Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor

Ferrari California se bude od nového roku vyrábět v modernizované verzi s vyšším výkonem, sníženou hmotností a nově odladěným podvozkem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor

1.11.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ferrari California se bude od nového roku vyrábět v modernizované verzi s vyšším výkonem, sníženou hmotností a nově odladěným podvozkem.

Kupé-kabrio California sice nepatří k těm nejvíce vzrušujícím a nejhezčím strojům maranellské stáje, ale jako vstupenka do světa Ferrari určitě stačí. Ne však podle automobilky, která se rozhodla s modernizací v polovině životního cyklu pro nemalé změny spíše v konstrukci než designu. Vyplývá to z informací, které mají prodejci k dispozici pro své nejlepší zákazníky.

Výroba odstartuje už v lednu a s prvními dodávkami lze počítat od března 2012. Co bude Ferrari nadělovat? Především vyšší výkon 4,3litrového vidlicového osmiválce. Ten vzroste ze 460 na 490 koní a nahoru půjde také točivý moment ze 485 na 505 newtonmetrů. Automobilka tvrdí, že navýšení pochází zčásti z úprav softwaru a též ze změny na mechanice - jinak řečeno z přeprogramování řídicí jednotky a díky přesnějšímu odlévání sběrného výfukového potrubí.

Ve Ferrari se ale zamýšleli rovněž nad pohotovostní hmotností, protože 1 735 kg není právě důvodem k vychloubání. Konstruktéři ale našli rezervy „v některých částech podvozku“ a podařilo se jim uspořit sice nijak závratných a rozhodně potěšitelných 30 kg. Ve výsledku tak bude California schopná akcelerovat s původní dvouspojkovou převodovkou na stovku za 3,85 s místo původních „méně než 4 vteřiny“.

Ještě něco dalšího? Firma slibuje nově naladěné magnetoreologicné tlumiče s o 50 procent rychlejšími reakcemi. Podle Ferrari nyní trvá přechod magneticky aktivní kapaliny z nejnižšího do nejvyššího viskozitního stavu 5 milisekund místo původních osmi a pomůže to také omezit náklony karoserie i celkově lépe kontrolovat její pohyby. Kromě toho bude k mání paket Handling Speciale s úpravami v řízení, které má ještě o kousek zlepšit ovladatelnost v zatáčkách.

California modelového roku 2012 dostane kromě jiného paměťovou kapacitu hard disku zvětšenou z 30 na 40 GB, příplatkovou „stříbrnou“ masku chladiče a vylepšené připojení pro tzv. chytré telefony. O cenách se dostupné materiály nezmiňují, ale nepřekvapilo by nás, kdyby zůstala stejná nebo o nějaké to euro spadla dolů.


Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 1 - California California21Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 2 - California California22Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 3 - California California20Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 4 - California California24Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 5 - California California25Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 6 - California California26Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 7 - Ferrari California 01Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 8 - Ferrari California 02Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 9 - Ferrari California 03Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 10 - Ferrari California 04Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 11 - Ferrari California 05Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 12 - Ferrari California 06Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 13 - Ferrari California 07Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 14 - Ferrari California 08Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 15 - Ferrari California 09Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 16 - Ferrari California 10Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 17 - Ferrari California 11Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 18 - Ferrari California 12Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 19 - California California05Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 20 - California California06Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 21 - California California08Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 22 - California California09Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 23 - California California10Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 24 - California California11Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 25 - California California12Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 26 - California California13Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 27 - California California14Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 28 - California California15Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 29 - California California16Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 30 - California California02Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 31 - California California03Ferrari California 2012: technická modernizace sníží hmotnost a posílí motor - 32 - California California01
O změnách designu dealeři nemluví, vyzdvihovat budou posílení výkonu, snížení hmotnosti a úpravy na podvozku

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.