Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Éra 5,5 V8 biturbo v S 63 AMG nekončí, přijde i S-Model s více než 600 koňmi
19.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Šéf vývoje třídy S AMG popřel, že by jeho nejnovější dílo mělo být posledním modelem, který použije motor 5,5 V8. A o budoucnosti S AMG víme ještě více.
Včera jsme vás informovali o tom, že Mercedes S 63 AMG 2014 by měl být úplně posledním novým modelem v nabídce sportovní divize Mercedesu, který pod svou kapotou přivítá motor 5,5 V8 biturbo. Byla to zpráva trochu překvapivá, neboť jde teprve o pár let starý agregát, který se sám stal nástupcem většího motoru. Předchozí generace modelů s označením 63 AMG začínaly svou kariéru ještě s atmosféricky plněným 6,2 V8 a až v závěru svých ér, pokud vůbec, dostaly pod kapotu menší biturbo, které jsme později vyzkoušeli třeba v modelech ML 63 AMG nebo SL 63 AMG.
Na druhou stranu, v dnešní době, kdy downsizingu není nikdy dost, je možné prakticky cokoli. Pokuty za nadlimitní emise spotřebu paliva ze strany Evropské unie jsou tak vysoké, že se vyplatí i zdánlivě nesmyslné investice do hlavně papírového zefektivňování pár let starých motorů, a 5,5 V8 by rozhodně nebyl prvním novým motorem, který potkala smrt jen pár let po začátku jeho produkce. Navíc se spekulovalo o tom, že by náhradou mohl být osmiválec vzniklý spojením dvou čtyřválců používaných v modelech A 45 AMG nebo CLA 45 AMG, což by nebylo nejdražší řešení. Jenže pravda to není.
Kolega, který v těchto dnech testuje právě nové S 63 AMG, se na to zeptal přímo šéfa vývoje této řady z Mercedes-AMG. Jan Byrla z ale jednoznačně uvedl, že neví nic o tom, že by se s tímto motorem dále nepočítalo. Připustil sice další zmenšování jeho objemu „někdy ve vzdálenější budoucnosti”, v tuto chvíli jej ale AMG bere jako součást své výkladní skříně, se kterou ještě má své plány.
Konec konců další model používající 5,5 V8, dá-li se tak tento derivát nazvat, je na spadnutí. Jeden z techniků AMG kolegovi při diskuzích o samosvorném diferenciálu zřejmě omylem prozradil, že „je” standardem na S 63 AMG S-Model. Jenže žádný takový model dnes v nabídce AMG nefiguruje a je tedy jasné, že současnou realitou je pouze pro lidi z automobilky a do nabídky pro běžné (ne tak úplně běžné...) smrtelníky se teprve dopracuje.
Nedá se říci, že by budoucí příchod takového provedení byl překvapením, od dob premiéry E 63 AMG 2013 se dá s rozšířením nabídky S-Models počítat na většinu AMG. Otázkou ale je, co bude mít pod kapotou. Už standardní S 63 používá 585koňovou verzi přetřásaného osmiválce a pokud „S S” bude chtít nabídnout více, bude se muset s výkonem podívat za hranici 600 kobyl. A to není budoucnost, která by pro 5,5 V8 biturbo vypadala jakkoli marně...
Jan Byrla jednoznačně popřel, že by v tuto chvíli existoval jasný plán na nahrazení 5,5 V8 biturbo něčím menším. Jen v nové S 63 AMG jej ještě čeká premiéra v ostřejší variantě S-Model
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva