Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California 2014: nová Callifornia už na jaře, dostane motor V8 biturbo
19.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Ferrari od dob legendární F40 nesáhlo po přeplňování. To se však změní s novou generací Californie, která použije turbomotor vyvinutý s Maserati.
O přeplňovaném Ferrari není řeč poprvé a už vůbec ne naposledy, jen se zkrátka delší dobu neobjevilo. Posledním přeplňovaným hřebcem z Maranella byla posvátná F40, která svoje tažení ukončila v roce 1992. Nyní se použije turbodmychadel primárně kvůli snížení emisí a spotřeby, ale o dříve avizovaný hybrid se jednat nebude. To ostatně potvrdila dříve vyřčená slova vrcholného exekutivce značky - Amedea Felisi. Hybridní technologie tedy zatím zůstane vyhrazena topmodelu LaFerrari, zda se objeví v příštích generacích dvanáctiválcových modelů už je jen další spekulace.
Přeplňování je dle Ferrari asi tou nejschůdnější cestou budoucností. Proto také již dříve vyvinulo spolu s Maserati 3,8litrový motor twin-turbo V8, který pohání třeba poslední generaci Quattroporte. O použití třílitrového šestiválce menšího Ghibli v případě Ferrari pochybujeme, protože šestiválec výkonovým představám sportovních vozů jen tak nevyhoví. Avšak na beton je jasné, že příští generace modelu California bude používat právě zmíněný osmiválec, jenž kromě nižší spotřeby přinese také nějkaý ten výkon k dobru.
Po delší odmlce se poprvé ukáže přeplňované Ferrari už na jaře v Ženevě, kde se dříve atmosféricky plněná California představí v nové generaci. Motor 3,8 l twin-turbo bude podle dostupných zpráv disponovat výkonem 530 koní a točivým momentem až 650 Nm, čímž si mezigeneračně polepší zhruba o 40 koní a téměř 150 Nm.
Nová California má být pravděpodobně postavena na bázi současné generace. Benefitem by však mělo být hojnější použití hliníku na konstrukci karoserie, což by znamenalo nižší hmotnost než současných 1 705 kg. Připomeňme, že na vysoké hodnotě nese velký podíl systém pevné skládací střechy a dodatečné výztuže. Californii je také často vyčítán zastaralý a nepříliš honosný interiér, který bude dalším terčem vylepšení. Nově se tedy objeví i modernější informačně-zábanví systémy a zřejmě také honosnější materiály.
Dvojité přeplňování možná ledacos pokazí, ale na výkonu jedině přidá
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva