Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok
3.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do Maranella se přeplňování vrací s maximální možnou vervou. V případě modernizovaného modelu 458 má zajistit sprint na stovku za 3 sekundy.
Přeplňování je dnes nejjistějším způsobem, jak dosáhnout vyššího výkonu a zároveň nižší papírové spotřeby a emisí CO2. A jelikož regulace Evropské unie jsou stále přísnější i k okrajovým výrobcům, přichází turbo či kompresor ke slovu také u automobilek, do kterých bychom to ještě před pár lety neřekli. Typickým příkladem je Ferrari, které u nové generace California T vyměnilo atmosférický agregát za přeplňovaný 3,8litrový osmiválec. S ním je kupé-kabriolet na stovce již za pouhých 3,6 sekundy, přitom má v průměru jezdit za 10,5 l/100 km. Výhody přítomnosti twin-turba jsou tak zcela jasné, přinejmenším na papíře.
Zdroje blízké magazínu Car proto momentálně tvrdí, že stejnou kúru příští rok podstoupí také nástupce Ferrari 458 Italia (je to přitom již podruhé, co se o takovém kroku hovoří). I v jeho případě bychom se totiž měli dočkat 3,8litrové pohonné jednotky, ta by však neměla produkovat „jen“ 560 koní, nýbrž citelně větší výkon. Momentálně se přitom hovoří o 670 koních, přičemž automobilka hodlá pohonnou jednotku doplnit komplexním výfukovým systémem a unikátním managementem, který by zachoval typické italské crescendo.
Stejně tak bude použita chytrá elektronika, která by řidiče donutila řadit a dosahovat vysokých otáček. Stejně jako v případě Ferrari California T by totiž i nástupce kupé s osmiválcem uprostřed měl nabízet nižší porci točivého momentu při nižších rychlostních stupních. Maximální dávka výkonu pak bude dostupná až někde u 8 000 otáček na sedmý rychlostní stupeň.
S takovou změnou je přitom logické, že očekávat můžeme o poznání lepší jízdní dynamiku. Stovku by tak budoucí majitelé nového Ferrari 458 mohli mít na tachometru již za nějaké 3 sekundy, což oproti stávajícímu provedení představuje zlepšení okolo čtyř desetin. V případě nejvyšší rychlosti se však již takový pokrok očekávat nedá, přesto by však italské kupé minimálně 330 km/h jet mohlo.
V rámci názvu se pak spekuluje o variantách 458M nebo 458T, přičemž logiku vidíme v obou návrzích - samo Ferrari v minulosti zmínilo, že modernizované verze dostanou přídomek M, po příchodu Californie T ale v úvahu připadá též druhá možnost. Samotné přeplňování je nám pochopitelně proti srsti, více než výkon oceníme charakter, který se s turbem vždy více či méně vytrácí. Na druhou stranu stačí zavzpomínat na dnes legendární Ferrari F40. I to mělo pod kapotou dmychadlo, navíc rozhodně ne sofistikované, ale spíše s pořádnou „turbo-dírou“. Přesto dnes platí za ikonu, jejíž stvoření Italům málokdo vyčítá...
Pokud nástupce Ferrari 458 Italia skutečně dorazí s přeplňovaným motorem, pak je verze Speciale zřejmě posledním modelem s atmosférickým osmiválcem uprostřed v historii Maranella
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus