Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo
30.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dosažení vyššího výkonu z 3,8litrového atmosférického šestiválce si příliš netyká se spolehlivostí, své dělají také obavy z dalších samovznícení.
Vypadá to, že pro německé automobilky začínají být tradice mlýnským kamenem na krku, jehož je třeba se co nejrychleji zbavit. Prim přitom v tomto ohledu hrají dvě značky - BMW a Porsche. Zatímco v případě první zmiňované jsme svůj názor dali jasně najevo třeba i během upoutávky k testu nové generace M3, druhá přijde na paškál dnes. Nově se totiž na světlo světa dostala zpráva, že výrobce ze Zuffenhausenu vážně zvažuje možnost, že by chystaný model 911 GT3 RS osadil přeplňovaným motorem.
Než ovšem budeme pokračovat dále, vraťme se do loňského roku, kdy bylo představeno Porsche 911 GT3. Tedy vůz, který sice je osazen atmosférickým motorem, ten však již s původním Mezgerovým agregátem nemá pranic společného. Pokud k tomu navíc připočteme elektrické řízení a parkovací brzdu nebo automatickou převodovku, pak tu máme sice působivý stroj, jenž se v moderní době neztratí, ovšem takového puristu jen sotva uspokojí.
Přesto všechno se prodeje Porsche 911 GT3 poměrně slušně rozjely, záhy jim však stopku vystavilo samovznícení dvou exemplářů. Značka sice daný problém promptně vyřešila a všem majitelům slíbila výměnu pohonné jednotky, očividně však při tom narazila na oříšek, s jehož rozlousknutím mají technici potíže. Zjevně totiž není možné zaručit dodávku vyššího výkonu, jaký si verze RS zaslouží, aniž by se riskovali další problémy.
A tím jsme zpět u přeplňování. Právě přítomnost turbodmychadla by totiž snadno zvedla výkon, zatímco spolehlivost by zůstala zachována. Tím by ovšem verze RS ztratila značnou část svého charakteru, její značnou část pozbyla už eliminací manuálního řazení. I když jak dokazují Italové, vysokootáčkový charakter a přeplňování mohou snad jít dohromady, jakkoli něco jako „přeplňovanou atmosféru” těžko stvoří i oni. Ferrari California T totiž turbodmychadlo má a přesto se dokáže vytočit až na takřka 8 000 otáček.
Důvod je přitom takový, že na první rychlostní stupně má motor snížený točivý moment. Ten však postupně roste, jak tam sázíte další a další kvalty. Jeho špička navíc přichází až v 7 500 ot./min., což je na motor s turbodmychadlem opravdu hodně. Aby toho přitom nebylo málo, pak maximální porce 755 Newtonmetrů je k dispozici až na sedmý převodový stupeň - cestu k ní si tak musíte opravdu odpracovat.
Je tedy možné, že Porsche zvolí podobný způsob? Je to možné, přesto bychom ovšem byli mnohem raději, kdyby nové GT3 RS dorazilo s atmosférou, manuálem a klidně i nižším výkonem. Třebaže by se s ohledem na inklinování značky k co nejnižším papírovým emisím CO2 stalo zřejmě vůbec naposledy...









Samovznícení dvou exemplářů Porsche 911 GT3 by nakonec mohlo vést k tomu, že verze RS dostane turbodmychadlo
Ferrari California T je důkazem, že přeplňování a vysoké otáčky jdou dohromady. Zvuk ovšem již tak kurážný jako dříve není
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před hodinouElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 11 minutamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před hodinouNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 3 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 4 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva