Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrický Mercedes, který si koupil i Hamilton, skončil jako propadák tak potichu, že si toho někteří všimli až teď
24.7.2024 | Petr Prokopec
Když nějaký model končí ve výrobě, automobilka se s ním obvykle rozloučí tiskovou zprávou a pár oficiálními fotografiemi. Mercedes EQC skončil potichu bez jediné zmínky, protože u zákazníků totálně propadl. A někteří kolegové z oboru o tom dodnes nevěděli.
Poslední půlrok pomalu neuplynul den, během nějž by evropským motoristům nebylo do pláče. Za vším stojí tlak Bruselu ještě aspoň třikrát zregulovat již desetkrát zregulované, kvůli čemuž se starý kontinent stále více stává novodobým socialistickým skanzenem. Podnikání v této oblasti se stalo extrémně komplikovaným a málokdo si jej tu troufá dál rozvíjet. Ruku v ruce s tím jde i fakt, ze ubývá vozů, která zvedla tep kohokoli, pro nějž auto nepředstavuje jen dopravní prostředek sloužící k nezbytnému přesunu mezi dvěma body. Ostatně, třeba Toyotu GR86, Subaru BRZ či Porsche Boxster a Cayman již v Evropě nepořídíte.
Aktuálně je tomu přitom už víc než rok, co nás navždy opustil také Mercedes-Benz EQC, tedy elektrické SUV třícípé hvězdy. Kapesníky kvůli němu však nevytahoval nikdo, ostatně řada lidí ani neví, že takového auto existovalo, a tedy i skončilo. Šlo totiž o propadák, kterému nepomohla ani skutečnost, že jeden z první produkčních exemplářů si koupil Lewis Hamilton. Ten sice EQC propagoval při každé možné příležitosti, protože ale svůj aktivismus v dané době přeháněl, reputaci vozu tím snad ani neprospěl.
EQC dorazilo již v roce 2019 jako vůbec první člen elektrické rodiny EQ. K mání bylo nicméně v jediné verzi s výkonem 408 koní, který se staral o zrychlení na stovku za 5,1 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla kvůli dojezdu omezena na 180 km/h, přičemž baterie o kapacitě 80 kWh měly dle evropského cyklu WLTP vystačit na 417 km, zatímco zámořská organizace EPA zmiňovala reálnějších 354 km. I s touto porcí ale mělo 2,5tunové SUV ve skutečnosti co dělat.
Výše zmíněná data nebylo možné rozumně srovnávat s Teslou, která již před pěti lety byla o kus napřed. V mezičase pak navíc své produkty soustavně inovovala, zatímco EQC zůstal ve výchozím bodě. Bylo tak vlastně překvapivé, že automobilka vůbec nějaké kusy k lidem dostala. Předčasný konec tedy nikoho nezaskočil a nám neunikl, informovali jsme o něm. Někteří kolegové a mezi nimi i jinak velmi dobře orientovaný Adrian Padeanu z Motor1 ale žil v tom, že se dál vyrábí. A byl překvapen tím, že tomu tak být nemá.
Je to ale skutečně fakt. Jan Weber, který má na povel komunikaci modelů EQ u Mercedesu, mu potvrdil, že montážní linka se zavřela ve druhém čtvrtletí 2023. Němci si to ale nechali pro sebe a nikdy až doteď o tom oficiálně neztratili slovo. Čemuž se vlastně ani nelze divit, neboť by museli přiznat, že jejich první globální elektrický počin bylo tak marné plácnutí do vody, že se jím ani nemuseli obtěžovat. Ona to s těmi dalšími nedopadlo o moc jinak, přesto trvalo skoro celý další rok, než si automobilka nasypala popel na hlavu a odpískala své absurdní elektrické plány.
Mercedes EQC se loni vyprodával se slevami až 600 tisíc korun, zájem byl i přesto minimální. Není tak divu, že německá automobilka s tímto autem skončila, tutlala to ale tak, že i kolegové mezi profíky o tom dodnes nevěděli. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 8 minutami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva