Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrické experimenty BMW definitivně končí, znamenají konec jedné éry
19.9.2019 | Petr Prokopec
Pokus BMW prorazit na pro něj nezoraném poli dobře nedopadlo. Navzdory spoustě péče a ještě větším investicím se jeho elektrické modely i3 a i8 nesetkaly s úspěchem a končí, svůj podíl na tom nese i jejich design.
Pokud se ohlédnete za posledními roky a zaostříte pozornost na různé elektromobily, zjistíte, že je automobilky obvykle spojovaly s futuristickým designem. Tato strategie měla své opodstatnění v předpokladu, že zákazníci takových aut nebudou chtít být viděni v konvenčních vozech, ale místo toho touží dát co nejvíce najevo svou odlišnost. Něco takového se ale neukázalo schůdnou cestou.
Výrobci rychle přišli na to, že zákazníků toužících takto vystoupit z řady je minimum a ty ostatní příliš specifických design jen odrazuje. Když si k tomu přidáte rozporuplné vnímání elektrických aut jako takových, šance na jejich úspěch na trhu je minimální. Přesně to v posledních letech poznalo na vlastní kůži BMW, které kdysi s velkou pompou uvedlo modely i3 a i8. Do jejich vývoje a propagace investovalo desítky miliard korun, úspěch na trhu ospravedlňující takový výdaj se ale zdaleka nedostavil. Pouhé desetitisíce prodaných vozů v Evropě za více jak 6 let prodejů je skutečně mizerný výsledek.
Marketingový šéf mnichovské automobilky tak potvrdil to, co nedávno zmiňoval šéf vývoje, který hovořil o brzkém konci obou „íčkových” model. Pieter Nota nyní uvedl, že model i3 skončí bez nástupce zcela určitě a stěží lze něco jiného očekávat od větší i8, která i vedle menšího sourozence na trhu jen paběrkovala.
Neznamená to samozřejmě, že by BMW hodlalo trh s elektromobily zcela opustit, to si ostatně v rámci Evropy již nemůže dovolit žádná automobilka. Ta mnichovská proto dle plánu přijde do roku 2023 hned s jinými elektrickými novinkami. Má jich být 13, kromě toho se dočkáme také řady nových plug-in hybridů, jenž BMW vidí jako současný ideál. Benzin-elektrické varianty totiž zvládnou bezemisní pohyb po městě a zároveň díky spalovací jednotce mohou pokrýt i velké vzdálenosti.
Mnichovští přitom počítají s tím, že své elektrické a hybridní expanzi dodají konvenčnější tvář, než s jakou počítalo BMW i3, neboť sázka na specifický vzhled prostě nevyšla. „V případě nástupce i3 nemáme žádné konkrétní plány. Chceme totiž přinést více elektrifikace do mainstreamu,“ potvrdil dané záměry Nota. Éra prapodivně stylizovaných elektroaut je tedy zjevně u konce, cesta tudy nevede ani pro designově relativně avantgardní BMW.
BMW i3 nástupce nedostane, dle automobilek je doba podivně stylizovaných elektromobilů u konce
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
včera - K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
včera - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
včera - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
včera - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
včera
Živá témata na fóru
- Spice Up Your Life Tonight in Your Town 12.29. 05:14 - Morokok
- WAZE 12.28. 20:07 - GeneHawkins
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch