DS E-Tense: elektrický sporťák dostal 402 koní, ve městě prý ujede 360 km

Dvoumístný koncept dostal do vínku elektrické ústrojí, se kterým stovku pokoří za 4,5 sekundy. Vývoj a výroba interiéru pak zabraly 800 hodin.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

DS E-Tense: elektrický sporťák dostal 402 koní, ve městě prý ujede 360 km

26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

DS E-Tense: elektrický sporťák dostal 402 koní, ve městě prý ujede 360 km

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvoumístný koncept dostal do vínku elektrické ústrojí, se kterým stovku pokoří za 4,5 sekundy. Vývoj a výroba interiéru pak zabraly 800 hodin.

Značka DS, jinak také samostatná luxusní odnož Citroënu, prozatím oznámila, že na ženevský autosalon přiveze omlazený hatchback DS 3. Vyjma něj se ovšem návštěvníci budou moci na stánku značky pokochat také konceptem elektrického sporťáku E-Tense. V rámci jeho vývoje se značka spojila s řadou luxusních francouzských výrobců, pročež je kupříkladu možné počítat s unikátními hodinkami BRM. Ty přitom může řidič nosit nejen na zápěstí, ale také zasadit do středové konzole.

Vyjma toho můžeme zmínit specifické úchyty zavazadel, rezervního kola či závodní helmy z teletiny, za kterými stojí značka Moynat, audio systém s devíti reproduktory pro změnu dodal Focal. Do interiéru, jehož návrh a výroba zabraly 800 hodin, nás ovšem Citroën prozatím nepustil, vystačit si tedy musíme pouze s tímto popisem. Z kabiny se tedy přesuneme k exteriéru, který počítá s 4,72metrovou délkou, 2,08metrovou šířkou a 1,29metrovou výškou.

Vpředu poutají pozornost diodová světla (ta pro denní svícení prý mohou rotovat ve 180 stupních) a výrazná maska, mnohem zajímavější je ovšem situace vzadu. Také zde najdeme LEDky (inspirované modelem DS z roku 1955), mimo to si ovšem můžeme povšimnout absence okna. Výhled vzad proto obstarává sada kamer. Pod kompozitní karoserií se pak skrývá karbonový monokok, který má redukovat hmotnost.

I přes nemalou přítomnost exotického materiálu lze ovšem počítat s 1 800 kilogramy „živé váhy“, za čímž stojí přítomnost elektromotoru a lithium-iontových baterií. O jejich kapacitě se značka nezmiňuje, pohonná jednotka však zásobuje pouze jednu nápravu (nejspíše tu zadní) výkonem 402 koní a točivým momentem 516 Nm. Zrychlení z klidu na stovku zabere 4,5 sekundy, dojezd pak byl stanoven na 310 km, resp. 360 km ve městě.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


DS E-Tense: elektrický sporťák dostal 402 koní, ve městě prý ujede 360 km - 1 - DS E-Tense 2016 prvni sada 01DS E-Tense: elektrický sporťák dostal 402 koní, ve městě prý ujede 360 km - 2 - DS E-Tense 2016 prvni sada 02DS E-Tense: elektrický sporťák dostal 402 koní, ve městě prý ujede 360 km - 3 - DS E-Tense 2016 prvni sada 03DS E-Tense: elektrický sporťák dostal 402 koní, ve městě prý ujede 360 km - 4 - DS E-Tense 2016 prvni sada 04DS E-Tense: elektrický sporťák dostal 402 koní, ve městě prý ujede 360 km - 5 - DS E-Tense 2016 prvni sada 05DS E-Tense: elektrický sporťák dostal 402 koní, ve městě prý ujede 360 km - 6 - DS E-Tense 2016 prvni sada 06
DS E-Tense je elektrickým sporťákem, který s výkonem 402 koní pokoří stovku za 4,5 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.