Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně
9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) GTE dostalo do vínku objemnější, ale slabší motor. Provedení GT3 zůstalo u standardní kubatury, dle pravidel FIA dává 550 koní.
Ačkoliv máme před sebou ještě dva závody Formule 1, pro Ferrari již letošní sezóna v podstatě skončila. Přesto se značka své příznivce má čím potěšit, třeba víkendovou akcí Finali Mondiali, kde se už zmiňovaného jízdního debutu dočkal nový model F12tdf. Nebyla to ovšem jediná novinka, se kterou se italská automobilka vytasila, krycí plachtu totiž přítomní závodní jezdci sňali také ze speciálů 488 GTE a 488 GT3. V obou případech jde přitom o deriváty silniční varianty, pročež pod kapotou můžeme počítat s přeplňovanou pohonnou jednotkou.
Po stránce vizuální jsou si obě varianty GTE a GT3 podobné jako vejce vejci, jediný rozdíl můžeme vysledovat v krytech světlometů, které jsou v případě prvního jmenované žluté a u druhého čiré. Výrazné čelní „lízátko”, čelní kapota připomínající ementál nebo mohutné zadní křídlo a difuzor však již zdobí obě varianty. Stejně jako uvnitř nechybí ochranná bezpečnostní klec a volant usazený nalevo. Kromě toho pak oba speciály dostaly do vínku i hliníkové šasí, a mají tak výrazně shodit na váze, konkrétní hmotnost však specifikována nebyla.
Více si můžeme povědět o pohonné jednotce, která v případě verze GT3 musí dle specifikací FIA odpovídat standardnímu stavu. Máme tu tedy 3,9litrový objem, výkon však poklesl z 670 na 550 koní. Ještě hůře v tomto ohledu je na tom provedení GTE, které bylo naladěno na pouhých 485 koní, a to navzdory zvýšení objemu osmiválcového motoru z 3 902 kubických centimetrů na 3 996 cm3. Na „vině“ jsou opět pravidla FIA, která v případě GT3 upřesňují rozmezí od 500 do 600 koní.
Kromě toho můžeme ve zmiňované sérii počítat s hmotností od 1 200 do 1 300 kilogramů, přičemž samotný skelet je o trochu širší než u varianty GTE. Dále pak Ferrari dodalo, že aerodynamice se věnovalo větší měrou než v předchozích případech. V následujících čtyřech až pěti letech má vzniknout zhruba 150 exemplářů obou speciálů, tím nám ale dosavadní informace bohužel končí.
Ferrari 488 GT3 se pyšní výkonem 550 koní, hmotnost se pohybuje mezi 1 200 a 1 300 kilogramy
Varianta GTE má sice ve vínku objemnější osmiválec, ten však produkuje jen 485 koní
Foto: Motorsport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva