Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dokonáno jest: Porsche 911 s faceliftem dostane jen turba, atmosféru pouze GT3
17.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Značka z Zuffenhausenu chystá další revoluci. Kromě Porsche GT3 hodlá všechny verze modelu 911 osadit přeplňovanými motory.
Jsou tomu zhruba dva měsíce, co jsme poprvé naznačili, že Porsche 911 by mohlo přesedlat na přeplňované pohonné jednotky. A to nikoliv pouze ve verzi podle toho pojmenované, turbomotor by dostal každý model s výjimkou GT3. Za danou informací přitom stáli kolegové z britského magazínu Total 911, kteří se na kultovní model ze Zuffenhausenu specializují. I přesto jsme nad takový mkrokem mohli pochybovat, bohužel se ale nejsíš stane skutečností - nově máme k dispozici další informační pramen říkající totéž.
Za aktuálním potvrzením stojí německý novinář Georg Kacher, který je i díky svým „bokovkám“ na postu PR manažera Bugatti s německým koncernem VW Group více než obeznámen. A jelikož Porsche již nějaký ten pátek pod křídla Volkswagenu spadá, je logické, že se Kacher dostal i k datům, jež jsou spojena s faceliftem modelové řady 991. Aktuálně sice nenaznačuje, že by mělo dojít k přejmenování na 992, jak tvrdili Britové, ve zbytku věcí se však již s kolegy z Total 911 shoduje.
Abychom nehovořili jen obecně, můžeme se zaměřit na podrobnosti. Tak tedy, základní Carrera by měla dostat namísto 3,4litrového atmosférického šestiválce pouze 2,9litrovou pohonnou jednotku. Turbodmychadla by ovšem měla pokles objemu kompenzovat měrou dostatečnou, na zadní kola totiž zamíří 400 koní, čili stejná porce, jakou dnes produkuje 3,8litrová pohonná jednotka v modelu Carrera S.
Také tento agregát samozřejmě dozná změn, v rámci objemu ovšem zůstane na svém. Profitovat bude „pouze“ z turbodmychadel, která mu mají dodat výkon nějakých 500 koní, spíše však až 530. Důvodem je samozřejmě příchod Mercedesu-AMG GT, který ve své potentnější formě S produkuje 510 koní. Tato síla by přitom evoluci atmosférického šestiválce zastínila, proto zřejmě Porsche sáhlo po přeplňování.
S ohledem na tento fakt je však otázkou, s jakým výkonem dorazí Porsche 911 Turbo, dosud jediný model, který nelpěl na atmosférickém plnění. Stávající generace totiž produkuje koní 520, v případě verze S pak na všechna čtyři kola putuje dokonce 560 koní. Nástupce by tedy měl zamířit někam k šesti stovkám, čímž by se přiblížil modelu GT2 RS z generace 997. Ten na zadní kola směřoval 620 koní.
Díky tomu se o osud tohoto extrémisty můžeme začít oprávněně obávat, slabou útěchou nám tak může být snad jen nastíněný osud Porsche 911 GT3. To by totiž kromě atmosférického motoru mělo dorazit s hmotností sníženou o pár desítek kilogramů, což by kompenzovalo absenci přeplňování. Dá se ovšem skoro vsadit na fakt, že manuál se již s tímto modelem nevrátí, jakkoli vyloučené to stále není.
Nic bližšího již ke smutné budoucnosti legendární ikony nemůžeme dodat, snad kromě toho, že do prodeje se přeplňované novinky mají dostat na sklonku příštího roku. Debutovat tak zřejmě budou až spíše na podzim ve Frankfurtu než v březnu v Ženevě.
Co se ještě před dvěma měsící zdálo být nereálné, je dnes smutnou pravdou. Facelift Porsche 911 skutečně přinese přeplňované motory
Zdroje: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva