Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrický Saab 9-3 odhalen. Tentokrát má ujet 200 km, více než 120 km/h ale nedá
22.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Minulý týden skoro bankrot, tento „nový” model. To je život NEVS, vlastníka Saabu. Elektrická 9-3 má zvládnout 200 km na nabití a rychlost až 120 km/h.
Společnost NEVS, která nyní vlastní švédskou automobilku Saab a ještě před několika dny stála před bankrotem. Teď je evidentně zpět na nohách - hrozbu bankrotu odvrátila a do povědomí se snaží dostat zase spíše novými produkty. Představila totiž další elektrickou verzi Saabu 9-3. S něčím takovým značka koketovala i dříve, tehdy však zvládla dojezd jen asi 35 kilometrů.
To je už minulostí, právě představený model nabídne teoreticky 200 km dojezdu. 140koňový elektromotor pod přední kapotou by měl stačit ke zrychlení na stovku za zhruba 10 vteřin a maximálka vozu bude 120 km/h. Ovšem, pokud byste se chtěli dostat byť jen na dohled dvousetkilometrovému dojezdu, na desetisekundové zrychlení nebo využívání maximální rychlosti byste museli zapomenout.
Neznáme kapacitu baterií ani celkovou hmotnost vozu, víme ale, že kila jsou mezi nápravy rozložena v poměru 50:50 zejména díky bateriím uloženým pod podlahou. Takovéto umístění také znamená, že zavazadelník ani kabina nejsou prostorově nijak omezeny oproti konvenční 9-3. A také že vůz má těžiště níže, takže by po těch několik desítek kilometrů nemusel být jízdně špatný.
Vůz na snímcích je první z postavených prototypů a vznikl v květnu v továrně ve Trollhättanu. Baterie dodala společnost Beijing National Battery Technology, která je součástí holdingu NME. Podle tiskové zprávy budou prototypy mít různé cíle, například aby společnost lépe porozuměla elektromobilům nebo aby sloužily jako testovací zařízení. To sice zní hezky, ale my bychom doporučovali napřed aspoň trochu rozjet výrobu konvenčních aut, protože ta na rozdíl od elektromobilů umí přinést zisky.
Zvenčí je elektrická verze Saabu 9-3 stále stejná, dojezd se však údajně zlepšil na 200 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejčtenější články
- Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva