Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrické Porsche pokořilo Teslu v dalším srovnání, pořád ale existuje 12 rychlejších
20.2.2020 | Petr Prokopec
Dosavadní elektrický král čtvrtmílových sprintů je mrtev, po létech na trůně střídá Teslu Model S definitivně Porsche Taycan, které ji pokořilo i dle dat Motor Trendu. Pořád ale nemá na řadu jiných aut.
Tesla je dnes kvůli obtížně vysvětlitelnému chování investorů druhou nejhodnotnější automobilkou světa. Za sebou sice má dva ziskové kvartály, minulý rok ale pořád prodělala skoro miliardu dolarů. Elon Musk přesto měl být dobře naladěn, jenže kvůli Billu Gatesovi není. Zakladatel Microsoftu si nedávno pořídil svůj vůbec první elektromobil. Bohužel ne Teslu, místo toho si jako dlouholetý fanoušek Porsche koupil Taycan.
Gatesovo rozhodnutí Muska opravdu nepotěšilo. Jeho firmou produkované vozy po dlouhá léta neměly na trhu konkurenci. Neznamená to samozřejmě, že by žádný jiný elektromobil nedorazil - nicméně žádný nebyl tak výkonný, tak rychlý, tak přitažlivý či s takovým dojezdem, jaký nabízela Tesla. To se změnilo s příchodem Taycanu. Ten sice podle papírových údajů Teslám příliš konkurovat neměl, v reálu jim ale zatápí.
Nyní má šéf Tesly další důvod k neklidnému spaní. Stojí za tím americký magazín Motor Trend, který postavil Taycan Turbo S na dráhu pro dragstery. A po zastavení stopek nevěřil vlastním očím, Porsche stanovilo hned několik rekordů pro elektromobily. Kromě toho se Taycan stal třetím nejrychlejším modelem značky vůbec a dvanáctým nejrychlejším, s jakým Američané za celou dobu historie měření přišli do kontaktu. Tesla se přitom musí spokojit „až“ s patnáctou příčkou.
Pokud výše zmíněnému nevěříte, máme k dispozici suchá čísla. Dle nich je sice Porsche pomalejší než Tesla ve zrychlení na padesátku (1,0 s versus 0,9 s) i na stovku (2,4 s versus 2,3 s), ovšem poté začíná přebírat nadvládu. Stošedesátky již dosáhne rychleji (5,9 s versus 6,0 s), stejně jako čtvrtmíle (10,47 s versus 10,51 s). Navíc ji opouští výrazně vyšší rychlostí (210,2 km/h versus 201,1 km/h).
Motor Trend popisuje samotnou akceleraci jako okamžitou a zdrcující. Taycan již pouhou desetinu sekundy po uvolnění pedálu dosahuje sedmikilometrové rychlosti a především přetížení 1,0 g. Za pouhých osm desetin pak vůz jede rychlostí 31,5 km/h, přetížení dosahuje 1,11 g, v tu chvíli navíc ještě neurazil ani vzdálenost odpovídající vlastní délce. To jsou vskutku oslňující data, nicméně je tu jedna skutečnost, díky které klobouk přeci jen sundávat nebudeme.
Aby Porsche dosáhlo takové dynamiky, je třeba, aby jeho baterie byly nabity alespoň na 75 procent a dosáhly teploty 26,7 stupně Celsia. Takové zacházení ovšem benzinová auta nevyžadují. Přitom ale mohou být rychlejší než Taycan. Ostatně takové 911 Turbo S z roku 2017 je na padesátce stejně rychle jako Tesla, tedy o desetinu rychleji než elektrický příbuzný. A GT2 RS dává Taycanu i Modelu S na frak při sprintu na stošedesátku i čtvrtmíli.
Ač se tedy elektromobily mohou chlubit okamžitým odpichem z místa, jejich vysoká hmotnost je s navyšujícím se tempem začíná zrazovat. Ukazuje se tedy, že navrch nemají ani v kategorii, která jim měla být vlastní, mezi nimi samotnými je ale nyní Taycan králem.



Magazín MotorTrend změřil první elektrické Porsche...
...a ověřil, že Taycan Turbo S...
...je rychlejší než Tesla Model S
Zdroj: Motor Trend
Bleskovky
Ferrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli líbivé laciné SUV Peugeotu jako ojetinu. Boduje hlavně motorem, s jakým už se nové neprodává
včeraFerrari má poprvé po letech problémy s prodejem, o až ošklivý nový model není zájem. A nejen o něj, říká automobilový guru
včeraNissan může vrátit do nabídky auto, po kterém na přelomu milénia Češi toužili, bere to ale znovu za špatný konec
včeraAni nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
včeraŠéf Seatu jako drsňák nejen vypadá. Přes tlak říká, že do roku 2030 nenabídne ani elektromobil, nedá se na nich vydělat
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 03.18. 19:56 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.18. 16:16 - řidičBOB
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB