Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Exagon Furtive eGT: 403 elektrických koní z Francie v sériové verzi
18.7.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Francouzský Exagon představí na nejvýznamnějším domácím autosalonu pro produkci připravený elektromobil Furtive eGT.
Společnost Exagon Motors sídlící v samotném srdci Francie a těsné blízkosti závodního okruhu Magny-Cours představí na letošním pařížském autosalonu produkční verzi svého elektromobilu, případně provedení s prodlouženým dojezdem. Tvrdí to alespoň nizozemská média s odvoláním se na své zdroje.
Koncept Exagonu byl poprvé představen předloni v Paříži. Jejich Furtive (v překladu něco jako tajnost) byl původně poháněný dvojicí vodou chlazených elektromotorů Siemens o hmotnosti jen málo překračující 50 kg, společném výkonu 340 koní a točivém momentu 480 newtonmetrů. Lithium-iontové akumulátory měly kapacitu 50 kWh a firma slibovala akceleraci na stovku za 3,5 sekundy, maximálku 287 omezenou na 250 km/h, životnost baterek deset let a 3 000 nabíjecích cyklů, dojezd 400 km při konstantní rychlosti 50 km/h a 197 km při 130 km/h.
V případě zájmu byl Exagon schopen do auta namontovat blíže nespecifikovaný spalovací motor s palivovou nádrží o objemu 25 litrů, který podle tvrzení konstruktérů prodlouží dojezd až na 800 kilometrů. Co z toho bylo zachováno pro sériový vůz a co bude jinak?
Většina dříve udávaných hodnot (dojezd, zrychlení, maximální rychlost...) patrně byla z poněkud optimistického soudku. Většina z nich sice zůstala zachována, technika produkční verze Exagonu však byla do značné míry vylepšena. Nově se do Furtive dostaly dva elektromotory stejné značky, ale s výkonem zvýšeným na 403 koní a souhrnným točivým momentem 516 newtonmetrů. Zajímavé je, že elektromotory by neměly pohánět kola přímo, ale prostřednictvím třístupňové, elektronicky řízené převodovky s ovládáním tlačítky na volantu.
Mírně zvýšena byla rovněž kapacita akumulátorů na 57 kWh, což je ale pořád ekvivalent jen 22 litrů benzínu. Ne že by to na 400 km nemohlo stačit, patrně bude, ale přesně jak uvádí Exagon - plynule a padesátkou. Otázkou je, kde se dá podobným způsobem jezdit. Spalovací motor jistě pomůže a je chvályhodné, že se Francouzi nespoléhají výlučně na sílu elektronů, pořád k němu ale chybí jakékoli údaje.
Pokud půjde vše podle plánů stavitelů, výroba modelu Furtive eGT by se měla rozjet v příštím roce. Produkce by neměla přesáhnout 150 vozů ročně, což sice není mnoho, ale s ohledem na cenu ani nízké číslo. Exagon si údajně cení svůj stroj na minimálně 350 tisíc Eur, v přepočtu docela nezanedbatelných 8,9 milionu korun.
Na záběrech je koncept z roku 2010, sériový vůz proto může vypadat trochu jinak. V technice už ale máme víceméně jasno
Zdroje: Autoweek.nl, Groen7.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva