Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dvě nejrozpačitější BMW posledních let končí, nehodí se k současné image značky
19.6.2019 | Petr Prokopec
Mnohá pozdvihnutá obočí měl za následek příchod dvou kompaktních MPV s předním pohonem do nabídky BMW. Automobilka nyní oceňuje, že přilákala zákazníky, prodávat už je ale nechce.
Pokud máte BMW zafixované jako výrobce sportovně laděných aut, jejichž zadní nápravy roztáčí skrze manuální převodovku řadový atmosférický motor, je třeba si tento názor definitivně poupravit. Mnichovská automobilka se za posledních několik málo let od svých kořenů vzdálila a nově uznává o trochu jiné pořádky. Atmosféricky plněný motor BMW nenabízí ani jeden, manuály začínají být raritou a zadní pohon vlastně též - standardem je spíše pohon 4x4 a stále častěji i pohon předních kol.
Ztělesněním těchto změn se staly modely BMW 2 Active Tourer a Grand Tourer, MPV s předním pohonem a často tříválcovými motory. Přijata byla nejrozpačitěji ze všech vozů značky posledních let a možná i proto to mají spočítané. Automobilka nyní dává na podobném poli přednost SUV, která jsou na trhu přijímána obecně vřeleji.
Danou skutečnost potvrdil viceprezident produktového plánování Peter Henrich, který momentálně uvedl, že BMW 2 Active Tourer a Grand Tourer po skončení aktuálního životního cyklu nedostanou nástupce. To je poněkud překvapivé, neboť rozhodně nejde o modely, které by zaostaly za očekáváním. Na evropských trzích se totiž každý měsíc prodá zhruba pět tisíc exemplářů, což je daleko vyšší číslo než u takového Opelu Zafira. Přitom mnichovský vůz startuje na mnohem vyšší ceně.
Proč tedy automobilka s touto dvojicí končí? Henrich ocenil, že MPV „odvedla skvělou práci, když k naší značce přilákala nové zákazníky. Nicméně aktuálně nekorespondují s image, jakou automobilka má. Nyní tedy uvidíme zákazníky, kterak se přesouvají k našim SUV.“ Tím je přitom řečeno prakticky vše. BMW zkrátka nechce být známo jen jako automobilka, která vyrábí M3 či M5, ale rovněž jako značka, která se pyšní mnoha skvělými SUV, na kterých má navíc vyšší zisk než na MPV.
Dá se navíc předpokládat, že dané rozhodnutí má své částečné opodstatnění také v odbytišti. MPV se totiž prodávají mimo Evropu pouze v Číně, ovšem za loňský rok se jednalo pouze o 8 811 exemplářů a letos budou registrace ještě nižší. Ve Státech pak BMW tyto modely ani nenabídlo, neboť v zemi pick-upů a SUV by se jistě se zlou potázalo. Active Tourer a Grand Tourer jsou tak hlavně evropskou záležitostí, nicméně i starý kontinent se začíná registracemi podobat novému světu.
Kdy přesně ale MPV zmizí z výrobního programu BMW, již Henrich neuvedl, velkou budoucnost jim ale nevěštěme - pověstný rok, maximálně dva. Pokud tedy máte vícečlenou rodinu, která se na cestách neobejde bez velkého množství zavazadel, a nechce se vám platit za BMW X5, je čas, abyste si mezi puristy velmi nepopulární modely pořídili.






BMW 2 Active a Grand Tourer skončí bez nástupce, nezapadají do současného obrazu značky
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Dixon suverenním vítězem, Salač crash 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 17:58
- Portimão-Test, 2. den: 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
Nejnovější články
Ne že by to VW neměl před očima: Jeho nejprodávanějším autem je teď rodinný vůz větší než Škoda Octavia za 400 tisíc Kč
před 7 hodinamiElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
před 8 hodinamiK mání je zapomenutý pokus Francouzů o rychlý lidový luxus, 1 z pouhých 300 aut dodnes pořádně nejezdilo
před 10 hodinamiPohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 11 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva