně spokojeni s designem modelu F12 Berlinetta, který představuje návrat k tradicím založeným na formě sledující funkci a přirozené kráse, a něco obdobného by mělo být aplikováno také na budoucí Californii. Manzoni se podle informátorů nechal při návrhu inspirovat klasickým Ferrari 250 GTO z roku 1960 a příští vůz se zásadně vyhne optickému zdůraznění zadních blatníků, které dělá design současné Californie tolik těžkopádným. Střecha bude nicméně opět kovová a sklápěcí. Mechanismus má být ale významně rychlejší.

Car and Driver kromě jiného tvrdí, že nástupce Californie bude jedním z prvních Ferrari, které dostane hybridní pohonnou jednotku. Jak už jsme uvedli, neměla by to být V6 a přeplňovaná V8 o výkonu minimálně 500 koní a doplněná elektromotorem o výkonu 100 koní. Ačkoli finální hmotnost auta má být nižší než současných 1 705 kg, právě kvůli aplikaci akumulátorů nebude redukce hmotnosti natolik radikální, jak by si někdo možná představoval. Přesto bude vůz schopen akcelerovat na stovku za nějakých 3,5 až 3,6 sekundy a zvládne 320 km/h.

Veřejný debut je naplánován na léto 2013, Ferrari má ovšem ve zvyku představovat svá auta na ženevském autosalonu, takže ani dřívější termín by nebyl příliš překvapivý.


Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 1 - California California20Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 2 - California California21Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 3 - California California22Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 4 - California California24Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 5 - California California25Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 6 - California California26Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 7 - Ferrari California 01Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 8 - Ferrari California 02Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 9 - Ferrari California 03Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 10 - Ferrari California 04Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 11 - Ferrari California 05Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 12 - Ferrari California 06
Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 13 - Ferrari California Facelift 01Ferrari dramaticky změní nástupce Californie. Měl by to být hybrid s V8 turbo - 14 - Ferrari California Facelift 02
Současná California je podle kritiků vyměklá, těžká a designově nevyvážená a podle nich to nezměnil ani facelift

Zdroj: Car and Driver

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.