Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faralli & Mazzanti Evantra: s bi-turbo boxerem na stovce za 3,7 sekundy
21.12.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mugello se změnilo na Evantru a před zadní nápravou se usadil plochý šestiválec o objemu 3,5 litru. S dvojicí turbodmychadel dá přes 600 koní.
Před pár týdny jsme zveřejnili první poněkud nejasné fotografie nového modelu karosárny Faralli & Mazzanti, který na tabulkách pro espézetky nesl jméno Mugello. Vůz je nyní oficiálně odhalen, a jak můžete vidět, manufaktura F&M se rozhodla změnit název. Nově jde o typ Evantra. V návaznosti na tradici, kterou firma v tiskové zprávě zmiňuje, toto označení opět pochází z jazyku Etrusků, pro které byla Evantra zosobněním bohyně nesmrtelnosti.
Kromě toho, že firma upřesnila informace o výrobě (F&M ročně vyprodukuje pouze pět aut), podělila se s námi také o konstrukční detaily. Šasí bude ocelové a společně s plochým šestiválcem o objemu 3,5 litru se má postarat o velmi nízké těžiště. Agregát přitom bude nabízen ve dvou provedeních. V atmosférické verzi bude disponovat 403 koňmi a dvě turbodmychadla pozvednou jeho výkon v ostřejší modifikaci až na 603 koní. Ty už budou stačit k akceleraci na 100 km/h za zajímavých 3,7 sekundy a F&M navíc slibuje „perfektní vyvážení vhodné na okruhy nebo asfaltové horské silničky“.
Ale zpátky ke karoserii, která nabídne místo dvojici cestujících. Produkce bude probíhat dvěma způsoby. Standardně bude k mání s panely vyrobenými z kompozitních materiálů - v takovém případě jej F&M označí jako Pro-body a výsledkem má být hmotnost je 1 200 kg (akcelerace je udávána pro tento vůz). Na přání zákazníka ale může být sestavena z ručně zpracovaných hliníkových dílů, které Faralli & Mazzanti nazývá One-body.
Ceny ani přesný datum zahájení prodeje není známý, i když první dodávky jsou očekávány už v příštím roce. Firma rovněž nezveřejnila ani bližší dynamické podrobnosti, nicméně alespoň známe rozměry. Evantra je dlouhá 4 325 mm, vysoká jen 1 225 mm, široká bez pěti milimetrů rovné dva metry a rozvor náprav činí 2 550 mm.
Zvláštností karoserie jsou tzv. motýlí dveře otevírané v protisměru jízdy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
před hodinou - Majitelé čtyř superaut za 180 milionů se jeli na podzim projet do hor, nabourali jeden do druhého v namrzlém klesání
před 8 hodinami - Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
včera
Nové na MotoForum.cz
- Pole Position v Barceloně pro Bagnaiu 11:32
- Macau GP: Pole Position získal Davey Todd 10:35
- Poslední závod Grand Prix pro Stefana Bradla včera 20:14
- GP Macau posunuta na neděli včera 20:00
- V Barceloně na čele Pecco Bagnaia včera 17:30
Nejnovější články
- Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
před hodinou - Původně jen elektrické auto už nachytali se spalovacím motorem, příchod této verze vážně musí být na spadnutí
před 2 hodinami - Bugatti se vrátilo k překonávání rychlostních rekordů. Aby ho dosáhlo muselo si půjčit auto od vlastního zákazníka
před 4 hodinami - Zaměstnanci VW kradou díly z fabrik firmy ve velkém. Jen letos jich vyhodil 708, největší „borci” rozkradli díly za 25 milionů
před 5 hodinami - Šéf automobilky si hraje na Muska tím, že spí na podlaze ve firmě, kupcům jeho „Porsche za cenu Octavie” zatím selhávají brzdy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.16. 11:55 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.16. 08:33 - Brus
- Elektromobily a vse kolem nich 11.15. 22:54 - honziss
- Detektory policejních radarů 11.15. 11:49 - řidičBOB
- OT - ski a horo vybavení 11.15. 08:17 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 17:10 - Truck Daškam
- Zákaz zastavení a pokuta 11.14. 14:34 - Truck Daškam
- VZKAZY 11.14. 12:24 - pavproch