Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dokonáno jest: nové Porsche 911 GT3 RS má dostat turbo, prý aby neshořelo
30.5.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dosažení vyššího výkonu z 3,8litrového atmosférického šestiválce si příliš netyká se spolehlivostí, své dělají také obavy z dalších samovznícení.
Vypadá to, že pro německé automobilky začínají být tradice mlýnským kamenem na krku, jehož je třeba se co nejrychleji zbavit. Prim přitom v tomto ohledu hrají dvě značky - BMW a Porsche. Zatímco v případě první zmiňované jsme svůj názor dali jasně najevo třeba i během upoutávky k testu nové generace M3, druhá přijde na paškál dnes. Nově se totiž na světlo světa dostala zpráva, že výrobce ze Zuffenhausenu vážně zvažuje možnost, že by chystaný model 911 GT3 RS osadil přeplňovaným motorem.
Než ovšem budeme pokračovat dále, vraťme se do loňského roku, kdy bylo představeno Porsche 911 GT3. Tedy vůz, který sice je osazen atmosférickým motorem, ten však již s původním Mezgerovým agregátem nemá pranic společného. Pokud k tomu navíc připočteme elektrické řízení a parkovací brzdu nebo automatickou převodovku, pak tu máme sice působivý stroj, jenž se v moderní době neztratí, ovšem takového puristu jen sotva uspokojí.
Přesto všechno se prodeje Porsche 911 GT3 poměrně slušně rozjely, záhy jim však stopku vystavilo samovznícení dvou exemplářů. Značka sice daný problém promptně vyřešila a všem majitelům slíbila výměnu pohonné jednotky, očividně však při tom narazila na oříšek, s jehož rozlousknutím mají technici potíže. Zjevně totiž není možné zaručit dodávku vyššího výkonu, jaký si verze RS zaslouží, aniž by se riskovali další problémy.
A tím jsme zpět u přeplňování. Právě přítomnost turbodmychadla by totiž snadno zvedla výkon, zatímco spolehlivost by zůstala zachována. Tím by ovšem verze RS ztratila značnou část svého charakteru, její značnou část pozbyla už eliminací manuálního řazení. I když jak dokazují Italové, vysokootáčkový charakter a přeplňování mohou snad jít dohromady, jakkoli něco jako „přeplňovanou atmosféru” těžko stvoří i oni. Ferrari California T totiž turbodmychadlo má a přesto se dokáže vytočit až na takřka 8 000 otáček.
Důvod je přitom takový, že na první rychlostní stupně má motor snížený točivý moment. Ten však postupně roste, jak tam sázíte další a další kvalty. Jeho špička navíc přichází až v 7 500 ot./min., což je na motor s turbodmychadlem opravdu hodně. Aby toho přitom nebylo málo, pak maximální porce 755 Newtonmetrů je k dispozici až na sedmý převodový stupeň - cestu k ní si tak musíte opravdu odpracovat.
Je tedy možné, že Porsche zvolí podobný způsob? Je to možné, přesto bychom ovšem byli mnohem raději, kdyby nové GT3 RS dorazilo s atmosférou, manuálem a klidně i nižším výkonem. Třebaže by se s ohledem na inklinování značky k co nejnižším papírovým emisím CO2 stalo zřejmě vůbec naposledy...









Samovznícení dvou exemplářů Porsche 911 GT3 by nakonec mohlo vést k tomu, že verze RS dostane turbodmychadlo
Ferrari California T je důkazem, že přeplňování a vysoké otáčky jdou dohromady. Zvuk ovšem již tak kurážný jako dříve není
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 11 hodinamiOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.