Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Downsizing se nekoná, nové Bugatti má nakonec dorazit s obřím motorem V16 s výkonem 1 800 koní
23.2.2024 | Petr Prokopec
Dlouho se mluvilo o tom, že byť nástupce Chironu nakonec přijde se spalovacím a nikoli elektrickým pohonem, jeho srdcem bude o poznání tuctovější motor, než je dnešní W16. Nakonec to tak být nemá.
V polovině letošního roku, konkrétně 20. června, bychom se měli dočkat zcela nového Bugatti. Movitá klientela nicméně nástupce modelů Veyron a Chiron již měla vidět loni na soukromé akci. Detaily z ní pak postupně začínají prosakovat na povrch skrze média jako The Supercar Blog, přičemž ty asi nejzásadnější se týkají motoru. Podle všeho totiž vůz bude znovu pohánět šestnáctiválec. Nepůjde nicméně o dosavadní jednotku W16, nýbrž o klasičtější vidlicový agregát. Tedy takový, který má po osmi válcích v každé ze dvou řad.
Jednotka bude disponovat atmosférickým plněním, což má umožnit její vytočení až do devíti tisíc otáček. Za vývojem spalovací části má stát Cosworth, který podobnou cestou již vyrukoval s ukřičenými dvanáctiválci, jenž následně zamířily do Astonu Martin Valkyrie a GMA T.50. V tomto případě nicméně bude agregát o 8,3litrovém objemu doplněn třemi elektromotory, za které je zodpovědný Rimac. Ty mají suplovat stávající čtyři turba.
Soustava by měla produkovat 1 800 koní, z čehož tisícovka připadá na šestnáctiválec a zbytek na elektrickou část pohonu. O bateriích či hmotnosti se již zdroje nezmiňují, pročež je otázkou, jak na tom bude dynamika. Ne při první akceleraci s plně nabitým paketem, ale třeba při třetím čtvrtém startu z pevného místa, kdy se kapacita akumulátoru přiblíží nule. V té chvíli totiž hrozí, že novinka bude pomalejší než Veyron, neboť sebou bude vláčet „mrtvou hmotnost“.
Možná i proto se Bugatti snaží z chystaného vozu udělat spíše sběratelský artikl či investiční zboží, ne až tak auto, které by lidé používali. Zatímco Veyron dorazil ve 450 kusech a Chiron dokonce v pětisetkusové edici, k čemuž je třeba připočíst také separované Divo, Bolide či Mistral, třetí novodobý model značky prý bude k mání pouze ve 250 exemplářích. Pořídit si jej pak budou moci jen vlastníci Veyronu či Chironu, což má dále upevnit i jejich hodnotu.
Co se vzhledu týče, vpředu máme počítat s novou interpretací slavné podkovy, jak Bugatti tituluje specifickou čelní masku vozu. Zezadu pak má novinka připomínat McLaren P1. Kde ovšem dojde k opravdu zásadnímu posunu, to je interiér. Ten se měl nechat inspirovat Pagani, pročež prý bude působit spíše jako velmi drahý švýcarský chronograf než jako chytré hodinky od Applu. V tomto ohledu se přitom mluví i o „průhledné“ palubní desce.
Tak jako tak se tedy zdá, že letos v létě dorazí velmi zajímavá automobilová novinka. S ohledem na velmi omezenou výrobu je pak prakticky jisté, že pod 100 miliony korun nebude startovat ani náhodou. Navzdory tomu ale nejspíše veškerá produkce v době odhalení bude již vyprodána, přestože na zahájení výroby dojde až někdy v roce 2026.
Kdo by kdy řekl, že Chiron, který vznikl v pěti set kusech, bude považován za velkosériovou produkci. Příští novinka automobilky z Molsheimu totiž má být k mání pouze v 250 exemplářích. Foto: Bugatti
Zdroje: The Supercar Blog, Autoblog.nl
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 2 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien