Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper prý dostane kompresor, má jej dostat zpět na vrchol
20.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Desetiválec Viperu svými 645 koňmi nestačí na nové Hellcaty. Značka jej údajně chce dostat zpět na špici potravního řetězce. Výsledek by mohl být až 800 koní.
Dodge Viper v poslední době rozhodně netrhá prodejní rekordy, automobilka dokonce několikrát zastavovala výrobu, protože měla přeplněné sklady - jakkoliv je výroba superauta na sklad nápad přinejmenším zvláštní, v Americe jde i v těchto sférách o běžnou praxi. Pro modelový rok 2015 dostal 8,4litrový desetiválec Viperu špetku síly navíc, to ale jeho tristní odbyt nezachrání.
S příchodem citelně levnějších a o nejméně 50 koní silnějších „pekelných koček, tedy Chargeru a Challengeru SRT Hellcat hrozí, že zájem o Viper bude ještě menší. Někteří se ptali, zda Dodge hodlá namontovat 6,2litrový kompresorový osmiválec Hellcat i pod dlouhou kapotu Viperu, to ale prý není fyzicky možné - nevejde se tam ani na výšku, ani na šířku.
Poměrem výkonu ku hmotnosti je Viper pochopitelně stále nejlepší, ale to asi nestačí. Dodge tak hledá způsoby, jak ho dostat zpátky na vrchol potravního řetězce i v případě samotného výkonu. Pod kapotu se mu tak možná nastěhuje kompresor, který by mohl z 8,4 litru objemu dostat okolo osmi stovek koní. Tedy, samozřejmě, pokud to zvládnou vnitřnosti motoru a pohonné ústrojí. Tento desetiválec je totiž evolucí osmilitru, který se objevil v prvním Viperu, a stále se drží například dvouventilové techniky.
Převodovka Tremec TR6060, která pracuje ve Viperu a s úpravami i v Hellcatech, zvládne okolo 885 Nm točivého momentu - není tedy náhoda, že Hellcat V8 má maximum právě těsně pod touto hodnotou. Silnější Tremec TR9008 podle Allparu zvládne asi 910 Nm. Pro instalaci ještě odolnějších převodovek by se musela upravovat karoserie Viperu. Jak to tedy dopadne, se zatím nechme překvapit. A doufejme, že Viper neztratí svou jedinečnost... a že bude i po změnách k mání i s atmosférickým motorem.
Dodge Viper možná dostane kompresor, který by mohl znamenat výkon až k osmi stovkám koní
Zdroj: Allpar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch