Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok

Do Maranella se přeplňování vrací s maximální možnou vervou. V případě modernizovaného modelu 458 má zajistit sprint na stovku za 3 sekundy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok

3.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Do Maranella se přeplňování vrací s maximální možnou vervou. V případě modernizovaného modelu 458 má zajistit sprint na stovku za 3 sekundy.

Přeplňování je dnes nejjistějším způsobem, jak dosáhnout vyššího výkonu a zároveň nižší papírové spotřeby a emisí CO2. A jelikož regulace Evropské unie jsou stále přísnější i k okrajovým výrobcům, přichází turbo či kompresor ke slovu také u automobilek, do kterých bychom to ještě před pár lety neřekli. Typickým příkladem je Ferrari, které u nové generace California T vyměnilo atmosférický agregát za přeplňovaný 3,8litrový osmiválec. S ním je kupé-kabriolet na stovce již za pouhých 3,6 sekundy, přitom má v průměru jezdit za 10,5 l/100 km. Výhody přítomnosti twin-turba jsou tak zcela jasné, přinejmenším na papíře.

Zdroje blízké magazínu Car proto momentálně tvrdí, že stejnou kúru příští rok podstoupí také nástupce Ferrari 458 Italia (je to přitom již podruhé, co se o takovém kroku hovoří). I v jeho případě bychom se totiž měli dočkat 3,8litrové pohonné jednotky, ta by však neměla produkovat „jen“ 560 koní, nýbrž citelně větší výkon. Momentálně se přitom hovoří o 670 koních, přičemž automobilka hodlá pohonnou jednotku doplnit komplexním výfukovým systémem a unikátním managementem, který by zachoval typické italské crescendo.

Stejně tak bude použita chytrá elektronika, která by řidiče donutila řadit a dosahovat vysokých otáček. Stejně jako v případě Ferrari California T by totiž i nástupce kupé s osmiválcem uprostřed měl nabízet nižší porci točivého momentu při nižších rychlostních stupních. Maximální dávka výkonu pak bude dostupná až někde u 8 000 otáček na sedmý rychlostní stupeň.

S takovou změnou je přitom logické, že očekávat můžeme o poznání lepší jízdní dynamiku. Stovku by tak budoucí majitelé nového Ferrari 458 mohli mít na tachometru již za nějaké 3 sekundy, což oproti stávajícímu provedení představuje zlepšení okolo čtyř desetin. V případě nejvyšší rychlosti se však již takový pokrok očekávat nedá, přesto by však italské kupé minimálně 330 km/h jet mohlo.

V rámci názvu se pak spekuluje o variantách 458M nebo 458T, přičemž logiku vidíme v obou návrzích - samo Ferrari v minulosti zmínilo, že modernizované verze dostanou přídomek M, po příchodu Californie T ale v úvahu připadá též druhá možnost. Samotné přeplňování je nám pochopitelně proti srsti, více než výkon oceníme charakter, který se s turbem vždy více či méně vytrácí. Na druhou stranu stačí zavzpomínat na dnes legendární Ferrari F40. I to mělo pod kapotou dmychadlo, navíc rozhodně ne sofistikované, ale spíše s pořádnou „turbo-dírou“. Přesto dnes platí za ikonu, jejíž stvoření Italům málokdo vyčítá...


Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 1 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 01Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 2 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 02Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 3 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 03Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 4 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 04Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 5 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 05Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 6 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 06Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 7 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 07Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 8 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 08Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 9 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 09Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 10 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 10Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 11 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 11Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok - 12 - Ferrari 458 Speciale dalsi foto 12
Pokud nástupce Ferrari 458 Italia skutečně dorazí s přeplňovaným motorem, pak je verze Speciale zřejmě posledním modelem s atmosférickým osmiválcem uprostřed v historii Maranella

Zdroj: Car

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.