Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donto P1 2013: argentinský sporťák s motorem Audi půjde po krku KTM X-Bow
24.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dvoumístný roadster s karbon-kevlarovou karoserií slibuje hmotnost 630 kg a výkon 300 koní vydolovaný z přeplňovaného dvoulitru Audi.
V poslední době se nám roztrhl pytel se sportovními vozy, které pocházejí z ne zrovna tradičních automobilových zemí. Představit jsme vám tak mexický VUHL 05 nebo argentinský Bucci Special, k nimž se naposledy přidal řecký Korres Project 4. Ani to ovšem není konečná, přičemž opětovně zamíříme do Jižní Ameriky - na autosalonu v Buenos Aires si premiéru odbyla produkční verze argentinského roadsteru Donto P1.
Výrobu bude mít na svědomí společnost Donto MC, která s dvoumístným sporťákem hodlá zaútočit hlavně na evropské trhy. Soupeřit zde hodlá s Arielem Atom a KTM X-Bow, přičemž pod kapotou s designem Lucase Lopeze použije stejnou techniku jako rakouská značka. Tedy přeplňovaný dvoulitr FSI od Audi, který by ovšem v argentinském případě měl být naladěn na výkon 300 koní.
Obdobná je zároveň i oranžovo-černá válečná kamufláž, se kterou se vůz na motor show představil. Donto MC přitom na stavbu speciálu použilo hlavně mixu kevlaru, karbonu a vysokopevnostní oceli, z níž je vyroben rám schválený asociací FIA. Divit bychom se proto neměli hmotnosti pouhých 630 kg, která v kombinaci s výkonem bude dozajista zárukou vysokých rychlostí.
Konkrétní údaje sice firma neudává, o dimenzích ale víme vše podstatné. Délka tak činí 3 850 mm, výška 1 050 mm, šířka 1 920 mm a rozvor 2 500 mm. V rámci silničního využití jsou pak pro Donto P1 vyhrazeny osmnáctipalcové pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 225/45, zatímco na okruh jsou připravené slicky 285/645 R18.
Uvnitř vozu bez dveří a s malým plexisklem namísto čelního okna pak čekejte jen minimum v podobě sedadel, pedálů nebo vyjímatelného volantu, víc ostatně k řízení není třeba. Po stránce cenové by přitom Donto P1 mělo vycházet na 55 000 až 75 000 USD (1,08 až 1,48 milionu korun).
Donto P1 je po modelu Bucci Special dalším argentinským sporťákem. Používat ale bude hlavně německou techniku od Audi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
včera
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien