Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaný Seat Leon dorazil na český trh, je ještě levnější než dosud
29.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Španělský kompakt můžete pořídit od 339 900 Kč rovnou s výbavou Reference. Ceny ale snadno mohou vystoupat na více než dvojnásobek.
Na modernizaci Seatu Leon jsme čekali docela dlouho. Španělská automobilka s ní nevyrukovala ani na březnovém autosalonu v Ženevě, ani na tom podzimním, který se konal v Paříži. Místo toho si počkala až na jeden ze závěrečných říjnových dní. Během prezentace přitom oznámila, že hatchback i kombík zamíří do prodeje ještě letos. Tak se skutečně i děje, na světě jsou i české ceny.
Než se k nim ovšem dostaneme, celou modernizaci zrekapitulujeme. Zahlcení se ale neobávejte, změn ve výsledku není mnoho. Zvenčí je navíc pomalu ani nepostřehnete, neboť se jedná pouze rozšířenou masku chladiče či jiné světlomety. Dovnitř pak dorazilo odlišné podsvícení a menší počet tlačítek. K mání je také digitální přístrojový štít, ovšem nikoliv ve standardu. Tím jsme ale veskrze na konci.
Za tyto novinky si Seat účtuje minimálně 339 900 Kč. Tato suma z vás přitom udělá majitele pětidveřového hatchbacku osazeného motorem 1,2 TSI o výkonu 86 koní. Na první pohled se přitom zdá, že došlo ke zdražení, neboť Leon osazený tímtéž motorem před faceliftem byl k dispozici již od 321 900 Kč. Šlo ovšem o výbavu Basis.
Novinka momentálně startuje na úrovni Reference, kde lze již očekávat kupříkladu klimatizaci, multikolizní brzdu či elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Ve výsledku je tedy Leon levnější, před modernizací tato výbava vycházela na 345 900 Kč. Toliko ale k srovnávání, nyní již pojedeme na ryze faceliftované vlně.
Na stupni Reference je možné pořídit také silnější provedení motoru 1,2 TSI naladěné na 110 koní (379 900 Kč), nový litrový tříválec disponující 115 koňmi (425 900 Kč) či čtyřválec 1,4 TSI se 125 koňmi (442 900 Kč). Kromě toho nechybí ani turbodiesel 1,6 TDI, za jehož 110 koní dáte taktéž 442 900 Kč.
Dále lze přikročit k úrovni Style, která již počítá s 16palcovými litými koly, automatickou klimatizací či multimediálním systémem Colour. Startuje na 436 900 Kč, ovšem již v kombinaci se silnější jedna-dvojkou TSI. V případě 1,6litrového turbodieselu jste již na půl milionu korun, benzinová 1,4 TSI pak tuto hranici překonává.
Zamířit můžeme na vrchol, kde se aktuálně nachází výbavy Xcellence a FR. První zmíněná se soustředí hlavně na luxus a jako taková počítá se 17palcovými litými koly, bezklíčovým startováním Kessy či zadními parkovacími senzory. Druhá pak klade důraz na sportovnost, dostanete s ní sportovní podvozek a nárazníky a Seat Drive Profile.
Ceny v obou případech startují na částce 459 900 Kč, za kterou je k mání benzinová jedna-čtyřka. Stejný motor, ovšem vybavený deaktivací poloviny válců a výkonem 150 koní, je k dispozici o čtyřicet tisíc korun dráže. Vrcholem se pak stává motorizace 1,8 TSI, za jejíž 180 koní již dáte 521 900 Kč. Opět přitom dostáváte manuál.
Sedmistupňový dvouspojkový automat je k dispozici pouze pro dvoulitrový turbodiesel naladěný na 150 koní, který lze zakoupit jen s nejvyššími úrovněmi výbavy Xcellence/FR. Nabídka je však omezena ještě karosářskou verzí kombi, za jehož standardní provedení dáte 634 900 Kč. Provedení Leon ST Xperience pak stojí 731 900 Kč.
Závěrem lze jen zmínit, že kombík je samozřejmě k dispozici také s ostatními pohonnými jednotkami, přičemž v takovém případě můžete k výše zmíněným cenám připočíst 30 tisíc korun. Bližší podrobnosti najdete v oficiálním konfigurátoru, přehlednější ceník doplníme, jakmile jej budeme mít k dispozici.
Faceliftovaný Seat Leon dorazil na český trh. Oproti dřívějšku je fakticky dokonce levnější
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před hodinou - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 2 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 3 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 5 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva