Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DS E-Tense: elektrický sporťák dostal 402 koní, ve městě prý ujede 360 km
26.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný koncept dostal do vínku elektrické ústrojí, se kterým stovku pokoří za 4,5 sekundy. Vývoj a výroba interiéru pak zabraly 800 hodin.
Značka DS, jinak také samostatná luxusní odnož Citroënu, prozatím oznámila, že na ženevský autosalon přiveze omlazený hatchback DS 3. Vyjma něj se ovšem návštěvníci budou moci na stánku značky pokochat také konceptem elektrického sporťáku E-Tense. V rámci jeho vývoje se značka spojila s řadou luxusních francouzských výrobců, pročež je kupříkladu možné počítat s unikátními hodinkami BRM. Ty přitom může řidič nosit nejen na zápěstí, ale také zasadit do středové konzole.
Vyjma toho můžeme zmínit specifické úchyty zavazadel, rezervního kola či závodní helmy z teletiny, za kterými stojí značka Moynat, audio systém s devíti reproduktory pro změnu dodal Focal. Do interiéru, jehož návrh a výroba zabraly 800 hodin, nás ovšem Citroën prozatím nepustil, vystačit si tedy musíme pouze s tímto popisem. Z kabiny se tedy přesuneme k exteriéru, který počítá s 4,72metrovou délkou, 2,08metrovou šířkou a 1,29metrovou výškou.
Vpředu poutají pozornost diodová světla (ta pro denní svícení prý mohou rotovat ve 180 stupních) a výrazná maska, mnohem zajímavější je ovšem situace vzadu. Také zde najdeme LEDky (inspirované modelem DS z roku 1955), mimo to si ovšem můžeme povšimnout absence okna. Výhled vzad proto obstarává sada kamer. Pod kompozitní karoserií se pak skrývá karbonový monokok, který má redukovat hmotnost.
I přes nemalou přítomnost exotického materiálu lze ovšem počítat s 1 800 kilogramy „živé váhy“, za čímž stojí přítomnost elektromotoru a lithium-iontových baterií. O jejich kapacitě se značka nezmiňuje, pohonná jednotka však zásobuje pouze jednu nápravu (nejspíše tu zadní) výkonem 402 koní a točivým momentem 516 Nm. Zrychlení z klidu na stovku zabere 4,5 sekundy, dojezd pak byl stanoven na 310 km, resp. 360 km ve městě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.
DS E-Tense je elektrickým sporťákem, který s výkonem 402 koní pokoří stovku za 4,5 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 7 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nejnovější články
- Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
před 2 hodinami - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
před 4 hodinami - Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em-pětka předchozí generace
před 5 hodinami - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 7 hodinami - Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva