Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo

Dosažení vyššího výkonu z 3,8litrového atmosférického šestiválce si příliš netyká se spolehlivostí, své dělají také obavy z dalších samovznícení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo

30.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dosažení vyššího výkonu z 3,8litrového atmosférického šestiválce si příliš netyká se spolehlivostí, své dělají také obavy z dalších samovznícení.

Vypadá to, že pro německé automobilky začínají být tradice mlýnským kamenem na krku, jehož je třeba se co nejrychleji zbavit. Prim přitom v tomto ohledu hrají dvě značky - BMW a Porsche. Zatímco v případě první zmiňované jsme svůj názor dali jasně najevo třeba i během upoutávky k testu nové generace M3, druhá přijde na paškál dnes. Nově se totiž na světlo světa dostala zpráva, že výrobce ze Zuffenhausenu vážně zvažuje možnost, že by chystaný model 911 GT3 RS osadil přeplňovaným motorem.

Než ovšem budeme pokračovat dále, vraťme se do loňského roku, kdy bylo představeno Porsche 911 GT3. Tedy vůz, který sice je osazen atmosférickým motorem, ten však již s původním Mezgerovým agregátem nemá pranic společného. Pokud k tomu navíc připočteme elektrické řízení a parkovací brzdu nebo automatickou převodovku, pak tu máme sice působivý stroj, jenž se v moderní době neztratí, ovšem takového puristu jen sotva uspokojí.

Přesto všechno se prodeje Porsche 911 GT3 poměrně slušně rozjely, záhy jim však stopku vystavilo samovznícení dvou exemplářů. Značka sice daný problém promptně vyřešila a všem majitelům slíbila výměnu pohonné jednotky, očividně však při tom narazila na oříšek, s jehož rozlousknutím mají technici potíže. Zjevně totiž není možné zaručit dodávku vyššího výkonu, jaký si verze RS zaslouží, aniž by se riskovali další problémy.

A tím jsme zpět u přeplňování. Právě přítomnost turbodmychadla by totiž snadno zvedla výkon, zatímco spolehlivost by zůstala zachována. Tím by ovšem verze RS ztratila značnou část svého charakteru, její značnou část pozbyla už eliminací manuálního řazení. I když jak dokazují Italové, vysokootáčkový charakter a přeplňování mohou snad jít dohromady, jakkoli něco jako „přeplňovanou atmosféru” těžko stvoří i oni. Ferrari California T totiž turbodmychadlo má a přesto se dokáže vytočit až na takřka 8 000 otáček.

Důvod je přitom takový, že na první rychlostní stupně má motor snížený točivý moment. Ten však postupně roste, jak tam sázíte další a další kvalty. Jeho špička navíc přichází až v 7 500 ot./min., což je na motor s turbodmychadlem opravdu hodně. Aby toho přitom nebylo málo, pak maximální porce 755 Newtonmetrů je k dispozici až na sedmý převodový stupeň - cestu k ní si tak musíte opravdu odpracovat.

Je tedy možné, že Porsche zvolí podobný způsob? Je to možné, přesto bychom ovšem byli mnohem raději, kdyby nové GT3 RS dorazilo s atmosférou, manuálem a klidně i nižším výkonem. Třebaže by se s ohledem na inklinování značky k co nejnižším papírovým emisím CO2 stalo zřejmě vůbec naposledy...


Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 1 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 01Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 2 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 02Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 3 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 03Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 4 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 04Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 5 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 05Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 6 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 06Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 7 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 07Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 8 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 08Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 9 - Porsche 911 991 GT3 Geneva 2013 unik 09
Samovznícení dvou exemplářů Porsche 911 GT3 by nakonec mohlo vést k tomu, že verze RS dostane turbodmychadlo

Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 10 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 01Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 11 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 02Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 12 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 03Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 13 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 04Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 14 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 05Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 15 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 06Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 16 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 07Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 17 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 08Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo - 18 - Ferrari California T 2014 oficialni sada 09
Ferrari California T je důkazem, že přeplňování a vysoké otáčky jdou dohromady. Zvuk ovšem již tak kurážný jako dříve není

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.