Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaný Seat Leon dorazil na český trh, je ještě levnější než dosud
29.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělský kompakt můžete pořídit od 339 900 Kč rovnou s výbavou Reference. Ceny ale snadno mohou vystoupat na více než dvojnásobek.
Na modernizaci Seatu Leon jsme čekali docela dlouho. Španělská automobilka s ní nevyrukovala ani na březnovém autosalonu v Ženevě, ani na tom podzimním, který se konal v Paříži. Místo toho si počkala až na jeden ze závěrečných říjnových dní. Během prezentace přitom oznámila, že hatchback i kombík zamíří do prodeje ještě letos. Tak se skutečně i děje, na světě jsou i české ceny.
Než se k nim ovšem dostaneme, celou modernizaci zrekapitulujeme. Zahlcení se ale neobávejte, změn ve výsledku není mnoho. Zvenčí je navíc pomalu ani nepostřehnete, neboť se jedná pouze rozšířenou masku chladiče či jiné světlomety. Dovnitř pak dorazilo odlišné podsvícení a menší počet tlačítek. K mání je také digitální přístrojový štít, ovšem nikoliv ve standardu. Tím jsme ale veskrze na konci.
Za tyto novinky si Seat účtuje minimálně 339 900 Kč. Tato suma z vás přitom udělá majitele pětidveřového hatchbacku osazeného motorem 1,2 TSI o výkonu 86 koní. Na první pohled se přitom zdá, že došlo ke zdražení, neboť Leon osazený tímtéž motorem před faceliftem byl k dispozici již od 321 900 Kč. Šlo ovšem o výbavu Basis.
Novinka momentálně startuje na úrovni Reference, kde lze již očekávat kupříkladu klimatizaci, multikolizní brzdu či elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Ve výsledku je tedy Leon levnější, před modernizací tato výbava vycházela na 345 900 Kč. Toliko ale k srovnávání, nyní již pojedeme na ryze faceliftované vlně.
Na stupni Reference je možné pořídit také silnější provedení motoru 1,2 TSI naladěné na 110 koní (379 900 Kč), nový litrový tříválec disponující 115 koňmi (425 900 Kč) či čtyřválec 1,4 TSI se 125 koňmi (442 900 Kč). Kromě toho nechybí ani turbodiesel 1,6 TDI, za jehož 110 koní dáte taktéž 442 900 Kč.
Dále lze přikročit k úrovni Style, která již počítá s 16palcovými litými koly, automatickou klimatizací či multimediálním systémem Colour. Startuje na 436 900 Kč, ovšem již v kombinaci se silnější jedna-dvojkou TSI. V případě 1,6litrového turbodieselu jste již na půl milionu korun, benzinová 1,4 TSI pak tuto hranici překonává.
Zamířit můžeme na vrchol, kde se aktuálně nachází výbavy Xcellence a FR. První zmíněná se soustředí hlavně na luxus a jako taková počítá se 17palcovými litými koly, bezklíčovým startováním Kessy či zadními parkovacími senzory. Druhá pak klade důraz na sportovnost, dostanete s ní sportovní podvozek a nárazníky a Seat Drive Profile.
Ceny v obou případech startují na částce 459 900 Kč, za kterou je k mání benzinová jedna-čtyřka. Stejný motor, ovšem vybavený deaktivací poloviny válců a výkonem 150 koní, je k dispozici o čtyřicet tisíc korun dráže. Vrcholem se pak stává motorizace 1,8 TSI, za jejíž 180 koní již dáte 521 900 Kč. Opět přitom dostáváte manuál.
Sedmistupňový dvouspojkový automat je k dispozici pouze pro dvoulitrový turbodiesel naladěný na 150 koní, který lze zakoupit jen s nejvyššími úrovněmi výbavy Xcellence/FR. Nabídka je však omezena ještě karosářskou verzí kombi, za jehož standardní provedení dáte 634 900 Kč. Provedení Leon ST Xperience pak stojí 731 900 Kč.
Závěrem lze jen zmínit, že kombík je samozřejmě k dispozici také s ostatními pohonnými jednotkami, přičemž v takovém případě můžete k výše zmíněným cenám připočíst 30 tisíc korun. Bližší podrobnosti najdete v oficiálním konfigurátoru, přehlednější ceník doplníme, jakmile jej budeme mít k dispozici.
Faceliftovaný Seat Leon dorazil na český trh. Oproti dřívějšku je fakticky dokonce levnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 6 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
před 9 hodinami - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
před 10 hodinami - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva