Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8

Na základě individuální zakázky čínského zákazníka Faralli e Mazzanti postaví úplně první novou Evantru se sedmilitrovým osmiválcem z Corvette.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8

5.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na základě individuální zakázky čínského zákazníka Faralli e Mazzanti postaví úplně první novou Evantru se sedmilitrovým osmiválcem z Corvette.

Světová premiéra produkční verze italského sportovního vozu Evantra se šasí č. 00 od karosárny Faralli & Mazzanti proběhne od 18. do 21. dubna 2013 na autosalonu Top Marques v Monaku. Základní technické parametry dvoudveřového kupé poháněného plochým atmosférickým nebo přeplňovaným šestiválcem jsme již zveřejnili a bližší detaily (jako například cenu nebo naměřené hodnoty dynamiky) automobilka od té doby do éteru nepustila.

Proč o ni tedy opět píšeme? Důvodem je iniciativa čínského importéra Ke Ming-Shan sídlícího v Hongkongu, kterému se podařilo najít zákazníka, měl však specifické požadavky. Evantra se mu líbila, její pohonná jednotka však nikoli, místo boxeru požadoval osmiválec.

Pokud nám je známo, majitel společnosti Luca Mazzanti nikdy veřejně nepotvrdil, zdali mají jeho šestiválce 3,5 litru (403 nebo 603 koní) něco společného s agregáty Porsche, není proto divu, že firma není sdílná ani v případě sedmilitrové V8. Na rozdíl od boxeru se specifickým objemem, který má nejblíže k motoru v Boxsteru (3 436 cm3), však příliš nepohybujeme, že nový osmiválec má původ v koncernu General Motors a v originálu pohání Corvette Z06.

V původním stavu jednotka ovšem nezůstane. Klient požadoval vyšší výkon než 3,5 biturbo, přičemž small block LS7 428ci disponuje 512 koňmi a to by bylo na 603 koní málo. Nové parametry V8 zveřejněny nebyly, Faralli & Mazzanti však připomíná, že bylo nutné přepracovat celkovou aerodynamiku včetně přístupu vzduchu ke chlazení.

Italové za tímto účelem využila know-how firmy YSIM, která se podílí na vývoji komponentů pro monoposty F1 nebo vytrvalostní speciály pro 24 hodin Le Mans. Technický dozor nad novým projektem přebral Nebojsa Borkovic, konstruktér se zkušenostmi z Ferrari, Pagani, Lotusu a Toyoty F1.

Místo fotografií hotového vozu se F&M prozatím pochlubili pouze obrázky počítačové simulace zkoušek aerodynamiky, které alespoň něco naznačují. Majitel manufaktury však slíbil, že během pár týdnů zveřejní technické údaje V8, převodovky a dočkáme se také fotek.


Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8 - 1 - Faralli Mazzanti Evantra V8 01Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8 - 2 - Faralli Mazzanti Evantra V8 02Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8 - 3 - Faralli Mazzanti Evantra V8 03Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8 - 4 - Faralli Mazzanti Evantra V8 04Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8 - 5 - Faralli Mazzanti Evantra V8 05Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8 - 6 - Faralli Mazzanti Evantra V8 06Faralli e Mazzanti Evantra V8: první kus dá před turbem přednost atmosférické V8 - 7 - Faralli Mazzanti Evantra V8 07
Motor nové Evantry V8 patrně pochází z Corvette, takže by to měl být small block 7,0 litru s označením LS7

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.