Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací

Přejete si občas, aby se vrátila léta dávno minulá a vy jste si mohli koupit auto, jenž kdysi uchvacovalo svět? Pak byste měli vyrazit do firmy Eagle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací

25.5.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek

Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Přejete si občas, aby se vrátila léta dávno minulá a vy jste si mohli koupit auto, jenž kdysi uchvacovalo svět? Pak byste měli vyrazit do firmy Eagle.

Ačkoli uběhly již desítky let od chvíle, kdy se světu představil původní E-Type, je to stále tento model, který je symbolem značky Jaguar. Pokud byste si dnes chtěli pořídit právě E-Type jako nový, nemusíte hledat stoj času, stačí se zastavit ve společnosti Eagle. Ta se již od roku 1982 věnuje restaurování klasických Jaguarů, po téměř třiceti letech na trhu se ale rozhodla přijít s vozem vlastní výroby. Svému zaměření ale zůstala věrná, jde totiž o model více než inspirovaný klasickým E-Typem.

Reinkarnaci téměř 50 let staré klasiky z pera Malcolm Sayera říkají u Eaglu nečekaně E-Type, k tomuto označení ale přidávají ještě slova Lightweight a Speedster. Nemusíte být skvělými angličtináři, abyste pochopili, že jde o lehčí (váží jen 1 008 kilogramů) provedení E-Typu bez pevné střechy i klasického čelního skla. Původně byl tento vůz vyroben jako jedinečná specialitka pro náročného amerického zákazníka, nakonec se ale u Eaglu rozhodli pro výrobu větší série a nabídnout tento vůz všem.

„Novinka” se krom své klasické karoserie a nízké hmotnosti vyznačuje použitím řadového šestiválce o netradičním objemu 4,7 litru, který dodává vozu až 231 kW (310 koní) výkonu a 460 Nm točivého momentu. S tímto přídělem a manuální pětistupňovou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund a dosáhne rychlosti přesahující 160 mil v hodině (258 km/h). Je tak nejen lehčí, ale i rychlejší než původní E-Type a jeho výrobce neopomněl dodat, že poměr výkonu a hmotnosti je srovnatelný třeba s Porsche 911 Turbo.

Britský orel ale není jen lehký a relativně výkonný. Jeho podvozek využívající dvojitých lichoběžníkových ramen, nastavitelných tlumičů a stabilizátorů se jeví být velmi sofistikovaný a podobně lze hovořit o brzdové soustavě. Čtyři vrtané kotouče „okusované” čtyřpístkovými třmeny jsou nesporně solidní výbavou, která snadno zpomalí rotaci leštěných 16" kol z lehkých slitin.

Pokud vás toto dílo zaujalo, šetřete si obdiv na 22. června, kdy bude v celé své kráse vystaveno na londýnském Salon Prive. Také tam bude oznámena jeho cena, jež bude zřejmě jeho největším nedostatkem...


Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 1 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 01Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 2 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 02Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 3 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 03Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 4 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 04Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 5 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 05Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 6 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 06Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 7 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 07Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 8 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 08Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 9 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 09Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 10 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 10Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 11 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 11Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací - 12 - Eagle E-Type Lightweight Speedster 12
Eagle E-Type Lightweight Speedster

Pavel Janda

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.