Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Eagle E-Type Lightweight Speedster: nejslavnější Jaguar se vrací
25.5.2011 | Pavel Janda | Přidat příspěvek
Přejete si občas, aby se vrátila léta dávno minulá a vy jste si mohli koupit auto, jenž kdysi uchvacovalo svět? Pak byste měli vyrazit do firmy Eagle.
Ačkoli uběhly již desítky let od chvíle, kdy se světu představil původní E-Type, je to stále tento model, který je symbolem značky Jaguar. Pokud byste si dnes chtěli pořídit právě E-Type jako nový, nemusíte hledat stoj času, stačí se zastavit ve společnosti Eagle. Ta se již od roku 1982 věnuje restaurování klasických Jaguarů, po téměř třiceti letech na trhu se ale rozhodla přijít s vozem vlastní výroby. Svému zaměření ale zůstala věrná, jde totiž o model více než inspirovaný klasickým E-Typem.
Reinkarnaci téměř 50 let staré klasiky z pera Malcolm Sayera říkají u Eaglu nečekaně E-Type, k tomuto označení ale přidávají ještě slova Lightweight a Speedster. Nemusíte být skvělými angličtináři, abyste pochopili, že jde o lehčí (váží jen 1 008 kilogramů) provedení E-Typu bez pevné střechy i klasického čelního skla. Původně byl tento vůz vyroben jako jedinečná specialitka pro náročného amerického zákazníka, nakonec se ale u Eaglu rozhodli pro výrobu větší série a nabídnout tento vůz všem.
„Novinka” se krom své klasické karoserie a nízké hmotnosti vyznačuje použitím řadového šestiválce o netradičním objemu 4,7 litru, který dodává vozu až 231 kW (310 koní) výkonu a 460 Nm točivého momentu. S tímto přídělem a manuální pětistupňovou převodovkou zrychlí z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund a dosáhne rychlosti přesahující 160 mil v hodině (258 km/h). Je tak nejen lehčí, ale i rychlejší než původní E-Type a jeho výrobce neopomněl dodat, že poměr výkonu a hmotnosti je srovnatelný třeba s Porsche 911 Turbo.
Britský orel ale není jen lehký a relativně výkonný. Jeho podvozek využívající dvojitých lichoběžníkových ramen, nastavitelných tlumičů a stabilizátorů se jeví být velmi sofistikovaný a podobně lze hovořit o brzdové soustavě. Čtyři vrtané kotouče „okusované” čtyřpístkovými třmeny jsou nesporně solidní výbavou, která snadno zpomalí rotaci leštěných 16" kol z lehkých slitin.
Pokud vás toto dílo zaujalo, šetřete si obdiv na 22. června, kdy bude v celé své kráse vystaveno na londýnském Salon Prive. Také tam bude oznámena jeho cena, jež bude zřejmě jeho největším nedostatkem...
Eagle E-Type Lightweight Speedster
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva