Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper prý dostane kompresor, má jej dostat zpět na vrchol
20.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Desetiválec Viperu svými 645 koňmi nestačí na nové Hellcaty. Značka jej údajně chce dostat zpět na špici potravního řetězce. Výsledek by mohl být až 800 koní.
Dodge Viper v poslední době rozhodně netrhá prodejní rekordy, automobilka dokonce několikrát zastavovala výrobu, protože měla přeplněné sklady - jakkoliv je výroba superauta na sklad nápad přinejmenším zvláštní, v Americe jde i v těchto sférách o běžnou praxi. Pro modelový rok 2015 dostal 8,4litrový desetiválec Viperu špetku síly navíc, to ale jeho tristní odbyt nezachrání.
S příchodem citelně levnějších a o nejméně 50 koní silnějších „pekelných koček, tedy Chargeru a Challengeru SRT Hellcat hrozí, že zájem o Viper bude ještě menší. Někteří se ptali, zda Dodge hodlá namontovat 6,2litrový kompresorový osmiválec Hellcat i pod dlouhou kapotu Viperu, to ale prý není fyzicky možné - nevejde se tam ani na výšku, ani na šířku.
Poměrem výkonu ku hmotnosti je Viper pochopitelně stále nejlepší, ale to asi nestačí. Dodge tak hledá způsoby, jak ho dostat zpátky na vrchol potravního řetězce i v případě samotného výkonu. Pod kapotu se mu tak možná nastěhuje kompresor, který by mohl z 8,4 litru objemu dostat okolo osmi stovek koní. Tedy, samozřejmě, pokud to zvládnou vnitřnosti motoru a pohonné ústrojí. Tento desetiválec je totiž evolucí osmilitru, který se objevil v prvním Viperu, a stále se drží například dvouventilové techniky.
Převodovka Tremec TR6060, která pracuje ve Viperu a s úpravami i v Hellcatech, zvládne okolo 885 Nm točivého momentu - není tedy náhoda, že Hellcat V8 má maximum právě těsně pod touto hodnotou. Silnější Tremec TR9008 podle Allparu zvládne asi 910 Nm. Pro instalaci ještě odolnějších převodovek by se musela upravovat karoserie Viperu. Jak to tedy dopadne, se zatím nechme překvapit. A doufejme, že Viper neztratí svou jedinečnost... a že bude i po změnách k mání i s atmosférickým motorem.
Dodge Viper možná dostane kompresor, který by mohl znamenat výkon až k osmi stovkám koní
Zdroj: Allpar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
3.1.2025 - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
3.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva