Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně
9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) GTE dostalo do vínku objemnější, ale slabší motor. Provedení GT3 zůstalo u standardní kubatury, dle pravidel FIA dává 550 koní.
Ačkoliv máme před sebou ještě dva závody Formule 1, pro Ferrari již letošní sezóna v podstatě skončila. Přesto se značka své příznivce má čím potěšit, třeba víkendovou akcí Finali Mondiali, kde se už zmiňovaného jízdního debutu dočkal nový model F12tdf. Nebyla to ovšem jediná novinka, se kterou se italská automobilka vytasila, krycí plachtu totiž přítomní závodní jezdci sňali také ze speciálů 488 GTE a 488 GT3. V obou případech jde přitom o deriváty silniční varianty, pročež pod kapotou můžeme počítat s přeplňovanou pohonnou jednotkou.
Po stránce vizuální jsou si obě varianty GTE a GT3 podobné jako vejce vejci, jediný rozdíl můžeme vysledovat v krytech světlometů, které jsou v případě prvního jmenované žluté a u druhého čiré. Výrazné čelní „lízátko”, čelní kapota připomínající ementál nebo mohutné zadní křídlo a difuzor však již zdobí obě varianty. Stejně jako uvnitř nechybí ochranná bezpečnostní klec a volant usazený nalevo. Kromě toho pak oba speciály dostaly do vínku i hliníkové šasí, a mají tak výrazně shodit na váze, konkrétní hmotnost však specifikována nebyla.
Více si můžeme povědět o pohonné jednotce, která v případě verze GT3 musí dle specifikací FIA odpovídat standardnímu stavu. Máme tu tedy 3,9litrový objem, výkon však poklesl z 670 na 550 koní. Ještě hůře v tomto ohledu je na tom provedení GTE, které bylo naladěno na pouhých 485 koní, a to navzdory zvýšení objemu osmiválcového motoru z 3 902 kubických centimetrů na 3 996 cm3. Na „vině“ jsou opět pravidla FIA, která v případě GT3 upřesňují rozmezí od 500 do 600 koní.
Kromě toho můžeme ve zmiňované sérii počítat s hmotností od 1 200 do 1 300 kilogramů, přičemž samotný skelet je o trochu širší než u varianty GTE. Dále pak Ferrari dodalo, že aerodynamice se věnovalo větší měrou než v předchozích případech. V následujících čtyřech až pěti letech má vzniknout zhruba 150 exemplářů obou speciálů, tím nám ale dosavadní informace bohužel končí.
Ferrari 488 GT3 se pyšní výkonem 550 koní, hmotnost se pohybuje mezi 1 200 a 1 300 kilogramy
Varianta GTE má sice ve vínku objemnější osmiválec, ten však produkuje jen 485 koní
Foto: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 55 minutami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 7 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 10 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.