Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California T Handling Speciale chce být více „go” a méně „show”
23.1.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
California T je nejen nejdostupnější ale také řidičsky nejméně zajímavé Ferrari současnosti. Provedení HS to má změnit.
Ferrari California T se pro maranellskou automobilku stalo do značné míry přelomovým modelem. Už téměř před dvěma léty jako první přepřáhlo na přeplňovaný motor, kterým jsou od té doby vybavovány další novinky značky. Pravda, zatím ne všechny, s ohledem na oficiální verzi jinak v lecčems kruté reality přeplňovaných motorů v autech tohoto typu ale nemůžeme čekat nic jiného, než příchod dalších a dalších Ferrari s nuceným plněním.
Připusťme však, že u modelu California tato změna vadila nejméně. Už dříve to byl trochu salónní typ a ačkoli by bylo mylné označit jeho jízdní projev za nezajímavý či nezáživný, roli řidičského auta u vzpínajícího se koníka jistě lépe zastávají jiné stroje. California si tak udržela statut jakéhosi stylového superturisma, který 560koňový turbomotor jen podrthl. Nyní ale automobilka hlásí, že se s tímto modelem chce vydat i do pro něj dosud neprobádaných vod.
Nemyslíme nyní království ohňů, ale spíše říši řidičských fantazií. Do té má Californii pomoci paket změn nazvaný Handling Speciale a jeho podstatu naznačuje už název. Auto s ní má být prostě... více Ferrari a mění tak nastavení podvozku, převodovky i výfuku, aby lépe uspokojovalo ty, jež od Californie očekávají více zábavy za volantem.
Abychom byli konkrétní, vůz dostal o 16 resp. 19 procent tužší pružiny vpředu a vzadu. Chování adaptivních tlumičů tomu bylo přizpůsobeno, a to prý tak, aby se vůz choval agilněji a přitom nepozbyl mnoho ze svého relativně komfortního projevu. Při přepnutí do jízdního režimu Sport se ale vůz má odvděčit ostrostí, kterou dosud nebylo možné u Californie poznat. A to i díky novému nastavení stabilizačního systému F1-Trac (sic).
Další změnou je rychlejší řazení dvouspojkové automatické převodovky, s níž prý ruku v ruce kráčí přepracované výfukové potrubí. Vůz se díky tomu má projevovat sytějším zvukem, který podtrhne zážitek z preciznějšího řazení oběma směry. My bychom tedy více uvítali zážitek z precizního ručního řazení, takový ale Ferrari už chvíli nenabízí.
Sumarizaci změn můžeme zakončit u vnějšího vzhledu, který též nezůstal standardní. Novinky jsou ale drobné - maska chladiče a zadní difuzor v matné šedi či černé koncovky výfuků nejsou tím, čeho byste si všimli na první pohled, zvláště když kabina zůstala nedotčena.
Jak asi tušíte, Ferrari California T Handling Speciale je míněna jako novinka nadcházejícího autosalonu v Ženevě, kde si ji budeme moci prohlédnout naživo. Do té doby se jistě dozvíme i další detaily - zatím není znám vliv provedených změn na dynamiku v jakémkoli smyslu těchto slov nebo ceny. A ostatně ony pouhé dvě zveřejněné fotografie hlad obdivovatelů maranellských děl zřejmě neutiší...
California T Handling Speciale má být řidičsky dosud nejpodmanivější verzí nejdostupnějšího Ferrari
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 4 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 11 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva