Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California 2014: motor V8 bi-turbo pro novou generaci je prý jistotou
3.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Během dvou let dorazí nová California, která přejde na přeplňování. Pohonnou jednotku bude mít stejnou s vrcholnou verzí Maserati Quattroporte.
Stroje italské stáje Ferrari momentálně roztáčejí svá zadní kolečka výlučně atmosférickými pohonnými jednotkami, už letos ale dorazí první hybrid v podobě nástupce supersportu Enzo a o rok později se maranellská automobilka vrátí zpátky k přeplňování. Zda se turbodmychadla postupně objeví ve všech nově příchozích vozech, to momentálně nevíme, jako první ale přejde na nucené plnění nová California, chystaná pro modelový rok 2014 nebo 2015.
Současné kupé-kabrio je poháněné atmosférickým vidlicovým osmiválcem o objemu 4,3 litru o výkonu 490 koní při 7 750 ot./min, stovku zdolá za 3,8 sekundy, jezdí nejvyšší rychlostí 312 km/h a jeho kombinovaná spotřeba činí 13,1 litru na sto kilometrů. Jinak řečeno, každá California vykazuje spotřebu paliva resp. emise CO2 zatížené pokutou v přepočtu téměř 400 tisíc korun (299 g/km), které se započítávají do celkového průměru značky.
Přestože jsou zákazníci Ferrari na vysoké pořizovací náklady asi zvyklí, majitelé těchto aut jsou za nadlimitní produkci oxidu uhličitého navíc trestáni a pokutování také na úrovni jednotlivých evropských států a není proto překvapivé, že byla také Scuderia donucena přizpůsobit se od reality odtrženému normovanému testu spotřeby.
Po představení nové vlajkové lodi Maserati je prakticky jisté, jaká pohonná jednotka se pod kapotou budoucí Californie objeví. Přestože její objem se nemusí shodovat s tím v limuzíně Quattroporte (3,8 l), podle britského Autocaru by se mělo jednat agregát stejné série vybavený dvojicí turbodmychadel poháněných výfukovými plyny.
Přestože se nový osmiválec objevil nejdříve v Maserati, Ferrari trvá na tom, že se jedná o produkt jeho vývojového oddělení, který se vyrábí v Maranellu na nové lince postavené za v přepočtu jeden a čtvrt miliardy korun. Firma již dříve potvrdila, že pracuje také na zmenšeném šestiválci, který se dostane do zatím neznámého modelu Ferrari a sedanů Maserati.
Výkony nové Californie známé nejsou, zcela jistě ale překonají 490 koní současného modelu, což by ale neměl být problém i vzhledem k tomu, že Quattroporte 3,8 V8 disponuje 530 koňmi. Na Ferrari tak už jen zůstane zařídit, aby osmiválec odevzdával svou sílu stejně dramatickým způsobem, na jaký jsou majitelé těchto aut zvyklí.
Tip: Pokud se chcete podívat na další špionážní snímky zakamuflovaného prototypu Ferrari California 2014-2015 prohlédněte si galerii na webu Autocaru.





Objem motoru v Californii může být jiný, nová V8 s dvojicí turbodmychadel však bude mít stejný základ jako ta v Quattroporte
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 7 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 5 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 7 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 8 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 10 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry