Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy
21.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mugello se změnilo na Evantru a před zadní nápravou se usadil plochý šestiválec o objemu 3,5 litru. S dvojicí turbodmychadel dá přes 600 koní.
Před pár týdny jsme zveřejnili první poněkud nejasné fotografie nového modelu karosárny Faralli & Mazzanti, který na tabulkách pro espézetky nesl jméno Mugello. Vůz je nyní oficiálně odhalen, a jak můžete vidět, manufaktura F&M se rozhodla změnit název. Nově jde o typ Evantra. V návaznosti na tradici, kterou firma v tiskové zprávě zmiňuje, toto označení opět pochází z jazyku Etrusků, pro které byla Evantra zosobněním bohyně nesmrtelnosti.
Kromě toho, že firma upřesnila informace o výrobě (F&M ročně vyprodukuje pouze pět aut), podělila se s námi také o konstrukční detaily. Šasí bude ocelové a společně s plochým šestiválcem o objemu 3,5 litru se má postarat o velmi nízké těžiště. Agregát přitom bude nabízen ve dvou provedeních. V atmosférické verzi bude disponovat 403 koňmi a dvě turbodmychadla pozvednou jeho výkon v ostřejší modifikaci až na 603 koní. Ty už budou stačit k akceleraci na 100 km/h za zajímavých 3,7 sekundy a F&M navíc slibuje „perfektní vyvážení vhodné na okruhy nebo asfaltové horské silničky“.
Ale zpátky ke karoserii, která nabídne místo dvojici cestujících. Produkce bude probíhat dvěma způsoby. Standardně bude k mání s panely vyrobenými z kompozitních materiálů - v takovém případě jej F&M označí jako Pro-body a výsledkem má být hmotnost je 1 200 kg (akcelerace je udávána pro tento vůz). Na přání zákazníka ale může být sestavena z ručně zpracovaných hliníkových dílů, které Faralli & Mazzanti nazývá One-body.
Ceny ani přesný datum zahájení prodeje není známý, i když první dodávky jsou očekávány už v příštím roce. Firma rovněž nezveřejnila ani bližší dynamické podrobnosti, nicméně alespoň známe rozměry. Evantra je dlouhá 4 325 mm, vysoká jen 1 225 mm, široká bez pěti milimetrů rovné dva metry a rozvor náprav činí 2 550 mm.
Zvláštností karoserie jsou tzv. motýlí dveře otevírané v protisměru jízdy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 10 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva