Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrický nástupce VW Passat předčasně odhalen únikem, jeho vzhled nadchne asi málokoho
12.4.2023 | Petr Prokopec
Velmi kontroverzní novinka by to byla z podstaty, vzhled jí ale existenci stoprocentně neulehčí. Auto vypadá jako ocumlaný bonbon se skleníkem nahoře, tohle bude spolu s technickými limity lovit zákazníky obtížně.
Když se podíváte na současný Volkswagen Passat, který je k mání už jen jako kombík, nejspíše ho nebudete považovat za oslnivě krásný. Musíme však uznat, že je elegantně střižený, neurážející a osobitý. Pravda, už není tak dostupný jako třeba v roce 2018, kdy vám na praktičtější verzi Variant stačilo 806 900 Kč. Dnes si totiž bez jednoho milionu a devatenácti stovek korun ani neškrtnete. Pokud ovšem přihodíte dalších 6 000 Kč, dostáváte místo benzinové jedna-pětky dvoulitrový turbodiesel. A ve výbavě máte vše nezbytné, tedy klimatizaci, audiosystém a řadu bezpečnostních asistentů.
Jak nedávno zmínili němečtí kolegové v rozstřelu právě Passatu Variant s BMW 3 Touring, dieselová verze umí díky 66litrové nádrži zvládnout až 1 200 km na jeden zátah. A kromě toho pobere až 1 780 litrů nákladu. Ve finále tak dokáže vyhovět veškerým vašim potřebám. A pokud se o něj budete dobře starat, pak s ním nejspíše budete moci jezdit na chatu, k moři či na hory ještě v příští dekádě. Laťku tedy německá automobilka nastavila opravdu vysoko. To však ve výsledku není dobrá zpráva ani pro ni samotnou.
VW totiž horečnatě touží po elektromobilitě a ani Passat tyto snahy neminou. Pravda, ještě jeden Variant se spalovacím pohonem v nové generaci vznikne stoprocentně, premiéra je naplánována na letošní rok, ovšem sedan s benzinovými a dieselovými motory je již definitivní minulostí. Místo něj dorazí nový model ID.7, jehož vizáž byla aktuálně propálena skrze veřejnou databázi čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií, kam výrobci musí zasílat k registraci snímky nezakamuflovaných novinek.
V přední části vůz nikterak nevybočuje ze stylu, který je vlastní celé rodině ID. O osobitosti přitom nelze mluvit ani v nejmenším, názor na eleganci si pak musíte vytvořit sami. Za nás jde nicméně hned o několik kroků zpátky. Jakmile totiž zakryjete logo, máte před sebou takříkajíc bezpohlavní tvary. Ty sice možná odpovídají duchu doby, která chce být genderově neutrální, ovšem zákazníky asi příliš nezaujmou. Platí to pak ostatně i o zadních partiích, které jsou podobně nemastné a neslané.
Už odhalený interiér je naštěstí o poznání příjemnější písničkou, o tom ale byla řeč v lednu. Přesunout se tedy můžeme k hnacímu ústrojí, které minimálně v případě čínské verze zvané ID.7 Vizzion příliš neohromí. Vůz totiž disponuje pouze jedním elektromotorem naladěným na 204 koní, se kterým se rozjede maximálně na 155 km/h. To opravdu není tempo, ani akcelerace pak nemůže být ohromující, za čímž stojí výrazný nárůst hmotnosti - ta z asi 1,5 tuny u dieselového kombíku narostla na 2 122 kg, tedy skoro o polovinu.
Tento posun nelze akceptovat ani s ohledem na nárůst rozměrů. Zatímco stávající Passat měří 4,77 metru na délku a počítá s rozvorem 2,79 metru, novinka se natáhla na 4,96 a 2,97 metru. K mání pak minimálně v Evropě bude i se dvěma jednotkami, stejně jako bude možné volit ze dvou bateriových paketů. Ten menší počítá s 82 kWh, větší s 91 kWh. To jsou ekvivalenty asi 21litrových resp. 23litrových nádrží nafty, kam lze s takovou zásobou dojet ve 2,1tunovém autě? 300 až 350 km? To bude tak vše.
Když si přitom vše dáme dohromady, máme tu po designové stránce spíše odpudivý než okouzlující vůz. Oproti stávajícímu Passatu pak skoro jistě nabídne více prostoru uvnitř, ovšem s ohledem na elektrický pohon ceny zamíří do atmosférických výšin. Když si totiž uvědomíme, že 4,6 metru dlouhý ID.5 se stejnou technikou startuje na 1 521 900 Kč, pak elektrická vlajková loď značky půjde někam ke 2 milionům korun. Tolik peněz za auto, které nemá šanci dojet ani z Prahy do Brna a zpět? Jsme zvědavi, kolik lidí si jej koupí.
Toto hodlají Němci nabídnout publiku za snadno 2 miliony korun. Pokud si ve Wolfsburgu myslí, že tím ohromí davy, pak by všichni vedoucí manažeři měli rezignovat. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
Zdroj: MIIT, Volkswagen
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus