Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Spider definitivně odhaleno, má pevnou střechu
23.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Automobilky mají problém ustát tlak, pod který se dostávají po únicích vlastních fotek. Předčasné odhalení nyní potkalo nové Ferrari.
Doplněno 17:00: Přidali jsme video zachycující pevnou střechu vozu v akci, pro nepřátele flashe jsme fungování střechy rozfázovali i na nově přiloženém obrázku.
Italové se rozhodli nečekat až do dnešní půlnoci, přeskočili postupné uvolňování detailních výřezů auta a vydali první sérii záběru modelu 458 Spider. Těžko říci, zdali to způsobilo neplánované zveřejnění některých obrázků nebo fakt, že dnes oficiálně vydalo tiskovou zprávu rovněž Porsche k nové devětsetjedenáctce a odhalilo to, co už pár dní známe. V každém případě z toho profitujete vy, čtenáři.
Mluvit o tom, jaký má tento vůz základy, snad ani nebude nutné. Opět tu máme vidlicový osmiválec o objemu 4 499 cm3 s úhlem rozevření válců 90 stupňů. Jednotka má výkon 578 koní při 9 000 otáčkách, maximální točivý moment 540 newtonmetrů nastupuje při 6 000 ot./min. Motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem E-Diff3. Změny v konstrukci pochopitelně ovlivnily dynamické parametry.
Uzavřený model Italia potřebuje při akceleraci na stovku 3,4 s, kvůli nárůstu hmotnosti Spideru o 50 kg (na celkových 1 430 kg „suché” hmotnosti) se jeho zrychlení na 100 km/h zhoršilo o jednu desetinu sekundy. Jiná je rovněž udávaná maximální rychlost - 320 vs. 325 km/h v neprospěch otevřené verze. Na druhou stranu ovšem Ferrari připomíná, že díky skvěle vyřešené aerodynamice a elektricky ovládanému deflektoru může Spider jezdit rychlostmi 200 km/h bez toho, aby turbulence nebo hluk nějak zvlášť obtěžovaly cestující.
Díky uvolněnému prostoru po odstranění střechy se konstruktérům podařilo vytvořit za sedadly další menší prostor pro zavazadla. Ne že by to mělo být u supersportu to nejdůležitější, nicméně Ferrari si uvědomuje, že majitelé jejich vozů určitě uvítají další příležitost pro nákup nějakého hezkého luxusního kufříku od Vuittona.
A co střecha samotná? Ta už není plátěná. Ferrari se rozhodlo, že hliníková konstrukce bude lepším řešením - tvrdí dokonce, že pokud by použili původní metody a použili látku s kovovou kostrou, byla by o 25 kg těžší. Jak jejich aluminiové dílo vypadá, můžete vidět na videu. Na všech statických záběrech je vůz „nahoře bez“ (s vysokými oblouky za cestujícím se žádá dodat, že téměř doslovně). Firma uvádí také čas potřebný ke sklopení - na kontrolu účesu nebo příčesku ve zpětném zrcátku máte pouze 14 vteřin.
To je velmi slušné, nicméně jednu smutnou skutečností po transformaci z kupé na otevřený vůz jsme zaznamenali. Na rozdíl od předchůdců, modelů 360 a 430 Spider. nemůžete skrze zadní kryt vystavit na odiv svůj osmiválec. Jak můžete vidět, panel není průhledný. Na druhou stranu ovšem lze předpokládat, že se časem tato možnost objeví jako opce za pořádně tučný příplatek.
Ten ale nepotřebujete, pokud si myslíte, že 458 Spider vypadá nejlépe na dvacetipalcových kolech, má je společné s Italií a ve standardu. Stejná by měla být i strukturální pevnost. Ano, Ferrari ubezpečuje, že „s jejich technickými řešeními aplikovanými na podvozku garantují torzní tuhost bez ohledu na to, zde je střecha složená nebo rozložená“. Na tuto věc, stejně jako v případě udávané průměrné spotřeby 11,8 l/100 km, dají ovšem odpověď až první jízdy.
Ferrari 458 Spider oficiálně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB