Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Italia 2015: s faceliftem má dorazit turbo a 670 koní, už příští rok
3.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Do Maranella se přeplňování vrací s maximální možnou vervou. V případě modernizovaného modelu 458 má zajistit sprint na stovku za 3 sekundy.
Přeplňování je dnes nejjistějším způsobem, jak dosáhnout vyššího výkonu a zároveň nižší papírové spotřeby a emisí CO2. A jelikož regulace Evropské unie jsou stále přísnější i k okrajovým výrobcům, přichází turbo či kompresor ke slovu také u automobilek, do kterých bychom to ještě před pár lety neřekli. Typickým příkladem je Ferrari, které u nové generace California T vyměnilo atmosférický agregát za přeplňovaný 3,8litrový osmiválec. S ním je kupé-kabriolet na stovce již za pouhých 3,6 sekundy, přitom má v průměru jezdit za 10,5 l/100 km. Výhody přítomnosti twin-turba jsou tak zcela jasné, přinejmenším na papíře.
Zdroje blízké magazínu Car proto momentálně tvrdí, že stejnou kúru příští rok podstoupí také nástupce Ferrari 458 Italia (je to přitom již podruhé, co se o takovém kroku hovoří). I v jeho případě bychom se totiž měli dočkat 3,8litrové pohonné jednotky, ta by však neměla produkovat „jen“ 560 koní, nýbrž citelně větší výkon. Momentálně se přitom hovoří o 670 koních, přičemž automobilka hodlá pohonnou jednotku doplnit komplexním výfukovým systémem a unikátním managementem, který by zachoval typické italské crescendo.
Stejně tak bude použita chytrá elektronika, která by řidiče donutila řadit a dosahovat vysokých otáček. Stejně jako v případě Ferrari California T by totiž i nástupce kupé s osmiválcem uprostřed měl nabízet nižší porci točivého momentu při nižších rychlostních stupních. Maximální dávka výkonu pak bude dostupná až někde u 8 000 otáček na sedmý rychlostní stupeň.
S takovou změnou je přitom logické, že očekávat můžeme o poznání lepší jízdní dynamiku. Stovku by tak budoucí majitelé nového Ferrari 458 mohli mít na tachometru již za nějaké 3 sekundy, což oproti stávajícímu provedení představuje zlepšení okolo čtyř desetin. V případě nejvyšší rychlosti se však již takový pokrok očekávat nedá, přesto by však italské kupé minimálně 330 km/h jet mohlo.
V rámci názvu se pak spekuluje o variantách 458M nebo 458T, přičemž logiku vidíme v obou návrzích - samo Ferrari v minulosti zmínilo, že modernizované verze dostanou přídomek M, po příchodu Californie T ale v úvahu připadá též druhá možnost. Samotné přeplňování je nám pochopitelně proti srsti, více než výkon oceníme charakter, který se s turbem vždy více či méně vytrácí. Na druhou stranu stačí zavzpomínat na dnes legendární Ferrari F40. I to mělo pod kapotou dmychadlo, navíc rozhodně ne sofistikované, ale spíše s pořádnou „turbo-dírou“. Přesto dnes platí za ikonu, jejíž stvoření Italům málokdo vyčítá...
Pokud nástupce Ferrari 458 Italia skutečně dorazí s přeplňovaným motorem, pak je verze Speciale zřejmě posledním modelem s atmosférickým osmiválcem uprostřed v historii Maranella
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva