Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Exagon Furtive-eGT 2013: sériová verze podrobně představena
28.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ambiciozní a dosud prakticky neznámá automobilka Exagon zveřejnila finální parametry produkční verze svého elektromobilu Furtive-eGT.
Francouzský Exagon Motors sídlící v blízkosti okruhu Magny-Cours se zavázal představit na pařížském autosalonu produkční verzi svého elektromobilu Furtive-eGT a zároveň provedení s prodlouženým dojezdem. Mise splněna.
Koncept vozu nazvaného Furtive se poprvé ukázal předloni v Paříži. Původně měl vodou chlazené elektromotory Siemens o výkonu 340 koní a točivém momentu 480 newtonmetrů a lithium-iontové akumulátory disponující kapacitou 50 kWh. Sériový vůz je na tom po všech stránkách poněkud lépe. Dvojice vylepšených elektromotorů společně vyprodukuje 402 koní a 516 newtonmetrů, kapacita baterek se zvýšila jen nepatrně, na 53 kWh, což zhruba odpovídá 20 litrům benzínu.
Neobvyklé je, že elektromotory nepohání zadní kola přímo, ale prostřednictvím třístupňového poloautomatu ZTI s řazením pádly na volantu a vyvinutého ve vlastní režii Exagonem. Firma jej popisuje jako převodovku schopnou řadit bez přerušení toku točivého výkonu, což by mohlo znamenat, že jde o něco jako dvouspojkový automat nebo variátor s elektronicky předvolenými stupni. Rozhodně se ale může jednat také o techniku, kterou jsme jinde neviděli, Francouzi však další podrobnosti neuvádí.
Rozměry Furtive přibližně odpovídají BMW řady 3 Coupe. Elektromobil je dlouhý 4 465 mm, široký 1 913 mm, vysoký jen 1 292 mm a rozvor má 2 780 mm. Při hmotnosti 1 640 kg se francouzský elektromobil rozjede na stovku za 3,5 sekundy a bez omezovače nastaveného na 250 km/h by podle oficiální tiskové zprávy atakoval hranici 287 km/h.
Exagon původně uváděl dojezd 400 km stabilní rychlostí 50 km/h, což má pro reálné podmínky stejnou vypovídací hodnotu asi jako padesát let starý telefonní seznam. Nově zveřejněné parametry řeknou poněkud více, především pak hlavně to, že firma příliš neslevila ze svých značně optimistických předpovědí. Tvrdí, že akční rádius ve městě činí 360 km a v průměru by měl být Furtive schopen ujet 310 kilometrů.
Francouzi nadále tvrdí, že v případě zájmu budou do Exagonu montovat spalovací motor s palivovou nádrží o objemu 25 litrů, který podle tvrzení konstruktérů prodlouží dojezd na 734 kilometrů. Ani teď ale neřekli, odkud agregát pochází a neprozradili ani jeho parametry.
Bližší pohled na konstrukci karoserie nám říká, že Furtive-eGT je vůz stavěný docela pokrokovými metodami. Základní monokok je vyrobený z uhlíkového kompozitu a celkem váží jen 124 kg. Přední zavěšení tvořené dvojitými lichoběžníkovými rameny je přímo připojené k přední části karbonové struktury, zatímco na zádi byste ukotvení motoru, převodovky, akumulátorů a zadních lichoběžníků našli jako součást pomocného hliníkového rámu. Zbytek karoserie je opět z karbonu.
Impozantně vypadají rovněž brzdy. Exagon namontoval za přední dvacetipalcová kola (a pneu o rozměru 245/35 ZR20) kotouče o průměru 380 mm a šestipístkové třmeny, za zadními pneumatikami Michelin o rozměru 305/30 ZR20 byly namontovány kotouče o průměru 360 mm a čtyřpístkové brzdiče. Součásti je samozřejmě systém rekuperace brzdné energie.
Plány výroby a cenami se Exagon nechlubí, produkce by neměla přesáhnout 150 vozů ročně, přičemž firma si údajně cení svůj stroj na minimálně 350 tisíc Eur, v přepočtu odvážných 8,8 milionu korun. Nezbývá než popřát hodně zdaru...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Kromě ceny jsme se o Exagonu dověděli téměř vše, kupříkladu objem jeho zavazadelníku činí 325 litrů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva