Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Speciale: nástupce 430 Scuderia je tu, se 135 koňmi na litr
20.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výkon vyšší o 35 koní, hmotnost nižší o 90 kg a pozměněná aerodynamika. Takový je ve zkratce nejextrémnější silniční koník z Maranella.
O vrcholné verzi Ferrari 458 Italia se spekulovalo prakticky od doby, kdy byl tento osmiválcový model představen. Teprve nyní, po třech letech, však můžeme novinku přivítat v plné kráse. Naživo se ukáže na autosalonu ve Frankfurtu, kde nám italská automobilka hodlá sdělit i veškeré detaily. Dostatek informací k podrobnému představení však již máme nyní a pomalu ani nevíme, zda začít vyšším výkonem, sníženou hmotností nebo upravenou aerodynamikou.
Jelikož výkon vládne světu, začneme s úpravami 4,5litrového vidlicového osmiválce. Jeho objem sice zůstává stejný, Ferrari však řadou modifikací navýšilo jeho sílu z 570 na 605 koní. To znamená nějakých 135 koní na litr, čímž máme tu čest s nejvýkonnější atmosféricky plněnou jednotkou na světě. Alespoň v tomto relativním ohledu. Slabá ovšem verze 458 Speciale není ani v rámci samotných výkonů - stovku pokoří za rovné 3 sekundy, dvoustovku za 9,1 sekundy a firemní okruh Fiorano zvládne za 1 minutu a 23,5 s. Tedy o půldruhé sekundy rychleji než Enzo a jen o půl sekundy pomaleji než mnohem výkonnější F12 Berlinetta.
Přejít můžeme k hmotnosti, která bez náplní činí 1 290 kg. Ve srovnání se standardním kupé je tak novinka o devadesát kilo lehčí, zatímco poměr výkonu a hmotnosti dosáhl 2,13 kg na koně. Ferrari bohužel stejně jako u modifikací motoru nezmiňuje, jakým způsobem byla dieta absolvována. Karbonová sedadla a panely karoserie, odlehčená kola a spartánský interiér ovšem zřejmě budou hlavními „viníky“.
V rámci aerodynamiky pak model 458 Speciale nespoléhá pouze na ručně malované „rychlé“ pruhy, které ostatně aerodynamice příliš nepomůže. Modifikací si můžete povšimnout hlavně na předním nárazníku, kde chybí deformovatelná křidélka. Místo nich nové Ferrari nabízí dva obří vstupy vzduchu, které po stranách dělí lamely usměrňující proudění také k brzdám. Ty jsou samozřejmě keramické, nic jiného bychom ale u tak extrémního modelu ani nečekali.
Pokračovat můžeme upravenou kapotou a předními blatníky, ve kterých se objevují ventilační otvory. Před zadními koly přibyla stabilizační křidélka, zadní partie pak namísto tří koncovek výfuku nabízejí jen dvě mohutnější. Změn doznal také difuzor, zatímco hrana kapoty motoru je o trochu vzedmutější, aby poskytla vyšší přítlak. I v tomto směru se ale prý Ferrari více rozpovídá až ve Frankfurtu.
Mezi novinky dále patří nové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 vyvinuté speciálně pro tento model, zářit ale mají hlavně na suchu. Vyjma toho je tu pak zcela nová technologie Side Slip Angle Control (SSC), která ve spolupráci s trakční kontrolou a zadním diferenciálem umožňuje i méně zkušeným řidičům průjezd zatáčkou s „kouřícími gumami“.
Zbytek paketu tvoří standardní sedmistupňová dvouspojková převodovka se systémem launch control nebo třeba odlehčené kovové destičky na místě původních koberečků. Cena by přitom i přes ztrátu komfortu měla narůst o cca tři čtvrtě milionu korun na 6 150 000 Kč.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Ferrari 458 Speciale nabídne vyšší výkon při nižší hmotnosti. Změnám se podrobila také aerodynamika, zatímco interiér přišel o komfortní prvky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před hodinou - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 2 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 4 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 5 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva