Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Et tu, Brute? Už i prodeje zdánlivě neporazitelného Ferrari padají, akcie zamířily dolů o 8 procent
6.11.2024 | Petr Miler
Všechno nasvědčovalo tomu, že drahé značky pocítí pokles prodejů nových aut jako poslední, což se také naplňuje, neznamená to ale, že ho nepocítí nikdy. Ferrari jde meziročně dolů a investoři to nekvitují.
Že automobilky dnes nezažívají zrovna zlaté časy, by bylo slabé vyjádření. Ať už se chytily do pastí svých manipulací, mylných očekávání nebo nesmyslných plánů jiných, plavou proti proudu s auty, která se stále více vzdalují představám těch, kteří je mají kupovat. A ještě je nabízí pořád dráž. Co v takovém případě mohou čekat?
Pořád ale platí, že čím výš se v pomyslné hierarchii trhu pohybujeme, tím menší problém to pro výrobce je. Jednak nejsou tak moc svázaní bujícími regulacemi, jejich kupci nejsou tak citliví na ceny a také obvykle nedoplácí mezi prvními na ekonomické výkyvy. Proto také vidíme, že i když skupina Audi jako celá padá mocně ke dnu, jeho klenot jménem Lamborghini míří nahoru. Proto jsme to samé čekali i v případě Ferrari, ale nestalo se.
I když se italské automobilce roky jen dařilo, prodávala víc a víc aut a hodnota jejích akcií mířila leda do stratosféry, nyní si můžeme zas jednou říci, že všechny dobré věci dříve nebo později čeká špatný konec. Také Ferrari se tedy zařadilo mezi automobilky, kterým prodeje klesají a v jejích kvartálních výkazech vidíme po dlouhé době červená čísla.
V případě celého dosavadního průběhu roku unikla celkovým záporným hodnotám jen o fous (+9 aut, skutečně), za kvartál už je ale o 2 procenta dole, a to jen díky drobnému růstu v Evropě a Tichomoří. V USA už je níž, ta pravá bolest ale přichází z Číny, kde Ferrari za třetí kvartál klesly prodeje o 29 procent. Celkově pak místo 3 459 vozů prodala jen 3 383 vozů, což nezní tak dramaticky, ale považte, s o kolik početnější modelovou řadou než dřív, zejména pak s naplno prodávaným SUV Purosangue. Tohle není dobré.
V souladu s tím výrazně klesla důvěry investorů v lepší zítřky. Navzdory celkově pozitivní náladě na trhu zejména díky Trumpově vítězství v prezidentských volbách v USA jsou akcie společnosti o 8 procent níž, což je na poměry Ferrari opravdu zásadní pokles. Asi bychom se nebáli, že z toho italská klasika vykrvácí, klasické: „I ty, Brute?” si ale říci můžeme. Na další vývoj jsme tedy zvědavi, vše ale nasvědčuje tomu, že dobré časy budou zas na nějakou dobu u ledu.
Tušíme, že nová F80 finančním výkazům společnosti prospěje, ale prodejní výsledky ani ta asi nezachrání, na to jde o moc okrajový model. Foto: Ferrari
Zdroj: Ferrari
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva