Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrifikace BMW M je nevyhnutelná, na stole ale zatím není
5.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní oddělení zatím v elektrických či hybridních pohonech nevidí komerční příležitost. Jakmile ale tímto směrem zamíří BMW jako takoé, M se přidá .
Elektrifikace a hybridizace jsou pojmy, které v posledních letech dominují tiskovým zprávám prakticky všech automobilek. A ačkoliv s dráty a cívkami počítá pomalu každý, před showroomy se fronty na více či méně elektrické modely jaksi nestojí. Platí to zejména v případě mainstreamových automobilek, jak nám dokázaly třeba registrace Renaultu Twizy. A je otázkou, zda třeba vyprodání hybridního Ferrari LaFerrari ještě dříve, než vůbec bylo představeno či postupný prodej všech exemplářů McLarenu P1 a Porsche 918 Spyder má něco do činění s tím, že jsou hybridní.
Někde mezi těmito dvěma póly na každý pád stojí BMW, které momentálně uvádí na trh model X6 M. U prvního usednutí novinářů za volant tak nemohl chybět ani Carsten tedy šéf produktového oddělení divize M, který odpověděl i na dotazy spojené s budoucností sportovního oddělení a zejména ke spekulacím, které naznačují, že elektromotory by měly zamířit i pod kapoty vozů vyvíjených v německém Garchingu.
„Otázkou je, kolik takových vozů je v portfoliu značky třeba?“ ptá se Pries. A rovnou dodává, že takové BMW i8 „odvedlo fantastickou práci, když dalo světu najevo, jak by mohla vypadat budoucnost sportovních automobilů, a to včetně spárování elektromotoru se spalovacím motorem. Je ale nyní třeba zahltit danou kategorii vícero modely? To asi nebude nutné, neboť aktuálně si vedeme velmi dobře už s tímto vozem.“
Už z výše zmíněného je zřejmé, že v nejbližší době se elektrifikace či hybridizace modelů M divize nedočkáme, což potvrzuje i samotný Pries. Sám ovšem uvádí, že zásadní otázka nezní „zda”, ale „kdy“. Odpovědět na ní je přitom podle něj těžké, neboť momentálně jde spíše o trend, jak vyčnívat z davu. Než tedy modely s alternativním pohonem budou přístupné davům, žádných velkých akcí se od sportovního oddělení nedočkáme.
Jednou ta doba ovšem přijde a produktový šéf M naznačuje, že je „ještě několik let daleko”. V tu chvíli ovšem vyvstane otázka, zda vůbec BMW bude potřebovat dvě oddělení, které by de facto dělaly tu samou práci. Sloučení v jeden celek se však Pries neobává, a tak je možné, že divize M pošle na trh vlastní hybridní supersport. Další možností je pak ten postup, že některé komponenty oddělení „i“ adoptuje standardní nabídka BMW, z níž posléze vznikne ostrá varianta
Mnohem pravděpodobnější je přitom verze číslo dvě, alespoň podle Priese. Nepřijdou tedy cíleně hybridní M, ani ostrá „iM”. Budou jen hybridní BMW inspirované divizí i (o takové budoucnosti už jsme psali) a až z nich pak budou muset vzejít nová eMka, která už jiná než hybridní ani být nebudou moci. Stejně jako dnes už nepoužívají atmosféricky plněné motory, také to u M nevymysleli.
Na otázku, co konkrétního může u M také vzniknout, reaguje Pries svou obvyklou replikou: „Pokud vzbudíte kteréhokoli z našich 550 zaměstnanců, okamžitě vám potvrdí, že bychom měli postavit něco, co bude z toho davu vyčnívat. Zcela jinou otázkou však je, zda takový model je komerčně perspektivní.“ Nic až tak výjimečného či šokujícího tedy zřejmě očekávat nemůžeme a naznačuje to i podobu hybridní či elektrické budoucnosti M - to zkrátka půjde s davem ostatních produktů firmy. Zda je to zrovna u specifické divize automobilky správný přístup nebo nikoli, posuďte sami...















BMW i8 zatím zůstane v nabídce značky osamocené
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB