Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elon Musk slíbil, že pick-up Tesly dostane věc, která změní pravidla hry. A řekl i víc
30.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Již pět let má prý šéf v hlavě klíčové designové a technické prvky pick-upu a zemře pro to, aby ho postavil. Jeho čas ale teprve musí přijít.
Elon Musk nám začíná stále více připomínat Járu Cimrmana. Ten byl svého času italským vědcem a publicistou Genaro Castellim z Neapole přirovnán k sopce, která svou činností zasypala samu sebe. Z Cimrmana opravdu jako z vulkánu tryskaly na všechny strany mohutné erupce objevů z oblasti fyziky, chemie, botaniky, geologie a pedagogiky, na něž pak dopadala sprška soch, obrazů, divadelních her, románů, básní, referátů i jeho slavných kondolenčních listů a vysoko nahoře se pak ještě dlouho vznášelo mračno drobnějších aforismů, matematických vzorců a historických dat, aby se nakonec, když už se zdálo, že se živel zcela uklidnil, snesl z čisté oblohy výmluvný Mistrův epitaf: „Budoucnost patří aluminiu!“
Citací semináře ze hry „Dlouhý, široký a krátkozraký“ jsme situaci samozřejmě trochu zlehčili, nyní ale již přepřáhneme na vážnější notu. Vysvětlit samozřejmě musíme ono přirovnání, což není nic těžkého. I Musk je stejně jako fiktivní český génius nadmíru činorodý a svůj čas nevěnuje pouze Tesle, ale také vesmírnému projektu SpaceX či třeba ražení tunelů pod Los Angeles, jež má na svědomí další jeho společnost The Boring Company. Vyjma toho tu pak máme aktivity spojené s firmami Hyperloop, Zip2, OpenAI či Neuralink.
My se dnes budeme soustředit hlavně na Teslu, která stále zdaleka nevyrábí tolik aut, aby pokryla veškerou poptávku. Musk původně tvrdil, že ještě letos by produkce měla dosáhnout 5 000 aut týdně, nicméně tento cíl byl posunut až na jaro 2018. Někdy v závěru příštího roku bychom se pak měli dočkat dvojnásobné kapacity, obojí však zatím vypadá jako nereálný cíl. Kupříkladu za celý listopad Tesla dodala zákazníkům jen 3 555 aut, což odpovídá necelé tisícovce týdně.
Musk ale nehodlá přestat v horečnatém tempu, nyní definitivně přislíbil i pick-up, jehož se zejména Amerika již nějaký ten pátek dožaduje. Dorazit má poté, co Tesla pustí do světa Model Y, tedy svůj druhý, menší crossover. Jeho prodej by měl odstartovat v roce 2019 nebo 2020, dříve než v nové dekádě tedy s pick-upem nepočítejme. Pro Muska se ovšem má jednat o splněný sen, jak ostatně naznačil na svém profilu na Twitteru.
Krom toho šéf Tesly zároveň i popsal, co máme očekávat. Jednat se bude o elektrickou konkurenci Fordu F-150 či možná ještě o něco větší vůz, neboť Musk hodlá představit cosi, co „změní pravidla hry“. Co je tím míněno, to bohužel nevíme, právě kvůli tomu ale má být jeho pick-up větší než nejprodávanější Ford. Již v roce 2013 ovšem největší propagátor elektromobilů na světě uvedl, že by rád vyrukoval s aktivním vzduchovým podvozkem, jenž se automaticky přizpůsobí naložené či naopak prázdné korbě.
Podobné systémy samozřejmě již ve výrobě jsou, nicméně Musk by velmi rád nabídl technologii, která bude reagovat v reálném čase nejen na konkrétní hmotnost nákladu, ale také na dané jízdní podmínky. Jak je každému známo, v zatáčkách se vlivem setrvačnosti auto naklání na vnější kolo. Proto by nastavení podvozku na této straně reagovalo zcela jinak než na té druhé. Zda je ale právě toto míněnou onou finesou, není jisté.
Stoprocentně ale můžeme říci, že to Musk s dalším modelem myslí smrtelně vážně. Opět na Twitteru doslova uvedl, že „zemře proto, aby takový vůz udělal” a že klíčové designové a technické prvky má v hlavě už pět let. My dodáme, že zatímco Model Y dostane tutéž platformu jako Model 3, pro pick-up bude třeba vyvinout zcela novou architekturu. Už jen kvůli rozměrům. Pokud navíc Musk hodlá s jeho příchodem představit zcela nové systémy, pak je vlastně vývoj vozu od nepopsaného listu papíru naprostým ideálem.
Teď už jen, aby k němu skutečně došlo, a to pokud možno bez mnohaletých odkladů. A nebo aby se šéf Tesly v mezičase nezavalil vlastními nápady...


Elon Musk na svém účtu na Twitteru přislíbil elektrický pick-up, který bude velikostně na úrovni Fordu F-150
Podobu novinky nám do jisté míry naznačují neoficiální ilustrace
Zdroj: [https://twitter.com/elonmusk Elon Musk@Twitter]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
před 2 hodinamiRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejčtenější články
VW dál provokuje s dojezdem elektrického ID.7. Ví, že je mizerný, a novým pokusem ukázat opak nesmyslným testem to jen dokázal
18.2.2025Nová Dacia Duster se dočkala provedení, které by si mohlo říkat RS. Vypadá jako ministr války, v černé až nahání strach
18.2.2025Němci spočítali, že dobíjení elektromobilu je o hodně dražší než tankování, ještě víc proděláte na samotném autě
18.2.2025K mání je Maserati, které popírá zvěsti o nespolehlivosti italských aut, přesto stojí naprostý pakatel
18.2.2025Továrnu Stellantisu původně na baterky teď předělávají na produkci převodovek spalovacích aut. Nic o dnešním vývoji neříká víc
18.2.2025
Živá témata na fóru
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.17. 07:40 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB