Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donkervoort D8 GTO Bilster Berg: slaví rekord okruhu velmi drahou dietou
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciální edice oslavuje rekord na okruhu Bilster Berg. Oproti standardu dostanete lehčí setrvačník či závodní spojku, výkon zůstává na 381 koních.
Loňský rok byl pro holandskou značku Donkervoort nadmíru úspěšný. Kromě neutuchajícího prodeje modelu D8 GTO totiž malosériová automobilka rovněž představila svou novou pobočku, která je alokována u německého okruhu Bilster Berg. Tam pak výše zmíněný model stanovil rekord pro produkční vozy s registrační značkou, když 4,2 kilometru dlouhou dráhu obkroužil za 1 minutu a 46 sekund. Působivý je přitom fakt, že se jednalo o slabší verzi naladěnou na 345 koní.
Mimo tento model je nabízeno také provedení D8 GTO, u kterého již lze počítat se silou 381 koní. Za ní stojí stejně jako v případě méně potentní verze 2,5litrový pětiválec od Audi, se kterým 695 kg vážící roadster zvládne akceleraci z klidu na stovku za 2,8 sekundy a maximálně se rozjede na 270 km/h. U slabšího modelu pak můžeme počítat se 3,3sekundovým sprintem a 255kilometrovou nejvyšší rychlostí, za což kromě nižšího výkonu může i vyšší hmotnost 730 kg.
To jsme ovšem stále u sériového provedení. Aby ovšem Donkervoort řádně uctil onen rekord, pustil do světa novou limitovanou edici nazvanou D8 GTO Bilster Berg. Ta se v rámci designu pyšní hlavně novou přídí, u které se počítá s uhlíkovými vlákny. Uvnitř se pak objevila nová digitální palubka, se kterou dorazila také „skorozávodní” telemetrie a satelitní navigace. Počítat lze rovněž s lehčími koberečky, plaketkou nebo skořepinami čalouněnými speciální kůží.
Dále můžeme zmínit také příchod zrevidované ochranné klece nebo odlehčeného setrvačníku a závodní spojky, jež se podílejí na redukci hmotnosti o 10 kilogramů. Ve spolupráci s firmou Intrax pak Donkervoort vyvinul nové tlumiče, jinou charakteristikou se ovšem pyšní také pružiny a tužší je i zadní stabilizátor. A aby toho pak nebylo málo, dostala edice Bilster Berg ještě semi-slicky vyvinuté firmou Hankook speciálně pro tento model.
Na kolik veškeré tyto změny ovlivnily jízdní dynamiku, to je bohužel momentálně ve hvězdách. Dá se ale předpokládat, že z času potřebného ke zrychlení na stovku by mohla být odloupnuta jedna desetina. Samotný okruh by pak limitovaná edice modelu D8 GTO mohla zvládnout možná i o šest či více sekund rychleji.
Dodat již můžeme tolik, že k dispozici bude pouze 14 exemplářů, čímž je odkazováno na loňský rok, kdy bylo stávajícího rekordu na Bilster Bergu dosaženo. Každý je přitom k mání za cenu startující na částce 194 000 Eur (cca 5,4 milionu korun), což oproti základu za 126 173 Eur (3,47 mil. Kč) představuje citelné navýšení. Docela drahá dieta, řekli bychom...
Donkervoort D8 GTO Bilster Berg bude k mání pouze ve 14 kusech, za každý přitom dáte minimálně 5,4 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus