Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat

O jejich problémech a možném konci se mluví roky, ne-li dekády. V případě Lancie už v podstatě k jednomu konci došlo, pod křídly nového koncernu Stellantis ale má opět ožít. A Alfa Romeo spolu s ní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat

5.2.2021 | Petr Prokopec

Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat

/

Foto: Lancia

O jejich problémech a možném konci se mluví roky, ne-li dekády. V případě Lancie už v podstatě k jednomu konci došlo, pod křídly nového koncernu Stellantis ale má opět ožít. A Alfa Romeo spolu s ní.

Lancia v loňském roce prodala 43 077 nových vozů, což je nejmenší počet za poslední tři dekády. I tak měli Italové na Silvestra důvod k otevření hned několika lahví šampaňského. Je totiž třeba si uvědomit, že tato značka se už v roce 2014 stáhla ze všech trhů vyjma toho domácího a nenabízí od té doby nic jiného než malý hatchback Ypsilon. Nicméně i tak se Lancii loni povedlo překonat spřízněnou Alfu Romeo, která se dvěma modely v rámci celé Evropy dokázala oslovit pouze 35 718 zákazníků. Není divu, že se v případě obou značek hovoří o možném úplném konci.

Jenže tyto italské značky už několikrát ukázaly, že nebude snadné je zabít a aktuálně se zdá, že opět přežijí, alespoň do času. Kolegové z Auto News s odvoláním na zdroje v nově vzniklém koncernu Stellantis tvrdí, že automobilka vyvíjí nové spřízněné modely pro Alfu Romeo, DS i Lancii. Detaily jsou v této chvíli omezené, nicméně i dle produktového šéfa francouzské automobilky Mariona Davida „se pracuje na specifických prémiových modulech, hnacích ústrojích a doplňcích, které by tyto prémiové značky odlišily od mainstreamových“.

Jelikož spolupráce i vývoj jsou teprve v zárodku, nemělo by nás překvapit, že s novinkami bychom se měli setkat až někdy v roce 2024 či 2025. Stejně jako ve výsledku není podivné, že minulostí je strategie zesnulého Sergia Marchionneho. Ten byl emocionálně spojen zejména s Alfou Romeo, ze které chtěl znovu vybudovat národní poklad. Proto i veškerá výroba v posledních letech probíhala pouze v Itálii. To se však v rámci oněch novinek má změnit - jednou z nich bude totiž malé SUV montované v Polsku.

Je samozřejmě otázkou, s jakými vozy bude spojena Lancia. Pokud by nicméně nabídla SUV, stalo by se tak vůbec poprvé v její historii - tedy pokud pomineme vojenské speciály z období druhé světové války. Jak jsme nicméně již naznačili, odpověď hned tak nedorazí. Věnovat se tedy můžeme té nejbližší budoucnosti značky, která bude spojena pouze s oním zmíněným modelem Ypsilon. Ten se totiž aktuálně dočkal lehčího faceliftu, načež v prodeji evidentně ještě nějaký ten pátek vydrží.

Co je nového? V rámci zevnějšku tu máme zrevidovanou čelní masku, se kterou dorazily lehce modifikované světlomety s přepracovanými LEDkami pro denní svícení. Nový je pak i vzduchový otvor v čelním nárazníku a zrevidována byla také nabídka barev, pročež nyní můžete sáhnout i po novém odstínu Elegant Blue, jenž je moderní interpretací klasické „lanciovské modré“. Tím však proměna exteriéru končí, přičemž výraznější změny nelze pochopitelně čekat ani pod povrchem.

V kabině se Lancia Ypsilon dočkala nového multimediálního systému se sedmipalcovou obrazovkou a funkcemi Android Auto a Apple CarPlay, stejně jako nového filtračního systému, jenž dokáže zachytit přes 99 procent alergenů a více než 98 procent prachu a bakterií. Paleta motorů pak byla přepracována za účelem snížení emisí, přičemž stejně jako dříve je k mání 1,2litrová jednotka (69 koní), 0,9litrový tříválec (85 koní) a litrový hybrid (70 koní).

To je ale v rámci novinek skutečně vše, dodat tak jen můžeme cenu. Ta startuje na 15 100 Eurech (cca 326 tisíc Kč), což je neskromná suma. Lancia Ypsilon totiž přišla na trh již v roce 2011, navíc značka tento model postavila na základech Fiatu 500, který byl představen ještě o čtyři léta dříve. Se samotnou architekturou ovšem Italové vyrukovali již v roce 2003, pročež nám tu nyní předvádí, jak lze prakticky dvě dekády vydělávat na téže technice. Jistě i proto se jim nechce Lancii hned tak pohřbít.


Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 1 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 01Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 2 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 02Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 3 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 03Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 4 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 04Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 5 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 05Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 6 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 06Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 7 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 07Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 8 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 08Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 9 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 09Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 10 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 10Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 11 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 11Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 12 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 12Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 13 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 13Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 14 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 14Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 15 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 15Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 16 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 16Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 17 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 17Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 18 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 18Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 19 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 19Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 20 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 20Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 21 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 21Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 22 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 22Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 23 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 23Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 24 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 24Dvě živořící italské klasiky odmítají zemřít, ještě jednou se pokusí o návrat - 25 - Lancia Ypsilon 2021 facelift prvni sada 25
Lancia Ypsilon se dočkala dalšího lehčího faceliftu. Díky němu o ni nejspíše bude i nadále větší zájem než o celou produkci Alfy Romeo na mnoha evropských trzích dohromady. Foto: Lancia

Zdroj: Lancia, Auto News

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše