Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně

(+ video) GTE dostalo do vínku objemnější, ale slabší motor. Provedení GT3 zůstalo u standardní kubatury, dle pravidel FIA dává 550 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně

9.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) GTE dostalo do vínku objemnější, ale slabší motor. Provedení GT3 zůstalo u standardní kubatury, dle pravidel FIA dává 550 koní.

Ačkoliv máme před sebou ještě dva závody Formule 1, pro Ferrari již letošní sezóna v podstatě skončila. Přesto se značka své příznivce má čím potěšit, třeba víkendovou akcí Finali Mondiali, kde se už zmiňovaného jízdního debutu dočkal nový model F12tdf. Nebyla to ovšem jediná novinka, se kterou se italská automobilka vytasila, krycí plachtu totiž přítomní závodní jezdci sňali také ze speciálů 488 GTE a 488 GT3. V obou případech jde přitom o deriváty silniční varianty, pročež pod kapotou můžeme počítat s přeplňovanou pohonnou jednotkou.

Po stránce vizuální jsou si obě varianty GTE a GT3 podobné jako vejce vejci, jediný rozdíl můžeme vysledovat v krytech světlometů, které jsou v případě prvního jmenované žluté a u druhého čiré. Výrazné čelní „lízátko”, čelní kapota připomínající ementál nebo mohutné zadní křídlo a difuzor však již zdobí obě varianty. Stejně jako uvnitř nechybí ochranná bezpečnostní klec a volant usazený nalevo. Kromě toho pak oba speciály dostaly do vínku i hliníkové šasí, a mají tak výrazně shodit na váze, konkrétní hmotnost však specifikována nebyla.

Více si můžeme povědět o pohonné jednotce, která v případě verze GT3 musí dle specifikací FIA odpovídat standardnímu stavu. Máme tu tedy 3,9litrový objem, výkon však poklesl z 670 na 550 koní. Ještě hůře v tomto ohledu je na tom provedení GTE, které bylo naladěno na pouhých 485 koní, a to navzdory zvýšení objemu osmiválcového motoru z 3 902 kubických centimetrů na 3 996 cm3. Na „vině“ jsou opět pravidla FIA, která v případě GT3 upřesňují rozmezí od 500 do 600 koní.

Kromě toho můžeme ve zmiňované sérii počítat s hmotností od 1 200 do 1 300 kilogramů, přičemž samotný skelet je o trochu širší než u varianty GTE. Dále pak Ferrari dodalo, že aerodynamice se věnovalo větší měrou než v předchozích případech. V následujících čtyřech až pěti letech má vzniknout zhruba 150 exemplářů obou speciálů, tím nám ale dosavadní informace bohužel končí.


Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 1 - Ferrari 488 GTE a GT3 01Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 2 - Ferrari 488 GTE a GT3 02Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 3 - Ferrari 488 GTE a GT3 03Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 4 - Ferrari 488 GTE a GT3 04Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 5 - Ferrari 488 GTE a GT3 05Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 6 - Ferrari 488 GTE a GT3 06Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 7 - Ferrari 488 GTE a GT3 07Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 8 - Ferrari 488 GTE a GT3 08
Ferrari 488 GT3 se pyšní výkonem 550 koní, hmotnost se pohybuje mezi 1 200 a 1 300 kilogramy

Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 9 - Ferrari 488 GTE a GT3 09Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 10 - Ferrari 488 GTE a GT3 10Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 11 - Ferrari 488 GTE a GT3 11Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 12 - Ferrari 488 GTE a GT3 12Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 13 - Ferrari 488 GTE a GT3 13Ferrari 488 GTE a GT3: závodní speciály shodily kila a paradoxně i koně - 14 - Ferrari 488 GTE a GT3 14
Varianta GTE má sice ve vínku objemnější osmiválec, ten však produkuje jen 485 koní

Foto: Motorsport

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše