Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s
8.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nizozemské převtělení Chapmanova Lotusu 7 má oficiálně potvrzené technické parametry. Dynamika je poněkud skromnější, přesto pořád působivá.
Momentálně vrcholný model Donkervoortu přijal pod svou přední kapotu řadový pětiválec s turbodmychadlem o objemu 2,5 litru. Jde o tu samou jednotku, která roztáčí všechna čtyři kola Audi TT RS nebo RS3 a i zde má 340 koní a 450 newtonmetrů. Na rozdíl od ingolstadtských vozů je pohonná jednotka v D8 GTO umístěná podélně a přes pětistupňovou manuální převodovku pohání pouze kola zadní nápravy.
Původně firma hrdě tvrdila, že takto vybavený stroj pokoří stojku za rovné tři vteřiny a na dvojnásobnou rychlost se dostane za 9,1 sekundy. Donkervoort nicméně rozeslal tiskovou zprávu, ve které jsou tyto hodnoty mírně upravené - akcelerace na 100 km/h trvá podle oficiálního měření 3,3 sekundy, 200 km/h zvládne za 9,4 s a při plném podržení plynu pojede GTO 255 km/h.
Pokud by měl někdo dojem, že potřebuje místo masáž vnitřností razantnějším přetížením v přímce, může dát přednost výkonnější variantě. Původně měla mít 400 koní, oficiální sdělení nicméně informuje o 380 koních. Takto nadopovaný projektil skočí na 100 km/h za 2,8 sekundy a dvě stě z místa dá za 8,6 s. Nejvyšší rychlost činí 270 km/h.
Karbon-hliníkové šasi doplněné ocelovými trubkami a laminátovo-karbonová karoserie dohromady váží jen 695 až 750 kg (podle výbavy) a vůz je postavený na sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 215/40 R17 vpředu a 235/40 R17 vzadu. Alternativně se pak zavěšení kombinuje se sedmnáctkami vpředu a osmnáctkami vzadu. Řízení je bez posilovače, převod poměrně dlouhý - od dorazu k dorazu musí řidič udělat 3,4 otáčky volantem.
Cenu 3,740 m dlouhého, 1,85 m širokého a jen 1,14 m nízkého stroje Nizozemci zatím nezveřejnili.
Během zkušebních testů na italském okruhu Nardo zajel Donkervoort D8 GTO čas 2:29,8 min. Kupříkladu Lamborghini Murcielago SV 670-4 potřebovalo na stejné dráze 2:40,40 min. a Audi R8 V10 2:43,70 min
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva