Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dodge Viper ACR má rekordy 13 okruhů, výrazně překonává i 918 Spyder a P1
5.11.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Nový Viper ACR drží nový rekord produkčních aut na Laguna Seca. A také na 12 dalších okruzích. Těšme se na Nordschleife.
Když Dodge pracoval na novém Viperu ACR, verzi American Club Racer, automobilka hovořila o tom, že bude rychlejší než starší Viper ACR. Pochopitelně, když stavíte nástupce, musí být lepší. A byl pro to dobrý základ - veškeré technologie z minulého Viperu ACR prošly vývojem a byly namontovány na nový Viper, který je ve všech ohledech lepší.
Tedy máme před sebou stroj, který sice dostane značky, ale nehraje si na to, že by měl být silničním autem. Ostatně, k tomu není moc dobrý ani běžný Viper, protože je hlučný a uvnitř není místo, je to nekompromisní supersport s výhodami, ale i nevýhodami pramenícími z tohoto faktu. Viper ACR zdůrazňuje právě tu okruhovou, drsnou stránku osobnosti Viperu.
A na okruzích je nejlepší na světě. Ne z amerických aut, ne z aut do deseti milionů korun pořizovací ceny a ne z aut s konvenčním motorem, je nejlepší ze všech. Tohle auto objelo 13 závodních tratí ve Spojených státech a na úplně všech z nich nejen překonalo čas minulého Viperu ACR, ale stanovilo nový rekord pro silniční vozy.
Mezi silniční vozy se počítá i svatá trojice hypersportů McLaren P1, Porsche 918 Spyder a LaFerrari. Chápete správně, Viper je rychlejší než tahle auta, hybridní hyperstroje za desítky milionů korun od značek s největšími jmény na světě. Na okruhu Laguna Seca držel rekord právě 918 Spyder. Až do chvíle, kdy přijeli lidé z Dodge a posadili závodního jezdce Randyho Pobsta za volant Viperu ACR. Zajel čas 1:28,65, což je o 5,27 s rychleji než minulý Viper ACR a o 1,24 s rychleji, než to zvládl tentýž pilot s Porsche 918 Spyder při srovnání s P1.
Kolo na Laguna Seca bylo ovšem jediným, kdy seděl za volantem Randy Pobst. Viper ACR totiž není závodní auto, je stavěno pro běžné lidi, které baví řídit. 11 z oněch 13 rekordů zajel jeden z inženýrů a zároveň testovací jezdec Viperu Chris Winkler. Samozřejmě to bude špičkový řidič, ale není to závodník. Všechny rekordy jsou certifikovány Americkým klubem sportovních aut (SCCA) a bylo jich dosaženo s autem s paketem Extreme Aero, který má cca 1,8 metru široké zadní křídlo, větší přední lízátko, je všemožně nastavitelný a bude normálně dostupný v rámci příplatků.
Pokud myslíte na Nordschleife, je to zcela pochopitelné a nejste sami. Viper ACR se stoprocentně dřív nebo později projede i po evropských okruzích a Ring nebude výjimkou. Minulá generace Viperu ACR držela rekord s časem 7:12,13 až do příchodu Porsche 918 Spyder s paketem Weissach, které se dostalo na 6:57.
Jak dobrý bude nový Viper ACR na Ringu či ve Spa, je zatím brzy odhadovat, ale pod sedm minut by se na Ringu dostat mohl. Další otázkou je, jak do toho promluví Koenigsegg One:1, který má pořád oproti Viperu víc než dvojnásobný výkon a právě ve Spa byl o pořádný kus rychlejší než Porsche 918 Spyder i McLaren P1.
V současnosti je nicméně Viper ACR rychlejší než Porsche 918 Spyder, a to za základní cenu 122 490 dolarů, tedy těsně pod tři miliony korun, což je zlomek ceny kteréhokoliv z tria hybridních hypersportů nebo Koenigseggu One:1. Na ten Ring si však počkejme, to bude velmi zajímavá podívaná, a zatím se podívejme na tabulku časů ze zmíněných 13 okruhů a na videa z některých rekordních jízd níže.
Rekordy nového Dodge Viper ACR
(trať - délka - čas na kolo - datum)
Laguna Seca - 3,58 km - 1:28,65 - 28. 10. 2015
Road Atlanta - 4,06 km - 1,26,54 - 11. 10. 2015
Waterford Hills - 2,27 km - 1:10,89 - 30. 9. 2015
Nelson Ledges - 3,2 km - 1:06,21 - 21. 9. 2015
Motown Mile - 1,76 km - 51,17 - 28. 8. 2015
Gingerman Raceway (delší verze) - 3,42 km - 1:31,91 - 27. 8. 2015
Pittsburgh International (severní okruh) - 2,45 km - 58,37 - 18. 8. 2015
Grattan Raceway - 3,2 km - 1:22,09 - 19. 5. 2015
Virginia International Rwy (velký okruh) - 6,72 km - 2:40,02 - 23. 4. 2015
Willow Springs (Big Willow) - 4 km - 1:21,24 - 2. 4. 2015
Motorsport Ranch - 2,72 km - 1:16,98 - 25. 2. 2015
Buttonwillow Raceway Park - 4,29 km - 1:47,70 - 21. 1. 2015
Inde Motorsports Ranch - 3,52 km - 1:33,75 - 19. 11. 2014
Tim Kuniskis hovoří o schopnostech nového Viperu
Rekordní kolo na Laguna Seca
Rekordní kolo na Road Atlanta
Rekordní kolo na Virginia International Raceway
Rekordní kolo na Big Willow
Dodge Viper ACR se představil už dříve, nyní víme o jeho schopnostech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 52 minutami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 51 minutami - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva