Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Facelift BMW 3 F30 oficiálně, detailně: tříválec je fakt, nové jsou i další motory
7.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Třebaže nadpis působí chmurně, ne všechny změny u trojky jsou špatné. Většina motorů je teď výkonnějších.
Jak bylo minulý týden avizováno a dnes předčasně potvrzeno únikem oficiálních fotek, BMW odhalilo facelift řady 3. Nadělilo k němu přes sto fotografií na nichž můžeme vidět řadu různých verzí, spatřit ale pomalu není co. Hlavní novinky této modernizace nejsou navzdory našemu použití tradičního slova facelift zrovna vizuální, vnější změny abyste hledali lupou a s těmi vnitřními to není ani trochu lepší.
Vzhledové novinky tedy můžeme shrnout velmi stručně. Na karoserii „nové” trojky najdete zejména nepatrně pozměněné nárazníky a odlišná světla - vpředu můžete mít LEDky, poprvé u řady 3, a vzadu budou diody s trochu odlišným designem ve standardu. Zadní světla jsou také to jediné, co se mění u varianty M3. V kabině jsou podle BMW hodnotnější materiály, abyste se tu cítili více jako v prémiovém autě, a pár dalších drobných změn stavějících hlavně na větším množství chromovaných doplňků. Pokud ale nejste experty na trojkovou řadu, vzhledové změny sotva rozeznáte a také na ulici zřejmě před- a po faceliftový model stěží odlišíte. Zajímavější jsou tak novinky pod kapotou, kde skoro nezůstal kámen na kameni.
Tou největší a zároveň nejsmutnější novinkou je použití tříválce jako základu benzínové nabídky. Najdeme jej pod kapotou verze 318i, motor má označení B38 a je to 1,5litrový přeplňovaný řadový tříválec, který na kola pošle 136 koní a 220 Nm. Pod kapotou varianty 320i změny nečekejme, 328i nahradí verze označená 330i, která z nového přeplňovaného čtyřválce B48 o dvou litrech objemu nabídne zatím vrcholných 252 koní a 350 Nm. Novou špičkou nabídky bude 340i s též novým motorem B58, která na kola pošle 326 koní a 450 Nm, což má s osmikvaltem stačit na stovku za 5,1 vteřiny, s šestistupňovým manuálem za 5,2 vteřiny.
Dieselový základ naštěstí zůstane u čtyř válců, verze 316d bude mít dvoulitr o 116 koních a 220 Nm. O stupínek výš, ve verzi 318d, najdeme nový dvoulitr, označený B47, který nabídne 150 koní a 320 Nm a splní normu Euro 6. Varianta 320d bude také mít motor B47, ale naladěný na 190 koní a 400 Nm. Zbytek naftové nabídky, modely 325d, 330d a 335d zůstanou beze změn u svých 218, 258, resp. 313 koní. A všechny budou k mání i s pohonem všech kol xDrive.
Motory však nebudou jedinými novinkami na palubě. Manuální převodovky dostanou automatické meziplyny, které, doufejme, půjde vyřadit z činnosti, abyste si mohli meziplyny dávkovat sami. Tedy, ne že bychom technice nevěřili, ale precizně provedený meziplyn hranou pravé nohy je velmi uspokojující. A automatické převodovky dostanou lepší software, umožňující najednou podřadit o více stupňů a usnadňující brzdění motorem.
Podle BMW můžeme očekávat také upravené řízení a odpružení, barevný head-up displej, připojení k internetu pomocí LTE a snazší ovládání navigace a systému ConnectedDrive. Pro navigaci budou také pro první tři roky zdarma dostupné aktualizace, které si auto samo stáhne po internetu.
V nabídce přibude také plug-in-hybridní verze, nazvaná 330e. Hybridní systém se bude skládat z dvoulitrového benzínového čtyřválce o výkonu 184 koní a bude spolupracovat s elektromotorem o 107 koních; kombinovaný výkon má být 252 koní. To má znamenat zrychlení na stovku za 6,3 vteřiny a maximálku 225 km/h, možná elektronicky omezenou.
Za zmínku tu stojí hlavně spotřeba, kterou BMW odhaduje na 2,1 litru na 100 km a čistě na elektřinu prý bude moci 330e ujet 35 kilometrů. Jak je číslo spotřeby reálné, jistě nemusíme připomínat, jsme ale skutečně zvědaví, jak - a hlavně za kolik - bude 330e jezdit ve skutečnosti nejen po městě, ale i na delších trasách.
Všechny novinky, které BMW pro řadu 3 nachystalo a o kterých jste právě dočetli, budou v nabídce už letos v létě. Všechny, až na variantu 330e - na tu si bude zájemce či i jen zvědavec muset počkat až do příštího roku.
Nový vrchol 340i se ukázal s M Sport paketem...
... i se střízlivější karoserií
Bílý dieselový kombík ukazuje variantu Sport line
Šestiválcový dieselový kombík představuje Luxury line
BMW M3 dostane jen nová zadní světla a snad pár detailů do kabiny
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 5 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 8 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva