Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8
5.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Na základě individuální zakázky čínského zákazníka Faralli e Mazzanti postaví úplně první novou Evantru se sedmilitrovým osmiválcem z Corvette.
Světová premiéra produkční verze italského sportovního vozu Evantra se šasí č. 00 od karosárny Faralli & Mazzanti proběhne od 18. do 21. dubna 2013 na autosalonu Top Marques v Monaku. Základní technické parametry dvoudveřového kupé poháněného plochým atmosférickým nebo přeplňovaným šestiválcem jsme již zveřejnili a bližší detaily (jako například cenu nebo naměřené hodnoty dynamiky) automobilka od té doby do éteru nepustila.
Proč o ni tedy opět píšeme? Důvodem je iniciativa čínského importéra Ke Ming-Shan sídlícího v Hongkongu, kterému se podařilo najít zákazníka, měl však specifické požadavky. Evantra se mu líbila, její pohonná jednotka však nikoli, místo boxeru požadoval osmiválec.
Pokud nám je známo, majitel společnosti Luca Mazzanti nikdy veřejně nepotvrdil, zdali mají jeho šestiválce 3,5 litru (403 nebo 603 koní) něco společného s agregáty Porsche, není proto divu, že firma není sdílná ani v případě sedmilitrové V8. Na rozdíl od boxeru se specifickým objemem, který má nejblíže k motoru v Boxsteru (3 436 cm3), však příliš nepohybujeme, že nový osmiválec má původ v koncernu General Motors a v originálu pohání Corvette Z06.
V původním stavu jednotka ovšem nezůstane. Klient požadoval vyšší výkon než 3,5 biturbo, přičemž small block LS7 428ci disponuje 512 koňmi a to by bylo na 603 koní málo. Nové parametry V8 zveřejněny nebyly, Faralli & Mazzanti však připomíná, že bylo nutné přepracovat celkovou aerodynamiku včetně přístupu vzduchu ke chlazení.
Italové za tímto účelem využila know-how firmy YSIM, která se podílí na vývoji komponentů pro monoposty F1 nebo vytrvalostní speciály pro 24 hodin Le Mans. Technický dozor nad novým projektem přebral Nebojsa Borkovic, konstruktér se zkušenostmi z Ferrari, Pagani, Lotusu a Toyoty F1.
Místo fotografií hotového vozu se F&M prozatím pochlubili pouze obrázky počítačové simulace zkoušek aerodynamiky, které alespoň něco naznačují. Majitel manufaktury však slíbil, že během pár týdnů zveřejní technické údaje V8, převodovky a dočkáme se také fotek.
Motor nové Evantry V8 patrně pochází z Corvette, takže by to měl být small block 7,0 litru s označením LS7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Policie měla špatný týden, při pronásledování jí ujel řidič starého MPV i zjevně nepřipravený motorkář
před 5 hodinami - Majitelé čtyř superaut za 180 milionů se jeli na podzim projet do hor, nabourali jeden do druhého v namrzlém klesání
dnes - Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nová vrcholná Corvette konečně předvedla svou maximálku, s brutálními 375 km/h je to nejrychlejší „levné” auto všech dob
16.10.2024 - Ferrari ještě s motorem V12 bez turba změřilo síly s vrcholnou Godzillou, je to testament jedné automobilové éry
16.10.2024 - Asi jen Alpine může chtít za čtyřválcové kupé víc než Porsche za 911 GT3 RS, chuť vám ale spraví „čistým” spalovacím šestiválcem
16.10.2024 - Nadšenci našli v opuštěném sídle neznámého boháče hotový hřbitov superaut. Ferrari, Porsche i vzácný Aston Martin
16.10.2024 - Dacia avizovala hned tři další novinky. S jednou možná potrápí Škodu, s dalšími spíš sama sebe
16.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva