Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DS 3 2016: facelift prémiového Citroënu C3 je venku, i ve verzi Performance
20.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modernizací prošel hatchback i kabriolet. Obě karosářské varianty lze nově objednat s poladěným bodykitem, sníženým podvozkem a výkonem 211 koní.
Divize DS se již delší dobu nechlubí logy Citroënu, místo toho funguje jako nezávislá prémiová značka. Ta byla zejména v první polovině loňského roku na evropských trzích zákazníky poněkud opomíjena, neboť její nabídka již byla staršího data. Nicméně Francouzi pořádně přiložili pod ohněm modernizací, načež jsme si v minulých měsících mohli představit inovované modely DS 4 a DS 5. Kromě toho značka odhalila také svou sportovní divizi Performance.
Nyní tu máme facelift modelu DS 3, který však po stránce vizuální příliš radikální není. Modernizace totiž prémiové verzi Citroënu C3 přihrála do vínku jen nový čelní nárazník a zrevidovanou čelní masku. Povšimnout si můžeme rovněž LEDkových světel, jiného designu litých kol nebo svěžejší palety barev karoserie. V tomto ohledu mají zákazníci široké pole individualizace, neboť volit mohou ze 78 kombinací barev karoserie a střechy, deseti střešních polepů a deseti jinak zbarvených krytů zpětných zrcátek. U kabrioletu je pak možné sáhnout ještě po čtyřech odlišných odstínech plátna.
Za dalšími novinkami musíme do interiéru, kde se objevuje nový multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a kompatibilitou pro Apple CarPlay a MirrorLink. Středová konzole díky tomu hostí méně než 20 tlačítek. Mimo to je ovšem jiné také čalounění, přičemž také u základního modelu divize DS je možné sáhnout po kůži ve stylu řemínku luxusních hodinek. Výbava pak byla rozšířena o zpětnou kameru a parkovací senzory, mimo to nechybí ani systém Active City Brake, který dokáže na základě výstupu laserového senzoru samočinně zastavit při rychlostech do 30 km/h.
Pod kapotou je možné vybírat z osmi pohonných jednotek, přičemž detaily si Francouzi schovávají na pozdější dobu. Nicméně stoprocentně prý máme počítat s 1,2litrovými tříválci v atmosférické i přeplňované verzi, 1,6litrovými čtyřválci THP a diesely 1,6 BlueHDi. Tyto agregáty je pak možné spřáhnout s manuály, robotizovanými manuály nebo konvenčními automaty. Nejúspornější „producent sazí“ naladěný na 100 koní by přitom měl emitovat pouhých 79 gramů CO2 na kilometr, což lze snadno přepočíst na třílitrovou spotřebu.
Více si ovšem můžeme říci o první vlaštovce sportovního oddělení Performance, kterou pohání motor 1,6 THP naladěný na 211 koní a 300 Nm. Mimo to se daná verze může pochlubit podvozkem sníženým o 15 milimetrů, širším rozchodem kol vpředu a vzadu, posíleným brzdovým systémem nebo samosvorným diferenciálem Torsen. Bodykit pro změnu ozdobí karbonové dekory nebo duální výfukový systém, zatímco v kabině lze počítat s čalouněním v kombinaci kůže/Alcantara.
Dodat aktuálně můžeme již jen tolik, že modernizované DS 3 bude v obou karosářských verzích k dispozici od února. Na verzi Performance si ovšem budeme muset počkat o trochu déle, přičemž také v tomto případě bude k dispozici jak klasický hatchback, tak varianta s plátěnou střechou.
Modernizované DS3 dorazilo nejen jako hatchback a kabriolet...
...ale také ve verzi Performance, která dostala do vínku odlišný bodykit, snížený podvozek a 211 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 2 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před hodinou - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 2 hodinami - Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před 3 hodinami - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 4 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 13:21 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:54 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.05. 11:42 - petr_riha
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.