Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faralli e Mazzanti Evantra V8 je skutečné, první vůz se ukázal v Monaku
21.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Manufaktura Mazzanti Automobili prezentuje v Monaku první dokončený supersport Evantra se sebevražednými dveřmi a sedmisetkoňovým osmiválcem.
Souběžně s autosalonem v Šanghaji má otevřeno také monacká výstava Top Marques, kde se kromě jiných exotických automobilů objevila rovněž avizovaná italská specialita Faralli e Mazzanti Evantra V8. O stroji postaveném na zakázku pro čínského zákazníka, který místo přeplňovaného boxeru požadoval americký sedmilitrový small-block V8, jsme už vše důležité asi napsali, až dosud nám však firma předkládala pouze počítačově generované obrázky. Dnes se tedy poprvé můžeme podívat, jak vůz z Gello di Pontedera vypadá ve skutečnosti.
V porovnání s rendery se zdá, že auto nakonec dostalo trochu méně nasávacích a odvětrávacích mřížek na karoserii, fotky ale především odhalují originální konstrukci „sebevražedných“ motýlích dveří otevírajících se proti směru jízdy a drobné změny lze zaznamenat rovněž v kabině.
Předně jde o ovládání převodovky, která měla podle původní koncepce dostat tlačítka a otočný přepínač jízdních režimů, nový majitel však požadoval manuál. Trochu jinak nakonec vypadá také ovládání ventilace a interiér postrádá karbonové panely, nic z toho ale nejsou detaily, které by zaměstnanci Mazzanti Automobili nemohli v rámci další objednávky opět navrhnout a poskládat v originálním provedení.
Dvousedadlové kupé sestávající z prostorového rámu vyrobeného z chrom-molybdenových trubek a karbonové karoserie je poháněný již zmiňovaným atmosférickým motorem GM, který dostal titanové ojnice a ventily či mazání se suchou vanou. Italové z něj při kompresním poměru 11,0:1 dostali 701 koní při 6 600 ot./min. a nejvyšší točivý moment 848 newtonmetrů při 4 500 ot./min. Parametry pro manuál automobilka neuvádí, ve spojení se šestistupňovou sekvencí se však Evantra V8 dostane na stovku za 3,2 sekundy a jezdí maximální rychlostí 350 km/h.
Cenu 1,3 tuny vážícího vozu o délce 4 325 mm italská společnost veřejně neprezentuje, ročně však neplánuje vyrobit více než pět kusů těchto aut a tak je dost možné, že běžné Ferrari či Lamborghini bude vedle Evantry docela lidovka.
Italové se dosud jaksi zapomněli zmínit, jestli plochý šestiválec 3,5 l s turbodmychadly zůstává ještě ve hře
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
dnes - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 8 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 9 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 11 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
dnes - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
dnes
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 19:44 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus